Loading...
dk

Clever sænker priserne for ladning uden abonnement | Tesla Forum

selsoe
selsoe Mar 16 '20

At bruge Clever uden abonnement svarer til at betale 30 kr for en liter benzin.

Johannelund
Johannelund Mar 16 '20

6 kr pr kwh, når Clever selv køber det til max 1,1 kr husk på at clever kun betaler process elafgift dvs næsten fritaget for afgift, 0,04 process alm elafgift 89,8 + moms

At Tesla, E.on , Clever mf. næsten helt er fritaget for el-afgifter ja det burde stoppes, når ladestanderne ikke reelt er åbne uden abb uden at det virkelig koster kassen, 

jonsiii
jonsiii Mar 16 '20

Så skal du jo også lukke fx Arla. De betaler jo også kun 0,4 øre/kWh i processtrøm.

Næeh, der skal snarere findes en ny model for afgifterne generelt. Det er bare møgsvært uden at sende en stor regning over til virksomhederne, uden at der bliver ballade. Så den ordning fortsætter nok.

Mit gæt er at der kommer en ny afgift for el til transport, så vi enter med 3 afgifter:

* 0,4 øre/kWh til virksomheder

* 0,4 til 88,4 øre/kWh til transport

* 88,4 øre/kWh til private/komfort

Kan I huske dengang Rejsekortet blev opfundet?

"Rejsekortet bliver helt sikkert det billigste. Det skal I bare købe"

"Jamen, I det her tilfælde er det jo faktisk billigere med kontantbilletter. Hvad vil I gøre ved dét?"

Hvad skete der så? Helt rigtigt gættet, de satte bare prisen op på kontantbilletterne, så rejsekortet igen blev billigst. =)

nko
nko Mar 16 '20
Citat fra selsoe:
> At bruge Clever uden abonnement svarer til at betale 30 kr for en liter benzin.

Pointen med at bruge Eins e-mobil er jo lige præcis at slippe med 0,3225 EUR/kWh.
Forummets indlæg er redigeret af nko Mar 16 '20
selsoe
selsoe Mar 16 '20

Ja, det er et godt hack, men jeg tvivler på at det kommer til at køre længe. Jeg har svært ved at tro at Clever sælger strømmen til Eins til den pris og at Eins laver nogle penge på det. Mon ikke priserne bare er indstillet forkert og at Eins opdager det når der er nok der har benyttet sig af det og de har tabt nok penge?

Jeg har også bestilt et Eins-kort, men som sagt tvivler jeg på at det får lov at køre længe.

Johannelund
Johannelund Mar 16 '20

Angående energiafgifter burde alle måske betale 21 øre med eller uden abb. også hvis man har hjemmelader for det forbrug der overstiger 4000-5000 kwh, og hvis lader udbyderne ikke åbner for alle med måske 2 kr ekstra fra ikke abb, ja så skal de også betale de 89 øre som er den alm,. elafgift. Så vil konkurrencen nok klare resten,    

MOS
MOS Mar 17 '20
Citat fra Johannelund

(...) for det forbrug der overstiger 4000-5000 kwh (...)

Jeg forstår ikke disse arbitrære grænser. Hvorfor skal marginalprisen pludselig blive lavere, bare fordi man passerer en bestemt grænse? Det giver jo ikke ligefrem incitament til at spare på energien. Omvendt vil man blive animeret til at bruge løs, for det gælder jo om lynhurtigt at komme over grænsen, så man kan få den billige takst og herefter er der slet ingen grund til at spare, når nu marginalprisen er så lav.

Personligt har jeg et forbrug, der ligger et godt stykke under de 4000-5000 kWh om året. Men så ville jeg kunne lade billigere, hvis jeg i stedet for ladede min bil op ovre hos naboen, som i forvejen har et højere forbrug. Forklar mig lige rationalet i det.

Ville det ikke give mere mening, at alle betalte den samme takst pr. kWh? Uanset om det var private eller erhverv? Og uanset hvad strømmen bliver brugt til? 1 kWh forurener vel lige meget, uanset hvem der bruger den og hvad den bliver brugt til. Har aldrig forstået det med forskellige takster for, om strømmen bliver brugt til opladning af en bil, til opvarmning med en elradiator/varmepumpe eller til alt muligt andet såsom lamper, køleskab, TV, vaskemaskine osv.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Mar 17 '20
Johannelund
Johannelund Mar 17 '20

Citat fra @Mos Jeg forstår ikke disse arbitrære grænser ... @Johannelund For det forbrug der overstiger 4000-5000 kwh

I DK har vi sat et normalt elforbrug til 4000 kwh for en privat husholdning

At dem der har elvarme kun skal betale 21 øre over denne grænse er for at tilskynde husstanden til at udskifte oliefyret med en varmepumpe, Fjernvarme er næsten også fritaget for elafgifter, da der ikke er energiafgifter på biomasse. At nogle industrier kun betaler proces afgift er fordi denne industri ikke bare skal flytte udenlands dvs arbejdspladser.

