Loading...
dk

Tredjepartsladere tilgængelig i kortet | Tesla Forum

selsoe
selsoe Mar 18

Jeg har netop opdateret til 2020.8.1 og selvom Danmark ikke var nævnt som land hvor tredjepartsladestationer blev vist, dukker de nu alligevel op når man trykker på det lille lyn nederst til højre. Der ser dog ud til at mangle en del, og mest prominent, er E.on/Clever lynladerne og Ionity vist ikke med (endnu?).

bskaarup
bskaarup Mar 18

Er det ikke kun Tesla Destination Chargers der vises indtil videre i DK? Og var de der ikke også før 2020.8?

PeterE
PeterE Mar 18

Jo, det er destination charging - og jeg kan ikke huske versionen, men jeg har i al fald haft dem over mindst 1 år. Måske er det nyt i TM3, S har haft det længe - jeg vil nu tro at den del af kort/navi er 100% fælles.

selsoe
selsoe Mar 18

Ah okay. Det giver mening. Syntes også ladestederne var lidt pudsige. Nå men, jeg ser frem til tredjepartsladere på kortet.

Indtil da har jeg i Apple Maps lavet en "Samling" (ny feature i iOS 13) med tredjeparts-hurtigladere rundt om i landet. Det fungerer fint synes jeg og det er nemt at dele placeringen med Tesla-app'en og navigere derhen direkte.

jramskov
jramskov Mar 18

Ja, forhåbentlig kommer det til DK også - ville være fedt hvis det også inkluderede pre-heating ved navigation til f.eks. CLEON eller IONITY ladere.

@selsoe: Har du prøvet Sperto laderen ved RAH i Ringkøbing?

selsoe
selsoe Mar 18

Nej ikke endnu. Kommer ikke så tit på de kanter. :) 

Ice2EV
Ice2EV Mar 19

@selsoe har du en how to do for dummies til det der deling af ladere fra apple maps til tesla app?

Kan det dermed også overføres direkte til vognen?

Ikke at det er særligt tit vi bruger udebys lader, men af og til er jeg lige på vestkysten, og hidtil har det lige passet med at toppe op i Haverslev på vejen hjem.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Mar 19
selsoe
selsoe Mar 19

Joda. Det er muligt at dele en hvilken som helst lokalitet i kortet med Tesla app'en og så bliver den straks sendt ud til bilens kort. Ind imellem går det galt og Teslaen kan ikke finde lokationen, men for det meste er det smertefrit og fungerer som forventet.

Du kan enten vælge et POI på kortet eller placere en pin hvor du vil. Fra skuffen i bunden vælger du del og Tesla app'en skulle gerne komme op som en mulighed i rækken med apps. Hvis ikke, scroller du helt ud til højre, vælger "Mere" og så burde du kunne se den der og evn tilføje den til Favoritter så den dukker op af sig selv næste gang.

Ice2EV
Ice2EV Mar 19

Det var ikke så smart at der var nogen der lige havde lavet en lokalitetsliste, evt. downloaded fra plughsurfer eller sådan noget, som vi alle lige lynhurtigt med 3 klik kunne smække over.

Gerne med updates hver 3 uge........... Måske man kunne lave sådan en app. Der må sgu da være en eller anden teknik geek der lige kan ryste sådan noget ud af ærmet.   ;-)

Joe73
Joe73 Mar 20
Er det ikke det lige præcis det man kan i https://abetterrouteplanner.com/
Lav en rute og vælg share med Tesla navigation.
Man kan endda prioritere at man vil undgå IONITY ladere fx.
selsoe
selsoe Mar 20

Man kan så vidt jeg ved dele lokationer fra alle apps til Tesla-app'en, men man kan vist ikke dele en rute (og slet ikke en med via-punkter). Eller hvad?

jramskov
jramskov Mar 20

Nej, via-punkter har Lord Elon vurderet til ikke at være relevant :( 

jramskov
jramskov Mar 20

Men derudover er det vel bare at finde laderne i Plugshare appen, åbne lokation i maps og dele den med Teslaen derfra.

ankjaers
ankjaers Mar 20

Citat fra jramskov

Men derudover er det vel bare at finde laderne i Plugshare appen, åbne lokation i maps og dele den med Teslaen derfra.

Man kan faktisk bare åbne en lader i plugshare og trykke på del ikonet oppe i højre hjørne for dele med Tesla app'en.  

jramskov
jramskov Mar 20

Takker - det ikon har jeg forgæves ledt efter...

Vildgut
Vildgut Mar 20
Hmm endnu ingen opdatering tilgængelig til min bil :(