Loading...
dk

Medlemskab af FDEL? | Tesla Forum

PeterE
PeterE Sep 8 '20
Jeg er nu ret glad for mit FDM medlemsskab, og ja - det er tydeligvis en svær balance at skulle repræsentere alle former for bilister...
DeaconWP
DeaconWP Sep 9 '20

Jeg er aktiv på deres facebook gruppe. Ikke altid vellidt.

Jeg er ikke medlem af deres forening, da jeg undrer mig over, at man bruger mange penge på at aflønne medlememr for deres arbejde i en frivillig forening. (høj løn faktisk)

Jeg er ikke for deres måde at fremme elbilismen på. De hjælper ikke nye elbilister til at få en bedre hverdag som elbilist. De hjælper kun dem der ahr meldt sig ind. Det er mere "pisk" eng "gulerod" systemet. Og det kan jeg ikke lige forliges med.

Så den dag de skifter fra at belønne folk for at betale, vender bøtten og får folk til at belønne foreningen med medlemskroner for den hjælp de får, så kan det være jeg vil melde mig ind.

Man kan ikke blive elbilambassadør, med mindre man er medlem i deres forening.

En gang hed de Forenede Danske Elbilister. Nu kalder de sig Elbilforeningen. Ental og i bestemt form. Det viser mig, at de opfatter sig som den eneste rigtige samling af elbil interesserede. Og det er de jo ikke.

De vil ikke samarbejde på lige fod med andre elbil organisationer, og det hele drives af en lille indspist kerne af super bilister. Med få undtagelser. Så jeg har ikke meget til fælles med foreningen, ud over min interesse for elbiler, og min interesse for at hjælpe andre med viden om det.

jonsiii
jonsiii Sep 9 '20

Er der egentlig andre foreninger end FDEL / Elbilforeningen?

jramskov
jramskov Sep 9 '20

@DeaconWP: Det er vel den åbne gruppe du er medlem af så? Der er en lukket gruppe som kun medlemmer har adgang til.

"Jeg er ikke medlem af deres forening, da jeg undrer mig over, at man bruger mange penge på at aflønne medlememr for deres arbejde i en frivillig forening. (høj løn faktisk)

Hvor har du den information fra? Jeg kan ikke lige finde noget regnskab for foreningen.

Forummets indlæg er redigeret af jramskov Sep 9 '20
jramskov
jramskov Sep 9 '20

@jonsiii: Foreningen Elbilby: https://www.facebook.com/ElbilBy

"Foreningen ElbilBy har til formål at * Støtte op om nye teknologier og bæredygtig transport. * Indtænke miljøvenlig transport i bygge- og anlægsprojekter. * Deltage i elbil relaterede events og tilbyde sparring for elbil interesserede."

De har så vidt jeg ved kun den Facebook  side, kender ikke noget til dem udover det.

Der er også den officielle danske Tesla Owners forening: https://www.teslaownersdenmark.dk

Det er også på Facebook det hele foregår. Bemærk i den forbindelse at der er flere Tesla facebook grupper og på et tidspunkt blev admin gruppen i den ældste gruppe uenige og en række admins skred og oprettede de nye grupper. Det er de nye grupper der er "Tesla approved". 

selsoe
selsoe Sep 9 '20

Så vidt jeg ved har de en eller to halvtidsmedarbejdere i sekretariatet. Kender ikke deres løn. Den norske elbilforening har 30 fuldtidsmedarbejdere. FDM har gud ved hvor mange. Er det ikke sådan med velfungerende foreninger at de kræver at nogen lægger mere end bare noget fritid? Ellers forbliver det jo bare en hobbyforening.

Elbilambassadørerne er sat i verden for at hjælpe nye bilister (ikke kun medlemmer) ganske gratis. Deres forum er åbent for alle til at stille spørgsmål ganske gratis. For nylig stillede jeg som medlem op hos en lokal bilforhandler og hjalp nye og kommende bilister med spørgsmål, ganske gratis. Det er noget der foregår løbende på tværs af landet. De har masser af af gratis materiale på deres hjemmeside hvor folk med spørgsmål kan finde vejledning.

Jeg forstår ikke din kritik @DeaconWP.

PeterE
PeterE Sep 9 '20

Ja, der er lidt forskellige foreninger - og de har forskellige formål og lidt forskellige indsatser. Og nok med meget blandet resultat. Og herinde - på www.teslaforum.dk - er vi nok et af de større og mere aktive fællesskaber, men vi er jo ikke en forening... 

Det kunne vi overveje at lave om på. 

Sider: « 1 2