Loading...
dk

Ruststriber på bremseskiver | Tesla Forum

Danbra56
Danbra56 May 1

Det kan være små sten der er kommet imellem klodsen og skiven og der ved laver spor i skiven

MOS
MOS May 1

Rustdannelse på bremseskiverne forekommer ofte, hvis man ikke bruger bremserne nok. Det kan være særlig slemt, hvis bilen har stået parkeret med våde bremseskiver i en længere periode. Hvis man har været ude at køre i vådt føre, kan det derfor anbefales at sørge for at bremse skiverne tørre, lige inden man parkerer bilen. Let rust på skiverne kan ofte slides af ved at lave et par hårde opbremsninger; så bliver de fine igen.

ThomasDk
ThomasDk May 1
Citat fra MOS

Rustdannelse på bremseskiverne forekommer ofte, hvis man ikke bruger bremserne nok. Det kan være særlig slemt, hvis bilen har stået parkeret med våde bremseskiver i en længere periode. Hvis man har været ude at køre i vådt føre, kan det derfor anbefales at sørge for at bremse skiverne tørre, lige inden man parkerer bilen. Let rust på skiverne kan ofte slides af ved at lave et par hårde opbremsninger; så bliver de fine igen.

Nemlig, rigtige gode råd!

Min nørdede og dygtige mekaniker anbefaler sådan set at man lige får bremset hver gang man er ude at køre, altså får aktiveret de rigtige bremser. Det giver mening da en traditionel bil altid bruger bremseskiver og dermed ikke har samme problemer. 

Det er vel ofte det elbilsejere oplever til service, at bremserne skal slibes? Konklusionen må være at det kan undgåes ved selv at slibe dem med forceret aktivering. 

Undgik selv denne slibning og udgift ved at få gang i bremserne oftere inden service. 

Jens_N_B
Jens_N_B May 28

Jeg sætter regnerering til lav en gang ca. hver 14. dag og laver et par medium hårde opbremsninger. Mine bremser skiver er fine og uden rust. Bilen er 14 måneder gammel og har kørt 32.xxx km

Få 1500 km gratis supercharge, ved at benytte mit referral link -  https://www.tesla.com/referral/jensnohr71245

ASP3200
ASP3200 May 29

Evt sæt den i track mode hvis det er en M3P, sæt regen til 0 og så kør en normal dag, evt kast ankeret en 0-100 på en tom vej, så er dine skiver hele blanke og fine igen:)

Sider: « 1 2