Loading...
dk

Rammer TSLA kurs 400 i dag? | Tesla Forum

Vildgut
Vildgut Jul 8 '20
Citat fra jramskov

@Vildgut LOL! Det er min bagdel slet ikke S3XY not til :P

Hahaha... Nah. De short shorts er vi nok et par stykker der vil se rigtigt ømme ud i her til sommer. :P
Gustavsfar
Gustavsfar Jul 8 '20
Hørte at hjemmesiden brød ned umiddelbart efter lanceringen af de shorte shorts :-)
koden
koden Jul 9 '20

meget godt gået når det er den mest fejlbehæftede bil i USA :-)

 

her er lidt artikler som måske kræver abo.

 

https://borsen.dk/nyheder/markedsberetninger/tesla-aktie-op-som-en-raket-men-lars-seier-shorter-nu

 

https://finans.dk/tech/ECE12276685/elon-musk-tesla-er-meget-taet-paa-fuldstaendig-selvkoerende-biler/?ctxref=ext

 

 

 

 

 

 

Ice2EV
Ice2EV Jul 9 '20

Det var en sjov undersøgelse, den med mest fejlbehæftede bilmærker.

 

Ikke at Tesla er fantastiske. Men Chevrolet, Buick, chrysler etc kom langt foran eks. Toyota og andre asiater. Så den tænker jeg man lige skal tage med et gran "make America great again".

koden
koden Jul 10 '20

Jeg havde ikke nærlæst.. ja det lyder utroligt at de skrammel biler skulle være bedre end Toyota

selsoe
selsoe Jul 10 '20
Citat fra koden

meget godt gået når det er den mest fejlbehæftede bil i USA :-)

 

her er lidt artikler som måske kræver abo. 

https://borsen.dk/nyheder/markedsberetninger/tesla-aktie-op-som-en-raket-men-lars-seier-shorter-nu

 

Jeg er enig med Seier i at aktien er overvurderet og derfor kan det måske være givtigt at shorte, men aktien har også bare været så uforudsigelig at jeg hverken ville turde købe eller shorte. MEN, det her citat fra "bileksperten" Lars Seier taler for sig selv. 

Lars Seier tror, at “aktien på sigt bliver værdiløs” eller overtaget af en af de store som Mercedes og BMW, der “kommer på banen, når det for alvor giver mening”. Han har ikke selv haft en Tesla – “bilen er jo dårligt designet på alle måder”

Den samme gamle sang om når "tyskerne kommer på banen"... Tyskerne ER på banen og det giver i den grad mening at sælge elbiler nu. Elbilsalget stiger mens salg af de gamle biler er faldet 25% eller mere på det sidste år. På trods af defekter, laver Tesla stadig de bedst (teknisk) designede elbiler. Det bestrider ikke engang tyskerne.

Forummets indlæg er redigeret af selsoe Jul 10 '20
koden
koden Jul 10 '20

Tyskerne er på banen... men de har ikke noget rigtig godt brugbart

 

Etron er en flot bil og sikkert kører den bedre.

 

Men den bruger meget strøm og er alt for stor.

 

VW kan ikke få software til at fungere i ID. det eneste reelle alternativ til model 3

tror mere det bliver Koreanerne der skal lege med.

lige kommet. Burde have egen tråd men her er den:

https://fdm.dk/nyheder/bilist/2020-07-brugernes-dom-over-tesla-fed-bil-daarlig-service

selsoe
selsoe Jul 10 '20

Jeg synes faktisk både E-Tron, men især Mercedes EQC og Porsche Taycan er særdeles brugbare, men også særdeles dyre. Det er jo ikke de biler der skal give tyskerne gennembrud på elbilmarkedet.

Kedelig som den er, er VW e-Up! også en fantastisk bil i det segment og jeg er sikker på at ID.3 også bliver en moderne klassiker når de kommer i mål med den. Jeg tror stadig på tyskerne, men jeg tror ikke det bliver på bekostning af Tesla. Slet ikke.

jramskov
jramskov Jul 10 '20

@koden: Det ser ud til at FDM heller ikke har forstået hvordan JD Power analysen skal læses.

Ikke at det nødvendigvis forklarer hvorfor Tesla scorer så dårligt (andre premium brands scorer også dårligt), men det er vigtigt at forstå hvad der tæller som en fejl/et problem:
https://www.thestreet.com/...lity-score-plus-more

Citat: 

"“Raffi Festekjian, J. D. Power’s director of automotive product research, explains that the IQS was designed to capture 'things gone wrong' with a vehicle. Each one is called a 'problem,' and it can be 'either a fault in the assembly of the vehicle or a design issue.' A fault might be a poorly assembled door panel or a loose electrical connection, while a design issue is something that a customer doesn’t like—a multifunction cruise-control stalk, for example—even though the item is performing exactly as intended.” - Car & Driver"

Dvs. ting der fungerer som designet kan registreres som en fejl/et problem hvis en bruger ikke synes om det. Premium biler har normalt mange flere og mere avancerede features og det er årsagen til der registreres mange fejl på premium biler. Især infotainment er et problemområde:


"" Infotainment is most problematic category: Almost one-fourth of all problems cited by new-vehicle owners relate to infotainment. Top complaints include built-in voice recognition; Android Auto/Apple CarPlay connectivity; touchscreens; built-in navigation systems; and Bluetooth® connectivity." - J.D. Power"

Edit: Er medlem af FDM og har lige skrevet til dem og gjort opmærksom på dette.

