Loading...
dk

Salgstal for 2019 | Tesla Forum

selsoe
selsoe Jan 2 '20

Model 3 blev den mest solgt bil i december med 556 stk. Dertil kommer 84 solgte Model X og S i december. Det er vist en af de bedre måneder for Tesla.

I 2019 blev Model 3 den 29. mest solgte bil overhovedet med 2439 stk og med en kæmpe margin den mest solgte elbil. Hver anden nye elbil i 2019 var en Model 3.

2,4% af alle nye biler i 2019 var elektriske.

jramskov
jramskov Jan 2 '20

Samlet Tesla salgstal for Q4 skulle også komme i dag.

kongoliver94
kongoliver94 Jan 2 '20
Jeg er også meget spændt på at se deres Q4 leveringstal, og hvad det gør ved aktien.
fdlg
fdlg Jan 3 '20

Det er vel kun lige som forventet, de forventede 360-400k, men stadig flot. 

Der er gået lidt rygter om de har rykket nogle leveringer i US fra sidst december til start januar, så forventede også de nåede de 360k :D

Nu bliver det spændende hvordan Q1 bliver når skatte rabatten i US frafalder, men måske model Y kan nå at starte levering selvom deres udmelding stadig er sommer 2020. 

jramskov
jramskov Jan 3 '20
Der er også Kina hvor de begynder at levere Made in China Model 3 fra 7. januar og de skulle allerede vlre i stand til at producere 1000 biler om ugen.
SuneH
SuneH Jan 3 '20

Hvis Tesla leverer få biler:

The Shorts: They're doomed, de er battery constrained/no demand/se bare hvad vi sagde!

Hvis Tesla leverer mange biler:

The Shorts: They're doomed, de får aldrig service til at fungere, de er nødt til at ekspandere supercharger netværket, og de taber desuden penge på hver bil!

Tror vist "the shorts" har en forklaringmodel uanset hvad :-)

MOS
MOS Jan 3 '20

TSLA er nu i kurs 445. Av, av, av! Der må være nogle, der har fået ondt i deres shorts!

MOS
MOS Jan 3 '20

OK, kunne knap nå at trykke på "indsend" knappen, før kursen passerede de 450...

Gustavsfar1
Gustavsfar1 Jan 3 '20

Mon aktien stadig hører til en af de mest shortede...? 

Lige nu kan det da næsten kun gå en vej på den korte bane...

mbk
mbk Jan 3 '20

Ifølge Ihor er der 27.64 mio aktier shorted, trenden er pt. nedadgående.

https://twitter.com/ihors3/status/1213106808497283072

Joe73
Joe73 Jan 3 '20
Også en god artikel fra Bloomberg om emnet
https://www.bloomberg.com/...mp;utm_medium=social
MOS
MOS Jan 3 '20
Citat fra Gustavsfar1

Mon aktien stadig hører til en af de mest shortede...? 

Lige nu kan det da næsten kun gå en vej på den korte bane...

Jeg er ikke sikker på, at jeg forstår, hvad du mener.

Mener du, at den kun kan fortsætte op? Hvis det er tilfældet, ville alle jo købe nu, inden kursen stiger yderligere. Det er ikke tilfældet. Det ser ud til, at den er fladet ud i dag omkring kurs 450.

Eller mener du, at den kun kan dykke ned igen? Hvis det er tilfældet, så burde folk jo sælge helt vildt, inden kursen dykker. Men i stedet er kursen steget til omkring 450 i dag.

Jeg tror, man skal passe på med at sige, at kursen kun kan gå én vej. Aktiekurser er hele tiden en delikat balance mellem dem, der tror, at kursen stiger og dem, der tror, at kursen falder. Når der er lige mange købere og sælgere, så balancerer kursen. Hvis der flere købere end sælgere (eller omvendt), så vil kursen lynhurtigt rykke sig, indtil der er genopstået en ny balance.

Det, der kan få kursen til at rykke, er ny information i markedet, der får aktiehandlerne til at justere deres estimater. F.eks. hvis der kommer regnskabstal, offentliggørelse af nye produkter osv. Disse nyheder kan så enten overraske eller skuffe markedet, hvilket så vil bestemme kursen fremadrettet.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Jan 3 '20
Gustavsfar1
Gustavsfar1 Jan 3 '20
Jeg mener at aktien højst sandsynligt vil falde på kortere sigt for derefter forhåbentligt at stige til
Nye højder