Loading...
dk

Clever sænker priserne for ladning uden abonnement | Tesla Forum

selsoe
selsoe Feb 27 '20

Ifølge FDM, sænker Clever nu priserne for opladning uden abonnement:
https://fdm.dk/nyheder/bilist/2020-02-stor-ladeoperatoer-saenker-prisen

Jeg forstår dog ikke helt hvad de skriver:

Konkret sænker Clever prisen med hele 2,75 kroner på 1 kWh fra 8,75 kroner til 6 kroner for opladning på Clevers offentlige ladestandere. Til sammenligning koster 1 kWh fra stikkontakten ca. 2,25 kroner. 

Den nye lavere pris gælder fra 1. marts og vil slå igennem på opladning i ’løs vægt’. Det vil sige for elbilister, som ikke i forvejen er kunder hos Clever, men som lader på farten og betaler enten f.eks. via. platformen Hubject, en ladebrik (koster 350 kroner) eller via SMS. Fra andet kvartal forventer Clever også at være klar med en app-løsning.

Har det ikke hele tiden koster 6 kr? De 8,75 har da kun været via roaming (Chargepass, plugsurfing etc)?

Forummets indlæg er redigeret af selsoe Feb 27 '20
KimT
KimT Feb 27 '20

Måske pga. det her : https://fdel.dk/elbilforeningen-gaar-til-konkurrencemyndighederne/

......Elbilforeningen FDEL har derfor rettet henvendelse til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen med opfordring til, at man ser på branchen og især på firmaet Clever A/S, hvis forretningsmetoder vi mener er i strid med konkurrence- og forbrugerlovgivningen og imod hensigterne i EU’s AFI-direktiv. 

selsoe
selsoe Feb 27 '20

Jeg har også anmeldt dem til konkurrencemyndighederne for nylig. De svarede i øvrigt at de var fuldt ud opmærksom på konkurrenceproblemerne på opladningsmarkedet og var glade for input. Så det lader til at noget vil ske på et tidspunkt.

Men som sagt forstår jeg ikke hvad det nye er. Det koster allerede 6 kr med ladebrik (uden abonnement) at  lade og det ser ud som om det også er prisen efter 1/3. Måske er det bare roaming-priserne der sænkes.

jramskov
jramskov Feb 27 '20

Som jeg har forstået det, er det roaming priserne der sænkes. Det betyder blot at man ikke behøve købe en ladebrik hos Clever. Det er stadig alt for dyrt efter min mening. 

MOS
MOS Feb 27 '20
6 kr./kWh svarer til 1,20 kr./km ved et typisk forbrug på 200 Wh/km. 9 kr./l diesel svarer til 0,45 kr./km ved et typisk forbrug på 20 km/l.
AgentP
AgentP Feb 28 '20

Men der er jo stadig ikke direkte adgang til deres standere. Så hvordan du kommer til at betale de 6 kr/kWh er en gåde. 

Du kan jo ikke swipe dit dankort. Plugsurfing er stadig på 8,84 kr/kWh.

Stadig rasendes dyrt.

Citat fra jramskov

Som jeg har forstået det, er det roaming priserne der sænkes. Det betyder blot at man ikke behøve købe en ladebrik hos Clever. Det er stadig alt for dyrt efter min mening. 

Ice2EV
Ice2EV Feb 28 '20

Mon ikke det er derfor de vil lave en APP fra andet kvartal.

baldur
baldur Feb 28 '20
Hvis en 50 kW lader koster 50.000 kr og den skal afskrives over 5 år, og der i gennemsnit lades 50 kWh per dag, så skal det koste cirka 50 øre per kWh over elprisen.
PeterE
PeterE Feb 28 '20

Jeg vælger at være positiv, det er et skridt på vejen. Vejen til fuld deling af ladestandere og med mulighed for at betale med mobil/kort.

jramskov
jramskov Feb 29 '20
Citat fra AgentP

Men der er jo stadig ikke direkte adgang til deres standere. Så hvordan du kommer til at betale de 6 kr/kWh er en gåde. 

Du kan jo ikke swipe dit dankort. Plugsurfing er stadig på 8,84 kr/kWh.

Stadig rasendes dyrt.

Citat fra jramskov

Er det ikke først fra 1. Marts priserne ændres? Mon ikke Plugsurfing snart falder i pris til omkring 6kr?
voigt1
voigt1 Feb 29 '20

Har nu prøvet at bruge mit Eins ladekort på en Cleverlader. Det virker fint til ca. 0.32eur./kw. Det er meget billigere end Plugsurfing - men hvor meget de enkelte banker tager i gebyr for at overføre pengene, ved jeg ikke. Men den rene kw-pris er da til at have med at gøre.

Micmex
Micmex Feb 29 '20

voigt1

Er det i udlandet eller DK du har prøvet ladekortet?

voigt1
voigt1 Feb 29 '20

@Micmex  Det var på den lokale Cleverlader i Assens

Micmex
Micmex Feb 29 '20

Tror da ikke at banken tager noget videre gebyr når det er euro. Hvordan får man et Eins ladekort, det lader til at være en god løsning til ladning ude i byen?

bskaarup
bskaarup Feb 29 '20
Quote from Micmex

Hvordan får man et Eins ladekort, det lader til at være en god løsning til ladning ude i byen?

Intaller appen, opret dig som bruger og tilføj IBAN under betalingsmiddel.

TUX
TUX Mar 2 '20

Jeg har et kort/app EinfachStromLaden fra MAINGAU Energi og  App så kan man se kort over lader  Og prisen er 0,35 euro / Kwh se på deres web-side

Og tilføj IBAN som betalingsmiddel.

Forummets indlæg er redigeret af TUX Mar 2 '20
nko
nko Mar 16 '20
@bskaarup @TUX

Jeg var forbi Bilka Tilst med app’en med indtastet IBAN mv. og kan berette at jeg bare fik en fejl (prøvede kun CCS): Kommunikation mit Roaming-Plattform fehlgeslagens.

Er det lykkedes nogen at bruge app’en til at lade med hos Clever til den oplyste pris?
Forummets indlæg er redigeret af nko Mar 16 '20
bskaarup
bskaarup Mar 16 '20

@nko Jeg har ikke prøvet med app'en da en af min kollegaer skrev til mig at det ikke virkede med app'en på Clever. Så jeg bestilte kortet og det virker.

@TUX Jeg har også Maingau, men når jeg ser i Maingau app'en så er prisen €0,95 hos Clever og eon. Jeg checkede lige kortet og det ser ud til at Maingau koster €0,35 i Tyskland, men €0,95 i Danmark.

Forummets indlæg er redigeret af bskaarup Mar 16 '20
nko
nko Mar 16 '20
@bskaarup

> Så jeg bestilte kortet og det virker.

Godt tip. Også vedr. Maingau. Tusind tak!
koden
koden Mar 16 '20

Clever har jeg aldrig brugt og vil kun ske i nødstilfælde.

Jeg tanker heller aldrig min benzinbil til fuld pris eller som i dette tilfælde overpris.

At bruge clever uden abonnement svarer jo lidt til at købe tankstationernes 95 blyfri i den dyre variant.

har aldrig forstået clevers prispolitik.

Sider: 1 2 »