Loading...
dk

Nu kan man tilkøbe performance boost til LR AWD :) | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Model 3 » Model 3 - Nyheder
muller
muller Dec 19 '19

Tesla's pris for opgraderingen er en ren foræring. En sammenlignelig (model-)opgradering på en BMW M4 ligger på 500.000 kr. i DK inkl. moms og afgifter.

Men jeg tænker at alle der kunne være i markedet efter performance allerede har købt M3P i forvejen - den er jo i sig selv et røverkøb ;-)

PeterE
PeterE Dec 19 '19
Fremtiden bliver nok at man lejer sig OTA opdateringer til fx en weekend eller en ferietur, og så har autopilot, bedre performance eller lign - til en mindre pris.
MOS
MOS Dec 20 '19
13.500,- er mange penge for at komme 0,5 sekunder hurtigere på arbejde. Der skal en ret høj timeløn til at retfærdiggøre den opgradering. Er det virkelig noget, man har brug for? Nej, vel! Vil det være hamrende sjovt? Ja, absolut! Hvis det nu havde været 67.500,- for at skære 2,5 sekunder af 0-100 tiden, så er det pludselig mere indlysende, at prisen er rimelig.
Forummets indlæg er redigeret af MOS Dec 20 '19
baldur
baldur Dec 20 '19
Citat fra MOS 13.500,- er mange penge for at komme 0,5 sekunder hurtigere på arbejde. Der skal en ret høj timeløn til at retfærdiggøre den opgradering. Er det virkelig noget, man har brug for? Nej, vel! Vil det være hamrende sjovt? Ja, absolut! Hvis det nu havde været 67.500,- for at skære 2,5 sekunder af 0-100 tiden, så er det pludselig mere indlysende, at prisen er rimelig.

 

Eller 200.000 kr for at skære 4 sekunder af 0-100 tiden, se det ville være noget! :-) 

voersaa
voersaa Dec 20 '19
Citat fra baldur
Citat fra MOS 13.500,- er mange penge for at komme 0,5 sekunder hurtigere på arbejde. Der skal en ret høj timeløn til at retfærdiggøre den opgradering. Er det virkelig noget, man har brug for? Nej, vel! Vil det være hamrende sjovt? Ja, absolut! Hvis det nu havde været 67.500,- for at skære 2,5 sekunder af 0-100 tiden, så er det pludselig mere indlysende, at prisen er rimelig.

 

Eller 200.000 kr for at skære 4 sekunder af 0-100 tiden, se det ville være noget! :-) 

Lol, og så skal man lige huske at købe en trykdragt så man ikke besvimer :-) 

Nikola
Nikola Dec 20 '19

Umulig diskussion...
Det kan ikke betale sig at debattere ud fra en rationel præmis, rationelt set giver det ingen mening. Ligesom det ikke giver mening at betale mange gange "basisprisen" for diverse luksusprodukter, selvom de som regel ikke tilfører noget særligt til opgaveløsningen (ofte kun lidt design/"lækkerhedsfornemmelse")
Alligevel bliver luksusprodukterne solgt, fordi der er følelser med "i handlen".
Så det er i langt højere følelser det drejer sig om og de er som bekendt svære at vurdere rationelt (og prissætte..) ;-)

 

P85DK
P85DK Dec 20 '19
Citat fra MOS 13.500,- er mange penge for at komme 0,5 sekunder hurtigere på arbejde. Der skal en ret høj timeløn til at retfærdiggøre den opgradering. Er det virkelig noget, man har brug for? Nej, vel! Vil det være hamrende sjovt? Ja, absolut! Hvis det nu havde været 67.500,- for at skære 2,5 sekunder af 0-100 tiden, så er det pludselig mere indlysende, at prisen er rimelig.
 

jaeee - men MOS, det er jo ligesom når du står og pumper jern nede i kælderen og lige vil smide det sidste fedt depot så din 8-pack står knivskarpt. De sidste gram fedt er de sværeste at tabe og der skal en overmenneskelig indsats til. At tabe de første 30 kilo fra 120-90 var let, men at tabe fedt samtidig med at du bygger muskler er udfordringen. At gå fra 5s til 3,5s er let, derfra bliver det svært og ikke mindst dyrt ;-)

Der er rigtig mange der ikke mener at en 8 pack er omkostningen værd, men de fleste er alligevel en lille smule misundelige når de står overfor en (og her taler jeg ikke en pumpet skinke). Men de mange måneder/år med sved, ømme muskler og meget stram diet for at kunne have det lille øjeblik hvor alle alligevel er lidt misundelige, den pris er for høj for mange ;-)

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Dec 20 '19
Nikola
Nikola Dec 20 '19


 

Citat fra P85DK
Citat fra MOS 13.500,- er mange penge for at komme 0,5 sekunder hurtigere på arbejde. Der skal en ret høj timeløn til at retfærdiggøre den opgradering. Er det virkelig noget, man har brug for? Nej, vel!.............
 

jaeee - men MOS, det er jo ligesom når du står og pumper jern nede i kælderen og lige vil smide det sidste fedt depot så din 8-pack står knivskarpt..............