Og med den vindmølleudbygning folketinget har planlagt, skal danmark elektrificeres for at vindmøllernes produktion bliver brugt og man ikke bare stopper dem fordi el bliver beskattet væk via elafgifter og erstattes af mere forurenende energikilder.

PS danmark får ikke elafgifter for den el der eksporteres.

For at vindmøllesatsningen skal komme DK tilgode rent klimamæssig skal den bruges i DK og fortrænge de klimabelastende energikilder i DK. 

Vildgut
Vildgut Mar 17 '20
Har man mulighed for det er der også clever go work. 

0 kr I abonnement og 1,6 kr per kWh ex moms. 

Fin nok backup til mit eon flat rate. 
jramskov
jramskov Mar 17 '20

Det er en meget fin pris hvis man har den mulighed. Håber også der snart kommer noget roaming, så alle med Clever abb. kan lade til en fornuftig pris hos EON og omvendt.

selsoe
selsoe Mar 17 '20

Citat fra Vildgut Har man mulighed for det er der også clever go work.    0 kr I abonnement og 1,6 kr per kWh ex moms.    Fin nok backup til mit eon flat rate. 
Hvad kræver det? Er det et erhvervsabonnement? Jeg kan ikke se noget om det på deres rodebutik af en hjemmeside.
Vildgut
Vildgut Mar 17 '20
Quote from selsoe

Citat fra Vildgut Har man mulighed for det er der også clever go work.    0 kr I abonnement og 1,6 kr per kWh ex moms.    Fin nok backup til mit eon flat rate. 
Hvad kræver det? Er det et erhvervsabonnement? Jeg kan ikke se noget om det på deres rodebutik af en hjemmeside.
Jeg fandt også kun ud ad det fordi en kollega fortalte mig om det.

Har dit firma ladestandere fra clever kan du som medarbejder få den ordning, så vidt jeg har forstået. 

Så har din virksomhed clever så er det bare at udnytte det og bestille her:
https://clever.dk/formularer/clever-key/

MOS
MOS Mar 17 '20
Citat fra Johannelund

Citat fra @Mos Jeg forstår ikke disse arbitrære grænser ... @Johannelund For det forbrug der overstiger 4000-5000 kwh

I DK har vi sat et normalt elforbrug til 4000 kwh for en privat husholdning

At dem der har elvarme kun skal betale 21 øre over denne grænse er for at tilskynde husstanden til at udskifte oliefyret med en varmepumpe, Fjernvarme er næsten også fritaget for elafgifter, da der ikke er energiafgifter på biomasse. At nogle industrier kun betaler proces afgift er fordi denne industri ikke bare skal flytte udenlands dvs arbejdspladser.

Og med den vindmølleudbygning folketinget har planlagt, skal danmark elektrificeres for at vindmøllernes produktion bliver brugt og man ikke bare stopper dem fordi el bliver beskattet væk via elafgifter og erstattes af mere forurenende energikilder.

PS danmark får ikke elafgifter for den el der eksporteres.

For at vindmøllesatsningen skal komme DK tilgode rent klimamæssig skal den bruges i DK og fortrænge de klimabelastende energikilder i DK. 

Alle disse fine argumenter gælder vel også for de første 4000 kWh, så hvorfor er der afgift på dem?

TSLA
TSLA Mar 17 '20

@MOS: Nok fordi der nok var ønske om et ligheds aspekt ift. forbruget af det der ikke vedrører opvarmnings formen (oliefyr/el). Incitamentet ville naturligvis være større og administrationen formodentlig lettere hvis man blot sagde alle med elvarme betalte den lave afgift alle andre den høje.

Johannelund
Johannelund Mar 18 '20
@mos
Staten skal have penge og 4000 er som sagt et normalt hustandsforbrug, men derfor er det ikke klimavenligt at fordi man har abb. at man får hele sin eludgift dækket via refusion, det giver ingen tilskyndelse til at køre økonomisk. Ligeledes for os gamle Tesla ejere med gratis SUC. At Folketinget ikke aktivt bruger energiafgifter til at åbne alle ladestander for alle er direkte tåbeligt.
Sider: « 1 2