Loading...
dk

Lader din model S også langsomt - så bliv en del af gruppesøgsmålet mod Tesla | Tesla Forum

HrMogensen
HrMogensen Dec 28 '20

Hej!

Har lige set en tråd på twitter hvor et par tyske Model X har fået hævet en ellers tidligere sat begrænsning på henholdsvis 94 kW og 108 kW. De har begge oplevet at de, efter seneste juleopdatering, nu kan lade med 130 kW.

Har en Model 3 og har derfor ikke sat mig så godt ind i hvor omfattende det er for de "ældre" S/X-ejere, men det kunne da være nogle af jer også havde fået løftet begrænsningen? 

PeterE
PeterE Dec 28 '20
Citat fra HrMogensen

Hej!

Har lige set en tråd på twitter hvor et par tyske Model X har fået hævet en ellers tidligere sat begrænsning på henholdsvis 94 kW og 108 kW. De har begge oplevet at de, efter seneste juleopdatering, nu kan lade med 130 kW.

Har en Model 3 og har derfor ikke sat mig så godt ind i hvor omfattende det er for de "ældre" S/X-ejere, men det kunne da være nogle af jer også havde fået løftet begrænsningen? 

Har du et link til Twitter beskeden? 
KimT
KimT Dec 28 '20

Opdateringen jeg fik d. 23/12 (2020.48.12.1) gav intet til min 70D. Vi var forbi Rødekro d. 24/12 kl 13 hvor vi holdt selv ved SunSet. Her lå den på ca. 94 (SoC + kW) - som den har gjort det sidste 1,5år.....

HrMogensen
HrMogensen Dec 28 '20
Citat fra PeterE

Har du et link til Twitter beskeden? 

https://twitter.com/tesla_adri/status/1343570385015595009?s=21

Kunne jo være nogle var heldige? 

Tilføjer lige endnu en Twitter tråd og så håber jeg at mindst en del af jer kunne være omfattet.

Forummets indlæg er redigeret af HrMogensen Dec 29 '20
DavidS90D
DavidS90D Dec 29 '20
Måske aktiveres den oprindelige ladehastighed på biler der er ca. 7 år og 11 mnd. gamle...
P85DK
P85DK Dec 30 '20
Quote from DavidS90D Måske aktiveres den oprindelige ladehastighed på biler der er ca. 7 år og 11 mnd. gamle...

Så er det nok ikke en Model X :-) 

Umiddelbart læser jeg det som om det er biler efter 2016 der har oplevet at deres hastighed er steget igen. Tror ikke der sker noget for pre facelift biler, med mindre det bliver som DavidS90D skriver

PeterE
PeterE Dec 30 '20
Det er - uanset hvad - spændende. Nu må vi først se om den opdatering rammer ‘alle de berørte’ og præcis hvilken effekt den har. 

Kiefer
Kiefer Dec 30 '20

Som jeg kan se det, så er den opdatering rullet ud til biler fra 2016 og senere, alle os med 85'ere har fået .12 og ikke .26. 

Så reelt er der intet nyt i den opdatering der er kommet, og jeg går ud fra sagen stadig fortsætter.

Begge vores biler en S fra dec 2015 og en X fra juni 2016 er på .12. 

Dec14
Dec14 Dec 30 '20

Mon ikke Tesla blot forsøger sig med det gennemprøvede koncept der hedder : " Del og Hersk"

Under alle omstændigheder har de jo foreløbig skubbet risikoen for garantisager på batteriet ca 1,5 år i deres favør.

Jeg vil opfordre til at alle stadig står samlet i søgsmålet mod Tesla. Får alle ladehastigheden sat op skal vi som minimum have forlænget garantiperioden for ikke at havne med bukserne nede om knæene.

Kiefer
Kiefer Dec 30 '20

Lige nøjagtigt, nu kan de se at <15 modellernes batterier snart løber ud af garanti, og så er det ligegyldigt med nedsat ladehastighed, så kan de jo bare give dem fuld skrald og sælge en masse batterier efterfølgende...

Ledsager
Ledsager Jan 1 '21

Jeg har fået installeret .12 på min S fra 2015, men har ikke prøvet at lade på SuC endnu.

HenrikD
HenrikD Jan 1 '21

Jeg har fået installeret .26 på min S85D fra 06.15 og har stadig tilgode at lade på en SC for at se om det har gjort en forskel.

Ved ikke om grunden til jeg har fået .26 i stedet for .12 kan være jeg har fået skiftet min MCU til en MCU2.

Ledsager
Ledsager Jan 3 '21

Glæder mig til at høre når nogle med Model S har ladet op på SuC efter at have opdateret til .12 eller .46 og har opnået kortere ladetid.

Gruppesøgsmålet fortsætter uanset hvad.

Forummets indlæg er redigeret af Ledsager Jan 3 '21
jramskov
jramskov Jan 4 '21

En genbo har en Model S fra 2015 (mener jeg det er - snakkede med ham nytårsaften), han er ikke her på forum men kunne måske godt være interesseret i at deltage. Hvem skal han evt. kontakte? Så vil jeg give info videre.

rungholm
rungholm Jan 4 '21

Jeg kører en 06/2015 P85D med software update 48.12.1 og ladede i dag på Rødekro med maksimum 55KW efter forvarming og relativ hård kørsel med 100 km tilbage så der skulle have været helt anderledes tryk på. Intet er ændret i forhold til tidligere.

SteffenFabrin
SteffenFabrin Jan 5 '21
Citat fra jramskov

En genbo har en Model S fra 2015 (mener jeg det er - snakkede med ham nytårsaften), han er ikke her på forum men kunne måske godt være interesseret i at deltage. Hvem skal han evt. kontakte? Så vil jeg give info videre.

 

http://www.teslaforum.dk/forum/topic/7035?&page=1 ;

KXR
KXR Jan 8 '21

10/2015 85D på 2020.48.12.1 ladede i mandags i Køge ingen ændring SoC + kW = 103.    Har læst mig til ændringerne, hvis der er nogle kommer med 48.26........

 

 

Forummets indlæg er redigeret af KXR Jan 11 '21
Ledsager
Ledsager Jan 8 '21

Ladede i Køge med 30 km på tanken. Ingen forbedring i start kW i forhold til tidligere. Endte ret hurtigt på 65 kW.

HenrikD
HenrikD Jan 10 '21

Så har jeg prøvet at lade på SC Køge med min S85D med 2020.48.30 installeret. Kom ind med 25% og stoppede på 65%. Batteriet var forvarmet, SC'en var sat som destination på navigationen og ene om et sæt ladestandere. Det var en fuser. Startede med 80 kw som hurtigt faldt til 66 kw. Så .30 ændre ikke noget ved ladehastigheden.

Sider: «« « ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 ... » »»