..........men de fleste er alligevel en lille smule misundelige når de står overfor en ......  Men de mange måneder/år med sved, ømme muskler og meget stram diet for at kunne have det lille øjeblik hvor alle alligevel er lidt misundelige, den pris er for høj for mange ;-)

Det er jo ofte sjovt at have/kunne noget som andre ikke har/kan.... Men hvis det begynder at fylde meget i ens bevidsthed, skal man måske overveje lidt om "potensforlængelse" og selvværd ;-)  

Forummets indlæg er redigeret af Nikola Dec 20 '19
P85DK
P85DK Dec 20 '19

13.500 for øget (indbildt?) selvværd og potens er da et røverkøb ;-)

voersaa
voersaa Dec 20 '19

Måske "Midlife  crisis package" vil have været et bedre navn til opdateringen.

Ice2EV
Ice2EV Dec 20 '19

Kommer der også en Trophy wife med i pakken?

baldur
baldur Dec 20 '19
Nej det er kompensation.
soras
soras Dec 20 '19
Er der virkelig ingen af jer der har opgraderet? 
Jeg overvejede meget at købe en P3D, men tror det var 80 tkr mere den gang (dec-18) end en non-P. Da jeg heller ikke var så pjattet med at skulle køre på 20”, sænket undervogn og min forsikring ikke ville tage den, så endte det med en regular 3D. 

Nu kan jeg for 14 tkr komme halvvejs til en P3D uden ulemperne ved 20” m.m. Alligevel tøver jeg med at købe...?

Måske fordi jeg er meget godt tilfreds med non-P, måske fordi forskellen mellem 4 s og 4,5 s er for lille. Kunne jeg komme til 3,5 s for 30 tkr så var jeg på. 
PeterE
PeterE Dec 20 '19
Ude i virkelighed lyder det federe end det er, jeres nuværende biler kører jo fra de fleste ved et rødt lys - og netop der er det sjældent en god ide at slippe hele uhyret løs :) 
 
Bare lad være med at køre om kap med andre Teslaer hvis de har røde bremsekalibre...
RUNE2
RUNE2 Dec 20 '19
Som indehaver af M3P- kan jeg bare sige, at det er det bedste køb jeg nogensinde har gjort. Har aldrig fortrudt at købe en P. En merpris på måske 10% for dobbelt så meget sjov, er klart prisen værd.
At opgrade til "en halv" M3P for 13.500 er et røverkøb.
Vildgut
Vildgut Dec 20 '19
Fedt fedt fedt... Så mere power... Og man har anhængertrækket. Win-win. 

Nogen som ved om det er noget man I så fald bør oplyse til forsikringsselskabet ;)!? 
Forummets indlæg er redigeret af Vildgut Dec 20 '19
soras
soras Dec 20 '19
Quote from Vildgut Fedt fedt fedt... Så mere power... Og man har anhængertrækket. Win-win. 

Nogen som ved om det er noget man I så fald bør oplyse til forsikringsselskabet ;)!? 
I min reg attest står der 463 HK. Det er vel den oplysning forsikringsselskabet har og den når man næppe over på motoren. Vist 495-ish fra batteriet x0,90 effektivitet= 450ish på motoren, altså stadig mindre end i papirerne. 
Vildgut
Vildgut Dec 21 '19
Quote from soras
Quote from Vildgut Fedt fedt fedt... Så mere power... Og man har anhængertrækket. Win-win. 

Nogen som ved om det er noget man I så fald bør oplyse til forsikringsselskabet ;)!? 
I min reg attest står der 463 HK. Det er vel den oplysning forsikringsselskabet har og den når man næppe over på motoren. Vist 495-ish fra batteriet x0,90 effektivitet= 450ish på motoren, altså stadig mindre end i papirerne. 
Perfekt. Endnu mere win. God jul! Nu fik man da en ting mere at ønske sig.

voersaa
voersaa Dec 21 '19
Citat fra soras Er der virkelig ingen af jer der har opgraderet?  Jeg overvejede meget at købe en P3D, men tror det var 80 tkr mere den gang (dec-18) end en non-P. Da jeg heller ikke var så pjattet med at skulle køre på 20”, sænket undervogn og min forsikring ikke ville tage den, så endte det med en regular 3D.    Nu kan jeg for 14 tkr komme halvvejs til en P3D uden ulemperne ved 20” m.m. Alligevel tøver jeg med at købe...?   Måske fordi jeg er meget godt tilfreds med non-P, måske fordi forskellen mellem 4 s og 4,5 s er for lille. Kunne jeg komme til 3,5 s for 30 tkr så var jeg på. 

På de internationale fora er folk generelt meget glade for opgraderingen. Mit umiddelbare indtryk er at det er 90% der mener det er en forskel (og de fleste en stor forskel) og de sidste 10% er knap så imponeret. Om det er pengene værd kan jeg ikke svare på for det er en meget individuel ting.

Når det er sagt så er jeg helt enig med PeterE. Du kan allerede køre fra det meste og det ændre opgraderingen ikke ved. At køre om kap med en anden Tesla giver næste ikke mening for der er det mere eller mindre givet hvem der vinder (i det omfang man har set hvilken model den anden er).

Jeg satser på at der kommer et tilbud til $1000 - $1500 på et tidspunkt og så køber jeg muligvis. 

MartinPedersen
MartinPedersen Dec 21 '19
Og hvor ofte kører man lige om kap...
Sider: « 1 2 3 »