Set fra min side af skrivebordet giver gratis "entre" til sjælland ingen værdi.
Måske der ikke er så meget af værdi at komme efter på Sjælland. ;-> Men tænk på alle de sjællændere, der får gratis entre til fastlandet! :-D
Vil de ikke have folk over på offentlig transport. Det er da langt billigere at tage toget hvis man skal til Standen. Så slipper man også for p-afgift.
Det kommer vist an på, om du fylder bilen op. DSBs togbilletter er ikke ligefrem billige - i hvert fald ikke sidst jeg tjekkede. Og er der ikke noget med, at der er indført gratis parkering for elbiler i Kbh.?
Nej set fra min side skal de have fundet en varig løsning på "processtrøm" - det er en lappeløsning som i bund og grund ikke er til elbiler.
Fuldstændig enig. Hele ordningen med elafgift er et levn fra fortiden, hvor el var noget grissefy. Man skulle spare på strømmen, fordi elværkerne forurenede, og derfor lagde man afgifter på for at give folk incitament til at spare miljøet. Men ifølge dobbeltmoralen må virksomheder åbenbart godt svine miljøet og bruge masser af afgiftsfri processtrøm. I dag kommer mere end halvdelen af strømmen fra vedvarende energikilder såsom vind, sol og vandkraft. Og det går kun én vej. Inden vi får set os om er al elproduktion CO2-neutral. Så vi kan vel lige så godt omstille afgiftsstrukturen til at understøtte dette. Og lad nu alle betale den samme afgift for den samme vare. Alt andet resulterer blot i lidt for kreative løsninger til at omgås reglerne.
Men de er vel for stolte til at ville lade deres kunder - som har smidt mange penge efter en Audi/Mecedes/Porche lade på en stander hvor der pt. kun står Tesla
Bingo! Forestil dig, at de skulle udvikle en løsning, hvor bilerne kan sende oplysninger om deres identitet igennem ladekablet på Tesla SuC. Så skal dette implementeres ikke bare på alle nye elbiler men måske også tilbydes som retrofit løsning på den eksisterende flåde af ikke-Tesla biler, som jo ikke har mulighed for OTA-opdateringer. De skal altså indkalde hver enkelt bil på værksted for at installere ny software. Det er omkostningstungt og stoltheden er nok også en kæmpe forhindring, som ikke bør undervurderes. Alt det bøvl for at deres kunder kan komme til at lade hos konkurrenten. Det er jo en påmindelse til kunderne om, at alt ville have været meget nemmere, hvis de bare havde valgt en Tesla i stedet.