 

Forummets indlæg er redigeret af jramskov Jul 10 '20
Kiefer
Kiefer Jul 10 '20

Tjar, de oplevelser jeg har haft med Tesla og deres kundeservice, der synes jeg nu nok at en 23. plads er helt på sin plads. Og her gik jeg og troede jeg var en af de eneste der mente det stod så dårligt til, jeg blev helt glad da jeg så resultatet af Autoindex da den kom ud, jeg er ikke længere alene :)

Snakkede med en i går der havde fået at vide (af en Tesla medarbejder), at en Tesla Model 3 godt kan ruste på 15 minutter...

Jeg forventer mig rigtig meget af Mercedes EQE eller EQS når de kommer på markedet i 2021. Er vist blevet lidt forsinkede grundet COVID-19 så derfor vi nok først ser EQS i start 2021 og ikke sidst 2020 som først annonceret.

Ifølge Mercedes får en EQS en WLTP på 700km

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Jul 10 '20
jramskov
jramskov Jul 10 '20
Citat fra Kiefer

Tjar, de oplevelser jeg har haft med Tesla og deres kundeservice, der synes jeg nu nok at en 23. plads er helt på sin plads. Og her gik jeg og troede jeg var en af de eneste der mente det stod så dårligt til, jeg blev helt glad da jeg så resultatet af Autoindex da den kom ud, jeg er ikke længere alene :)

Har ikke sagt placeringen ikke er fortjent, men det forklarer hvorfor f.eks. din elskede Mercedes også ligger langt nede på listen ;-)  

Snakkede med en i går der havde fået at vide (af en Tesla medarbejder), at en Tesla Model 3 godt kan ruste på 15 minutter...

Der savner jeg noget kontekst til den udtalelse for det lyder helt tåbeligt og som noget der kunne komme fra TSLAQ flokken på Twitter :-) 

Jeg forventer mig rigtig meget af Mercedes EQE eller EQS når de kommer på markedet i 2021. Er vist blevet lidt forsinkede grundet COVID-19 så derfor vi nok først ser EQS i start 2021 og ikke sidst 2020 som først annonceret.

Ifølge Mercedes får en EQS en WLTP på 700km

Det lyder super! Jo flere og bedre elbiler der kommer på markedet, jo bedre.

Kiefer
Kiefer Jul 10 '20

Ja man tror ikke sine egne ører når man hører sådan noget. Men det var rent faktisk en gengivelse fra en serviceoplevelse fra Aarhus i sidste uge, hvor ejeren (hører ham ad om han ikke selv vil gengive historien herinde, han er bruger) fik at vide, at hans bil jo godt kunne ruste på meget kort tid. 

At Mercedes klarer sig som de gør, har nok også noget at gøre med der er mange flere værksteder og man oplever selv inden for den samme kæde forskellig kundeservice (kender dog kun til Hessel). Mens Tesla har på det tidspunkt listen blev lavet vel ikke mere end 2 maks 3 værksteder. Man burde kunne forvente, at et firma der lever af at sælge så dyre biler ikke klarer sig bedre med så få forhandlere...

jramskov
jramskov Jul 10 '20
Det er en ret ny undersøgelse.
Kiefer
Kiefer Jul 10 '20

Også derfor jeg skriver 2-3 stykker, jeg kan ike huske om spørgeskemaet blev sendt ud først eller sidst på året.

/Martin

jramskov
jramskov Jul 10 '20

Ahh...vi snakker forbi hinanden, jeg tænker på JD Power undersøgelsen.

 

jonsiii
jonsiii Jul 10 '20

Kurs 1507..

lauz
lauz Jul 22 '20

Så er der tal for Q2. Det fjerde profitable kvartal i træk. Alle forventninger slået.

https://ir.tesla.com/static-files/f41f4254-f1cc-4929-a0b6-6623b00475a6

Godt man ikke shortede i $400 ;-)

Vildgut
Vildgut Jul 25 '20
Hmm nogen som har nogle bud på hvorfor den pludselig falder til 1400? Her gik man og regnede med 2k før august(det kan self.stasig nås). 
MOS
MOS Jul 25 '20

Det kunne have noget at gøre med ny corona-bølge og nedlukninger i Californien, hvor en stor del af Teslas produktion er. Hele markedet falder i øvrigt. Men det er naturligt, at Tesla falder mere end resten, når den nu er steget så kraftigt på det seneste.

baldur
baldur Jul 25 '20
Jeg gætter på at kursen falder fordi for mange spekulanter havde planlagt at sælge lige efter offentliggørelsen af resultatet. Det går ud på at købe ved lav pris og sælge når den topper. Så hvis mange har samme idee om hvornår den topper, så falder kursen kraftigt når markedet oversvømmes af aktier til salg.
Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 »