Loading...
dk

Model 3 mud flaps - hvad er dette? | Tesla Forum

Rasb1
Rasb1 Jun 29 '20

Jeg fik leveret min Tesla Model 3 SR+ i marts måned - Og jeg venter stadig på stænkklapper. Jeg fik forklaret jeg ville få dem uden beregning, når de igen er på lager. 

Jeg har mailet til Tesla to gange, og ringet til dem to gange, for at sidde i kø i uendelig tid. Har nogen af Jer opdateret information om disse stænkklapper, der gives gratis?

Bianco
Bianco Jun 29 '20

Jeg vil anbefale at gå i app'en, under Service, og book en tid med titel "Montere stænklapper uden beregning, efter aftale m <navn>"

Namlakhorn
Namlakhorn Jun 29 '20
Citat fra Bianco

Jeg vil anbefale at gå i app'en, under Service, og book en tid med titel "Montere stænklapper uden beregning, efter aftale m "

Jeg fik min Tesla 3 sr+ d. 17 marts 2020. 
Ca 2 uger efter  fik jeg en kasse fra Tesla Holland via UPS med et sæt “mud flaps”
Da bilen skulle til service for at udskifte en gitter til baghøjtaler som havde et hak ved afhentning, bad jeg Tesla Kastrup om også montere mud flaps.
Tesla Kastrup sagde det ville koste et par hundrede kroner hvilket jeg sagde go ahead til.

Da jeg et par timer senere skal afhente bilen, siger Tesla Kastrup at bilen jo allerede har monteret mud flaps (den korte version foran), så de havde ikke monteret de nye jeg havde overrakt til dem som modtaget fra Tesla Holland.


Forummets indlæg er redigeret af Namlakhorn Jun 29 '20
Rasb1
Rasb1 Jul 1 '20

Tak skal I have for tilbagemelding.

Det er skægt, det er helt samme dag, 17. marts, jeg også afhentede min 3 SR+, men i Århus. Jeg må bare have fat i dem igen, alternativt book tid med beskeden om at jeg ikke har stænkklapperne. 

HrMogensen
HrMogensen Jul 2 '20
Anbefaler stænklapper fra canadiske EV Mudflaps - JA de er ret dyre men er overbevist om de er langt flottere end alt andet jeg har set.

Lige før vores nuværende tyskertur har jeg monteret dem. De ligner noget der kunne være standard og lader til at være god kvalitet. Der følger nogle PPF strips med som sættes mellem lak og flapperne.

Ventede en måned på at modtage dem. Købte den mindste og mellemstørrelsen (da jeg var usikker på hvad jeg ville have på) og lavede via mail en deal om at få fri fragt. 

Planen er at jeg om vinteren skifter til de den større model og samtidig får rengjort bagved.
Den større mellemmodel rager en aaanelse længere ud til siden og dybere ned så tror jeg ville klippe noget af så de ikke blev for lave. 
Trimmede lidt af de bagerste 2 så de kun dækker bag selve hjulet og ikke et par cm længere ind under bilen.

Fotos er nuværende montering med mindste EV Mudflaps model - altså på min dyt.












Et andet stort plus ved disse er at de trækker inderskærmene godt frem så der ikke er så stort gab. 

Forummets indlæg er redigeret af HrMogensen Jul 3 '20
jramskov
jramskov Jul 3 '20

Det ser fint ud.

bskaarup
bskaarup Jul 3 '20

Er der nogen af jer der har fået fat i "Paint Protection Film Kit" som beskrevet her: https://shop.tesla.com/product/model-3-all-weather-protection-kit?

HrMogensen
HrMogensen Jul 3 '20
Citat fra jramskov

Det ser fint ud.

Jeg er ikke naiv og tro at skidt ikke finder vej bagved (både hjulkasse og lak) men de direkte stenslag er i hvertfald på et minimum uden det ligner bras :) 
Et par nysgerrige naboer, der så mig skrue på bilen, troede mine flaps var fabriksmonteret så helt skidt kan de ikke se ud! 
webercarbmann
webercarbmann Jul 25 '20

Så har jeg fået monteret og kørt med Teslas "Mud Flaps" i nogen tid.  Jeg fik Dinitrol til at montere dem i forbindelse med rustbeskyttelse.   Må sige at det er PITA at de skraber på hver gang jeg kører ind og ud af min indkørsel OG hvis man tager et sving lidt friskt.  Spørgsmål - skal de være så "lange" for at beskytte lakken?  Jeg har sgu lyst til at korte dem lidt ned.  Er der andre der har prøvet dette? Vh Peter

jramskov
jramskov Jul 25 '20

Jeg fik Tesla til at montere de korte. De store er alt for lange efter min mening.

Derider
Derider Jul 25 '20

Skar ca. et par centimeter af de lange på Teslas mud flaps - så skraber de ikke imod noget. 

webercarbmann
webercarbmann Jul 26 '20
Citat fra Derider

Skar ca. et par centimeter af de lange på Teslas mud flaps - så skraber de ikke imod noget. 

ok - prøver den løsning.  Det kan vel godt gøres mens de sider på bilen.  Min nye "multicutter" kan så passende komme i anvendelse.    Er udsagnet "et par centimeter"  = 2 cm?   Vh Peter 

Derider
Derider Jul 26 '20

Hej Peter, det blev lige under de 3 centimeter og de har ikke skrabet på siden og de virker  fint. Mvh. Derider

tesla3
tesla3 Nov 26 '20

Send link til Wish flaps pls

Ice2EV
Ice2EV Nov 27 '20

Hej 

Quote from tesla3

Send link til Wish flaps pls

Jeg købte et sæt meget lig disse, som ligger i garagen. Fordi de var ikke ankommet da Tesla pludselig begyndte at tilbyde mudflaps samt montering.

https:///...l=true&share=web

 

Bor du i det nordjyske kan du samle dem op for 100 kr. Ellers sendes de også, mener portoen plejer at være 40 kr hos DAO.

Sider: « 1 2 3 4