Loading...
dk

Supercharger Ikast - bekræftet | Tesla Forum

bskaarup
bskaarup Jul 3 '20

Det står helt stille. Samme status som jeg skrev 29/5.

Forummets indlæg er redigeret af bskaarup Jul 3 '20
bskaarup
bskaarup Jul 3 '20

Nå det passer så ikke alligevel. Jeg kørte lige forbi i eftermiddag og der er kommet en transformator til venstre på pladsen.

Forummets indlæg er redigeret af bskaarup Jul 3 '20
jramskov
jramskov Jul 3 '20

Exciting! 

selsoe
selsoe Jul 3 '20
For vildt! Så skal vi bare have standerne på. Kom nu!
jramskov
jramskov Jul 3 '20

Så er der en klar i Holland: https://twitter.com/robertvg/status/1279088825155887108?s=20

Den har kun CCS, så noget kunne tyde på at Model S og X ejere bør få investeret i en CCS adapter.

selsoe
selsoe Jul 3 '20
Og nye guns. Nice.
jonsiii
jonsiii Jul 4 '20

Og frisk åbnet i Norge også. 20 stk V3'ere + Circle K har 4x 150 kW + 4x 50 kW.

https://www.youtube.com/watch?v=yXjjl-RYbVg

Og dælme et smart skuffesystem til den S'er, der står for Tesla Mobile Service.

Forummets indlæg er redigeret af jonsiii Jul 4 '20
JesperLH
JesperLH Jul 4 '20
Citat fra jramskov

Så er der en klar i Holland: https://twitter.com/robertvg/status/1279088825155887108?s=20

Den har kun CCS, så noget kunne tyde på at Model S og X ejere bør få investeret i en CCS adapter.

Spændende! Har netop bestilt tid til CCS “ombygning”
Det lader til at gå den vej...
KimT
KimT Jul 5 '20

Det bliver så åbenbart en SuC som os med S/X ikke kan benytte.....

interessant at se hvad et CCS kit består af - det kunne de da tilbyde, nu når de alligevel stod der ;-): https://youtu.be/yXjjl-RYbVg?t=539

jramskov
jramskov Jul 5 '20

Det må være en lidt større ændring der skal foretages siden de ikke har opdateret Model S og X til CCS i Europa.

selsoe
selsoe Jul 5 '20
Tror ikke ladeporten er stor nok til at rumme et CCS-stik på S/X, så det kræver et helt nyt design. Men ja, det er er efterhånden ved at være over due.
KimT
KimT Jul 5 '20

Ja netop - ladeporten er en del af baglygte designet, så de skal laves om, og der er nok også nogle pladedele der skal laves om.

Og det er nok ikke en løsning de vil anvende på hjemmemarkedet, hvor de bruger et andet stik.

MOS
MOS Jul 5 '20

Jeg tror, de vil lave en løsning med en ladeport, der er stor nok til enhver type stik på alle deres markeder. Men det kræver naturligvis redesign af lygten/pladedele. Og det er nok ikke noget, der har fået høj prioritet. Så indtil videre må vi nøjes med en løsning med CCS-adapteren for dem, der har behovet.

migselv
migselv Jul 5 '20

Til det Kinesiske marked har Tesla jo allerede lavet en ekstra ladeport til Model S/X. Det burde ikke være så svært at sætte en CCS i istedet.

Her er linket til artiklen fra 2017!

Forummets indlæg er redigeret af migselv Jul 5 '20
jramskov
jramskov Jul 5 '20

Synes faktisk de svigter topmodellerne lidt. De har også langsommere hurtigladning og når de nu vælger at lave SuC'ere med CCS only, så burde de godt have skiftet til CCS for alle modeller inden.

P85DK
P85DK Jul 5 '20

Som jeg har forstået det så er nye Model S og X forberedt til CCS og der følger adapter med når man køber bilen. Jeg mener det har været sådan i et års tid. 

jramskov
jramskov Jul 5 '20

OK, det vidste jeg ikke, så er det ikke helt så slemt.

Kiefer
Kiefer Jul 6 '20

Det ved jeg nu ikke helt, herhjemme er vel omkring 90% af alle Model S og X med fri supercharger og uden CCS. Så hvis man kun bygger nye SuC'ere med CCS tvinger man alle de ældre biler til at spendere jeg ved ikke hvor mange tusinde kroner for fortsat at kunne bruge en funktion Tesla påstod var gratis...

Og når jeg ser biler holde ved SuC'ere så er det vel også næsten udelukkende dem med fri SuC man møder. Alle dem der skal betale bruger det jo ikke nær så ofte. Men det er selvfølgelig også en måde hvorpå Tesla kan spare penge, ved at tvinge ældre biler til ikke at bruge dem, eller betale for en opgradering...

Nogen der ved hvad det er Tesla laver om, når de "opgraderer" en bil til at kunne benytte CCS ladere udover en adapter?

KimT
KimT Jul 6 '20

Martin - kik på video'en jeg linker til i #69 - Tesla Bjørn får vist det kit servicevognen har liggende. Det ser ud som om det er en kommunikationsboks som bare skal fødes med 12V for at kunne omsætte CCS til/fra Tesla's interne protokol

P85DK
P85DK Jul 6 '20

@Kiefer - jeg er grundlæggende enig i at det er et problem at der er en stor gruppe biler der er solgt med fri SuC og at de som udgangspunkt ikke er kompatible med CCS.

Nu er CCS valgt som standard i EU og derfor er det positivt at Tesla følger med. Hvorvidt en betalt adapter er nok og om den er billig nok er så spørgsmålet. Det kunne være interessant at få prøvet det spørgsmål af.

Men det vil da være surt at køre ind på en SuC uden at vide at den kun er med CCS, så som minimum vil jeg da forvente at Tesla fortæller meget tydeligt hvis det er tilfældet.

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »