Loading...
dk

Voldsom påkørsel. | Tesla Forum

BOF Administrator
BOF Dec 18 '19

Så skulle det åbenbart også ske for mig. Jeg kommer stille kørende over et vejkryds, og pludselig hører jeg et bump og ser en bil køre hurtigt forbi. 

Han er så kørt lang over hastigheden i byzone. Modpartens bil blev godt og grundigt smasket til. Påkørte en trafik lys stander. 

Jeg har lige skrevet anmeldelse til forsikring. 

Men det jeg står tilbage med er, at så snart at jeg har fået lavet kofanger mm. så skal jeg have installeret et kamera foran og sikkert også bag i. Det er svært at huske det hele når modparten kørte så hurtigt som han gjorde. 

Politi og ambulance involveret. Sikke noget rod. 

Fik opkald efter 15-20 minutter fra Tesla Holland. Spurgte lidt ind til uheld, og jeg fik meldt at alt var okay. 

Sgu godt at jeg har verdens bedste bil, havde jeg siddet i den forrige bil jeg ejede, så kunne redderne have samlet mig op i nabo kommunen. 

Forummets indlæg er redigeret af BOF Dec 18 '19
HemligNemlig
HemligNemlig Dec 18 '19

Øv godt at høre du er ok, det lyder sku ikke rart.

Du må smide en Black vue i, den har redet mig 2 gange og havde jeg tænkt mig om og checket inden den overskrev havde det været 3 gange.

BOF Administrator
BOF Dec 18 '19
Citat fra HemligNemlig

Øv godt at høre du er ok, det lyder sku ikke rart.

Du må smide en Black vue i, den har redet mig 2 gange og havde jeg tænkt mig om og checket inden den overskrev havde det været 3 gange.

Er lidt rystet. Men ja en BlackVue er vist det der skal til. Har lige set at det bliver enten lige før eller lige efter en LTE/4G opg. Nok før, tror det er mere vigtigt nu. 

Jeg har lige oprettet dette underforum så hvis en af os involveres i et færdsels uheld at der er mulighed for at hente hjælp og vejledning fra os andre.  

HemligNemlig
HemligNemlig Dec 18 '19

God ide!

Vildgut
Vildgut Dec 19 '19
Hmm optager teslas kamera ikke mens man kører? Eller kan de ikke indstilles til det? 
voersaa
voersaa Dec 19 '19
Citat fra Vildgut Hmm optager teslas kamera ikke mens man kører? Eller kan de ikke indstilles til det? 

Model 3 gør hvis du har et SD kort tilsluttet, ved ikke med de andre. 

Vildgut
Vildgut Dec 19 '19
Quote from voersaa
Citat fra Vildgut Hmm optager teslas kamera ikke mens man kører? Eller kan de ikke indstilles til det? 

Model 3 gør hvis du har et SD kort tilsluttet, ved ikke med de andre. 

Det lyder godt. Tak for svaret :)

BOF Administrator
BOF Dec 19 '19

Jeg har en S90 fra 6/2014. Den har ikke AP1 eller nyere. Intet kamera. 

PeterE
PeterE Dec 19 '19
Du har frit værkstedsvalg, overvej at tage ud til en af de anbefalede herinde og få samtidig sat kameraet i
BOF Administrator
BOF Dec 19 '19

Har været forbi DAS i Rødovre og aflevere baby. Har modtaget fin service plus lånebil. 

Da de er autoriserede af Tesla må de ikke indsætte kameraer i bilen. Det må autoriserede værksteder ikke. Det er heller ikke noget som Tesla selv gør. 

Så kan man spekulere lidt over den. 

HemligNemlig
HemligNemlig Dec 19 '19

Ja de har altid haft mange regler og underlige restriktioner, du kunne have taget autoskadestuen de kan lave det hele og sætte kamera i bilen.

PeterE
PeterE Dec 19 '19
Autoskadestuen er Tesla approved og monterede mit kamera.
jramskov
jramskov Dec 19 '19

Av for den, godt at høre du er OK!