Loading...
dk

Medlemskab af FDEL? | Tesla Forum

selsoe
selsoe Mar 2 '20

Er der nogen her på forummet der er medlem af Forenede Danske Elbilister (FDEL)? Giver det mening? Kan egentlig godt lide at der er en stærk organisation der repræsenterer elbilisternes interesser samt kan tilbyde nogle gode fordele. Den norske elbilforening er fx. ret stærk og har vist nogle fede fordele, laver en del tests osv. Der er FDEL vist ikke helt endnu og det er småt med fordelene, men det skal jo på den anden side starte et sted.

Har vi nogle medlemmer på linjen og hvad får I ud af det?

KimT
KimT Mar 2 '20

Jeg har ene og alene fravalgt det pga. deres platform = facebook

selsoe
selsoe Mar 2 '20

Ja, det er klart et minus.

ElPeter
ElPeter Mar 2 '20

De har da en hjemmeside: fdel.dk - men det er måske ikke der hvor de har de fleste aktiviteter?

Forummets indlæg er redigeret af ElPeter Mar 2 '20
selsoe
selsoe Mar 2 '20

Der står at når man bliver medlem, får man adgang til deres facebookside hvor jeg går ud fra at det meste kommunikation og diskussion foregår. Det holder ikke rigtigt. Det skal foregå via deres hjemmeside.

Kiefer
Kiefer Mar 2 '20

Samme her, fravalgt grundet at FDEL jo blot er en facebook-gruppe...

MOS
MOS Mar 2 '20

Et medlemsskab af FDEL kunne bestemt være interessant. Men Faecesbook er et totalt turnoff for mit vedkommende.

migselv
migselv Mar 2 '20

Jeg er medlem i FDEL og er heller ikke på Facebook.

Ud over hjemmesiden kommer der regelmæssig information via email (ofte med henvisninger til nye artikler på hjemmesiden eller aktiviteter man kan melde sig til). Ja, hvis man er til aktiv online debat/kommunikation, så foregår det på Facebook.

Jeg har været med til en del arrangementer og medlemsaktiviteter de seneste år hvor man selvfølgelig får rigelig mulighed at møde ejere af elbiler fra andre mærker og få noget first hand erfaring fra dem.

Jeg synes de arbejder for en god sag som jeg gerne vil støtte. Efter elbils-"ekplosionen" i sidste år er medlemstalle også steget, så jo flere medlemmer der er jo mere kan foreningen bevæge.

selsoe
selsoe Mar 2 '20

Ved du hvor mange medlemmer der er i dag ca?

jramskov
jramskov Mar 2 '20

Jeg har meldt mig ind for nyligt, primært fordi jeg gerne vil støtte dem. Synes de har nogle fornuftige indlæg i debatten omkring elbiler.

Tesladriver
Tesladriver Mar 2 '20

Er også medlem, og har de samme (mindre gode) synspunkter på at meget af kommunikationen forgår på Facebook. Men vil gerne støtte foreningen, da jeg håber på de kan vokse sig større og få mere indflydelse.

Har også overvejet om jeg skulle tilbyde dem at hoste et forum istedet for fb ;) 

selsoe
selsoe Mar 2 '20

Nu er jeg blevet medlem og har da tænkt mig at fortælle dem min mening om Facebook. Tak for input! 

jramskov
jramskov Mar 2 '20

Jeg er på Facebook, men er helt klart også med på at flytte væk derfra.

migselv
migselv Mar 2 '20

FDEL har omkring 940 medlemmer på skrivende stund.

TUX
TUX Mar 2 '20

Jeg har været medlem hos FDEL ca. 6 mdr. og jeg er ikke på Facebook og ved ikke lige om jeg bliver som medlem.

migselv
migselv Mar 2 '20

Jeg fandt lige ud af at FDEL netop har lanceret et eget forum. Det er helt nyt, så der er stort set ingen indlæg endu.

Det kunne være et fint alternativ til dem der ikke er på Facebook.

Ved ikke lige om jeg må poste linket her, men det er hjemmesidens url og så /community

selsoe
selsoe Sep 8 '20

Jeg har været medlem af FDEL i 6 måneders tid og vil bare opfordre andre til at melde sig ind også. Lad ikke snak om Facebook afskrække jer. De har et forum som de meget gerne vil have mere liv i, men det kommer jo kun hvis folk bruger det (man behøver ikke være medlem for at bruge forummet):

https://fdel.dk/community

De vil også meget gerne have elbilambassadører der kan hjælpe kommende og nye elbilister med at finde rundt i ladejungle osv. Jeg har fx. været nede hos den lokale Hyundai-forhandler og vifte med FDEL-flaget og hjælpe dem med at svare på spørgsmål fra elbilinteresserede og nye elbilejere. Særligt opladning er det mange spørger om og det som sælgerne ikke ved noget om.

Og så har vi brug for en stærk elbilforening der kan hjælpe med at få flere til at købe elbiler samt at få bedre ladeforhold for alle de elbiler der kommer på vejene. Kom frisk. :)

Forummets indlæg er redigeret af selsoe Sep 8 '20
PeterE
PeterE Sep 8 '20
Generelt ville vi som el-bilsbilister stå meget stærkere hvis vi kunne samle os i et fællesskab, men det er ikke bare lige.
jonsiii
jonsiii Sep 8 '20

Ja og så kunne jeg passende melde mig ud af FDM. I går var de også som sædvanlig ude at jamre over hvor synd det var for alle de stakkels billister, der jo lagde ah så mange penge i statskassen hvert år. At de så glemmer udgifter til luftvejssygdomme, uheld og udbygning af veje glemmer de altid.

Kiefer
Kiefer Sep 8 '20

De er en organisation der varetager bilejeres interesser ikke alle andres og agerer som sådan. Så selvfølgelig skal de ud og kæmpe imod alle de afgiftsforhøjelser der måtte være på biler uanset drivmiddel.

Sider: 1 2 »