Loading...
dk

VW ID.3 - priser | Tesla Forum

PeterE
PeterE Jan 9 '20
Så er der nyt fra VW, priser på ID.3 - bliver spændende af se om de kan sælge den. ID.3 er vel et spædt forsøg på en konkurrent til TM3?




jramskov
jramskov Jan 9 '20

350.000kr for en elbil med et 77kWh batteri, er da umiddelbart en ok pris.

KimT
KimT Jan 9 '20

Er det ikke noget med at de har pillet udstyr ud som var lovet til 1st,

og ingen mulighed for træk (og tagbøjler) - kun til cykel på nogle af varianterne. Og synes jeg læste et eller andet sted at den ene variant kun er godkendt til 4 personer ! - det var her - ingen sele på midterst plads bag : https://insideevs.com/news/391335/volkswagen-id3-delayed-until-august-2020/

selsoe
selsoe Jan 9 '20

Jeg synes umiddelbart priserne er fine. Håber de kommer til at sælge godt. Elbilsmarkedet kan ikke holdes oppe af Tesla alene.

Nikola
Nikola Jan 9 '20

Det med max 4 personer for Pro S (længst rækkevidde) er tilsyneladende rigtigt: https://www.volkswagen.dk/da/modeller/id3.html#komfort ;

Virker lidt besynderligt at dyreste variant kun har 2 pladser på bagsædet. 

Samtidig er Pro S også langsommere end en Pro med poweropgradering (vel pga. højere vægt) 

Bliver spændende at se hvad ekstraudstyrspakkerne komme til at koste... 

 

 

Forummets indlæg er redigeret af Nikola Jan 9 '20
P85DK
P85DK Jan 9 '20

Det er nok vægt der er skyld i det hele. Hvis den skal godkendes til 5 personer så går den nok over sin totalvægt, derfor heller ingen trækkrog eller tagbøjler, og da S'eren er tæt på totalvægten pga det store batteri, så er den også langsommere ...

Men det er lidt bovlamt, når dette er producenten og modellen der opfandt GTI begrebet, specielt når Tesla har vist at det er muligt.

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Jan 9 '20
jramskov
jramskov Jan 9 '20
Mon der kommer en GTI udgave på et tidspunkt? Performance er da fin, men godt nok langt fra Tesla standard.
Ice2EV
Ice2EV Jan 9 '20

Ifølge:

https://ev-database.org/car/1203/Volkswagen-ID3-Long-Range

Skulle long range modellen veje 1825 kg, til sammenligning så vejer Model 3 long range dual motor 1847kg.

Den er trods alt 43 cm kortere, og 4 sekunder langsommere, altså med mindre motorer og kun forhjulstræk.

 

Hvad bruger de alle de kg til?  lysisolering?

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Jan 9 '20
voersaa
voersaa Jan 9 '20
Priserne virker ok. Tror at det er smart af VW at ligge sig under model 3 og give et alternativ til dem der føler at SR+ er for dyr.
Læste dog et indlæg fra en tysker der siddet i den på en bilmesse og ifølge ham var materialerne ikke af god kvalitet men personligt er jeg spændt på at se hvad den har at byde på. 
RUNE2
RUNE2 Jan 9 '20
Lækkert med HUD, varmepumpe og hatch back.
Men kan ikke finde deres garantibestemmelser på batteri, hvilket er lidt bekymrende.
De skal nok sælge mange, hvis de kan få dem produceret, og overbevist folk om, at batterierne holder. 
Jfk67
Jfk67 Jan 10 '20

Id3 er Ikke en raket 

Vildgut
Vildgut Jan 10 '20

4 passagerer, lige så hurtig som en 1,4 benzin.... Læste også at pga software problemer kan de første modeller ikke opdateres over the air, men brugerne skal fysisk ind på værktstederne.

 

Er kvaliteten indvendig så lige så plastik agtig som T-roc og ny polo...ja det skal nok blive en fest...

 

muller
muller Jan 10 '20

Priserne er da relativt skarpe i forhold til rækkevidde, som vel er den største bekymring. Men et stykke fra VW's Herbert Diess' tidligere udmeldte ambitioner for 2020:

""Wir werden 2020 kommen mit Fahrzeugen, die alles können wie Tesla und um die Hälfte billiger sind.""

Det er vel 560 km rækkevidde for 250.000 kr. :-)

https://www.stern.de/politik/deutschland/kampfansage-vom-vw-chef--diess-verspricht--auto-wie-tesla--aber-halb-so-teuer--8419088.html

jramskov
jramskov Jan 10 '20

Jeg håber det er en god bil og at den tager en masse salg fra Golf'en.

