Loading...
dk

Lader din model S også langsomt - så bliv en del af gruppesøgsmålet mod Tesla | Tesla Forum

Bianco
Bianco Oct 2 '20
Citat fra Hilbert

Jeg er bange for, at denne sag (til Teslas store tilfredsstillelse) løber ud i sandet, hvis ikke ”ladegruppen” meget snart får gang i en retssag.

Det vil selvfølgelig kræve, at medlemmerne er villige til at indskyde måske 5.000 kr, men da vi taler om en erstatning på måske mindst 100.000 kr/ejer ...

Enig. Jeg tror dog ikke nogen skal forvente 100.000,- i erstatning. Men jeg vil også gerne skyde penge i at få en retssag op at stå - om ikke andet, så af principielle årsager. 

TSLA
TSLA Oct 2 '20

Enig, er også med af principielle grunde.

Ledsager
Ledsager Oct 2 '20

Ingen behøver at være i tvivl om, at vi er meget tæt på at være klar til sagsanlægget mod Tesla omkring ladehastighed. En model for finansiering er også ved at være på plads.

HemligNemlig
HemligNemlig Oct 2 '20
Noget nyt fra de sager der kører i usa eller de sat i bero grundet corona?
Forummets indlæg er redigeret af HemligNemlig Oct 2 '20
Gustavsfar
Gustavsfar Oct 2 '20
Er også med af principielle årsager så længe beløbet står nogenlunde mål med en reel mulig erstatning
Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Oct 2 '20
Hilbert
Hilbert Oct 2 '20

@Ledsager - Dejligt at høre, Steen.

Jeg håber virkelig, at jeres store arbejde/indsats får stor opbakning og vil bære frugt.

I kan også regne med støtte herfra.

God vind!

Forummets indlæg er redigeret af Hilbert Oct 2 '20
SpaceX
SpaceX Oct 2 '20

Fuld opbakning herfra, også finansielt ifm. evt. retssag! Det nuværende tab på bilen ved videresalg - og ved brug til ferierejser er jo stort. 

MOL
MOL Oct 3 '20

@Ledsager; Er også klar til at støtte finansielt og respekt for  den enorme indsats styregruppen har lagt i dette projekt! 

Ledsager
Ledsager Oct 3 '20

Tak for opbakningen. I næste uge kan vi til deltagere i ladegruppen mere præcis melde ud hvordan sagsanlægget kommer til at foregå.

Clement
Clement Oct 4 '20
Hej Ledsager Hvordan bliver man en del af ladegruppen? Jeg vil også gerne støtte op om denne sag Mvh. Clement
MOS
MOS Oct 4 '20

@Clement

SEND VENLIGST PM MED DIN E-MAILADRESSE og TELEFONNUMMER til Steen ("Ledsager"), som nu står for medlemslisten. Send også VIN nummeret på din bil.

Gustavsfar
Gustavsfar Oct 4 '20
Har nu endelig haft mulighed for at lade på suc og indrapportere til Tesla. Kender selvfølglig godt svaret på forhånd, men appellerede alligevel igen til at tesla bekender kulør og indrømmer ladehastighedsnedsættelsen, og yder en vis og passende kompensere de berørte ejere. Såfremt dette ikke sker snarligt kan de forvente et massesøgsmål.

Fakta er følgende: 33-80% med varmt batteri alene på ladepar i Middelfart tog 45 minutter.

Inden sidste sommer tog det præcist 45 minutter at lade fra 0-80% for mit vedkommende
Ledsager
Ledsager Oct 9 '20

GRUPPESØGSMÅL: NÅR 40 MINUTTERS LADETID BLIVER TIL 60 MINUTTER.
Til deltagere i Ladegruppen er der nu udsendt en mail med information om det gruppesøgsmål vi er i gang med mod Tesla i forhold til den stærkt forringede ladetid i forbindelse med softwareopdateringen i maj 2019 og for nogle også nedsat kapacitet på batteriet.

Hvis du også er utilfreds med ladetiden på din Model S/X kan du stadig nå at blive en del af Ladegruppen.

Forummets indlæg er redigeret af Ledsager Oct 9 '20
Hilbert
Hilbert Oct 9 '20

@Gustavsfar

Forventer du at få svar på det her på et åbent forum?

Jeg vil anbefale, at de som får oplysninger på mails fra styregruppen, overvejer det nøje inden de videregiver oplysninger derfra.

Forvent at "Tesla" læser med.

Ledsager
Ledsager Oct 9 '20

Enig med Hilbert. Svar eller spørg direkte på den mail du har modtaget fra styregruppen og ikke på dette åbne forum.

Gustavsfar
Gustavsfar Oct 9 '20
Har jeg netop gjort. En tanketorsk fra min side...
Ledsager
Ledsager Oct 12 '20

Hvis du endnu ikke har fået en direkte mail med info fra styregruppe om gruppesøgsmålet mod Tesla og mener du har tilmeldt dig Ladegruppen, så skriv en personlig mail til Ledsager via dette forum. 
 

Johannelund
Johannelund Oct 17 '20
Hvis i ikke har set det tilbagekalde Hyundai Fort BMW nu elbiler og hybridbiler i massevis fordi de kan bryde i brand under opladning, kunne det også have været et alternativ hvis Teslas ikke havde nedsat ladehastigheden via temperatur styrring til hvad batteriet kan håndterer.
MOS
MOS Oct 17 '20

Jeg tror, det er svært at sammenligne disse sager. For vi ved jo ikke præcis, hvorfor batterierne kan risikere at gå i brand. Er det enkelte celler, der er dårligt produceret og kan risikere at kortslutte? Er det BMS'en, der ikke tager højde for specielle situationer? Er det kølingen, den er gal med? Eller noget helt fjerde? Dermed ved vi heller ikke, hvad løsningen er og hvad de konkret foretager af ændringer på bilerne, når de bliver tilbagekaldt. Hvem ved, det kan jo være, at Hyundai, Ford, BMW m.fl. også bliver nødt til at nedsætte ladehastigheden? Eller måske kan det løses på andre måder, hvis de har andre temperatursensorer, andet kølesystem og en helt anden opbygning af batteriet.

Kiefer
Kiefer Oct 17 '20

Johannelund: Tesla havde i 2013/2014 et tilsvarende problem (vistnok kun på EU bilerne) hvor kablerne mellem ladeport og selve laderen var for tynde, og de derfor måtte nedsætte ladehastigheden på AC opladning fra 16 til 13A. Her måtte alle bilerne også en tur retur tilTesla og få skiftet kabler. Risikoen var også brand i bilen. 

Tesla har vel egentlig haft/har et tilsvarende problem, hvor det ikke blot er ladehastigheden de har pillet ved, men rent faktisk batteriets kapacitet, hvor mange oplevede at de pludselig over natten havde mistet 10KW eller mere kapacitet. Det var vist efter en brand i et batteri i Kina de lavede det stunt. Igen uden at fortælle kunderne at de gjorde det, eller at de gjorde det...!



 

Sider: «« « ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ... » »»