Nichlas
Nichlas Jan 10 '20
Jeg er ID.3 pre-booker og har set bilen. Har ikke besluttet mig om køb endnu. Jeg synes ikke man kan sammenligne ID.3 og Model 3 på andet end at de begge er elbiler. For mig er Model 3 ikke under overvejelse da det er en stor 4 dørs sedan med lille bagagerumsåbning, det er bare ikke praktisk, imo, med to små børn og når man eks. skal med pap til genbrugsstationen. Samlekvalitet, rustgaranti, service osv. er heller ikke et sted jeg har særlig stor tiltro til Tesla, endnu. Der er lang tid til Model Y, og jeg ved heller ikke om jeg overhovedet vil have så stor en bil, så det bliver nok en ID.3. I må endelig komme med spørgsmål hvis der er noget.
jramskov
jramskov Jan 10 '20

@Nichlas: Fedt! Enig i at det er to forskellige biler og den lille åbning til bagagerummet er helt sikkert ikke optimal hvis man har behov for at transportere større genstande som barnevogne osv. men ellers kan der pakkes en del i en Model 3. Hvor stor er bagagerummet i ID3?

bskaarup
bskaarup Jan 10 '20
Citat fra jramskov

@Nichlas:Hvor stor er bagagerummet i ID3?

FDM skriver "Bagagerummet virker meget reelt og rummer da også 385 liter. Det er fem liter mere end i Golf. Der er ikke noget bagagerum foran.

Trækkrog? Tja. Bilen fås med en krog, gemt bag nummerpladen!, men den må kun belastes med 75 kg og er altså kun til cykelholder og den slags." 

Forummets indlæg er redigeret af bskaarup Jan 10 '20
RUNE2
RUNE2 Jan 10 '20

@Nichlas, har du prøvet TM3's bagagerum? Jeg er overrasket hvor rummeligt det er og hvor stor åbningen er. Jeg har altid før haft stationcar eller hatchback og kører rundt med to krudtugler på 2 og 5, som nu ikke gider mors sløve bil længere :-)

Prøv at tage barnevognen med til forhandlerne, og pak den i begge biler. Jeg er ret sikker på, at du vil finde, at ID3 ikke har plads nok til børneudstyr. Det føles til tider som uendelige mængder skiftetøj, støvler, flyverdragter, legetøj, bøger, bleer, weekendsenge, klapvogne, cykler, barnestole (når man kører med voskne) osv.

Selvom TM3 er sedan, kan du lægge sæderne ned og køre med lange ting - eller sågar lave en seng bagi, hvor man stikker benene ind i bagagerummet - tjek youtube.

Frunk er også lækker, når bagagerummet er pakket med børnegrej, og det begynder at regne og man har brug for paraplyen, eller ladekablet.

Køb en billig trailer til turen til lossepladsen - så sviner du ikke bilen til med affald. Men lad være med at købe en bil, der både er for lille og ikke har træk.

Synes også, det er værd at nævne, at TM3s batterier ikke mister særligt meget kapacitet ift. nogle af konkurrenterne, der kan falde til 70% af ny kapacitet efter få år.

BKC
BKC Jan 10 '20
Quote from Nichlas Jeg er ID.3 pre-booker og har set bilen. Har ikke besluttet mig om køb endnu. Jeg synes ikke man kan sammenligne ID.3 og Model 3 på andet end at de begge er elbiler. For mig er Model 3 ikke under overvejelse da det er en stor 4 dørs sedan med lille bagagerumsåbning, det er bare ikke praktisk, imo, med to små børn og når man eks. skal med pap til genbrugsstationen. Samlekvalitet, rustgaranti, service osv. er heller ikke et sted jeg har særlig stor tiltro til Tesla, endnu. Der er lang tid til Model Y, og jeg ved heller ikke om jeg overhovedet vil have så stor en bil, så det bliver nok en ID.3. I må endelig komme med spørgsmål hvis der er noget.
Du har ikke tillid til rustgaranti, service osv. på en TESLA, men du har fuldt tillid til VW, med lille erfaring i at masse producer elbiler, har styr på jeres kvalitet af batterier, software, elmotorer osv.. 

Vi får se, men jeg ville aldrig selv købe første batch af VW ID3, så heller en gennem testet Model 3, den har jo kørt i USA de sidste to år.  

I øvrigt har jeg to børn en på et og en på tre og det har aldrig givet plads problemer i min M3 og jeg sammenligner med min tidligere Volvo V60 stationcar. 
Forummets indlæg er redigeret af BKC Jan 10 '20
Sider: 1 2 »