Loading...
dk

Lader din model S også langsomt - så bliv en del af gruppesøgsmålet mod Tesla | Tesla Forum

BoLo
BoLo Mar 29 '21

Kære Johannelund

Tusind tak for dine indlæg i denne tråd vedr. den nedsatte ladehastighed.

Jeg er ikke helt sikker på at dette  var din intention, men du har virkelig overbevist mig om, at jeg skal deltage i gruppesøgsmålet mod Tesla!

Jeg har ikke haft min Tesla ret længe, men er nu fuldstændig klar over, at den nedsatte ladehastighed, og måden der er sket på, vil påvirke mine intentioner om at tage på ture gennem Europa. 
Jeg er også klar over at en lavere ladehastighed = lavere værdi for bilen.

Så jeg håber virkelig der kommer noget positivt ud af gruppesøgsmålet, som jeg ser som et godt og prisværdigt initiativ,

Det vil jeg i hvert fald gerne støtte!

jramskov
jramskov Mar 29 '21

Skuffende at høre FDM har håndteret det dårligt :( 

Ledsager
Ledsager Mar 29 '21

Ja, FDM tror stadig på Ankenævnet for biler både i små og store sager. Med så mange Teslaejere, hvoraf en en del er medlemmer af FDM, burde de have stået for at arrangere søgsmålet, så vi ikke behøvede at købe en ekstern advokat. Deres advokatomkostninger kunne de jo ligesom vi gør det i vores gruppesøgsmål få dækket primært via bilernes retshjælpsforsikring. Eller de kunne have vurderet, at det er så en principiel sag så de bare løftede den og fik den PR at forsvare medlemmernes interesser. Måske er FDM alligevel for tæt med forhandlerne!!

Forummets indlæg er redigeret af Ledsager Mar 29 '21
Gustavsfar
Gustavsfar Mar 29 '21
Hvordan skal man egentlig taget forholde sig til det faktum at en større andel af sagsøgerne må formodes at have solgt deres bil inden retssagens afslutning? Så vidt jeg er orienteret tager en typisk retssag 1-2 år...
Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Mar 29 '21
P85DK
P85DK Mar 29 '21

@Ledsager - jeg tror ikke du skal tillægge FDM nogen kærlighed overfor Tesla eller omvendt.

@Gustavsfar1 - Hvad langt værre er den angst man får i forhold til alle andre ejendele man ejer. Jeg har lige fået en notifikation om at der er 'A Performance Enhancing Firmware Update' til min tandbørste! Så først en lang retsag med Tesla, nu potentielt også med producenten af min tandbørste.

Men det er jo en del af gamet at man kan have solgt den, smadret den eller af andre grunde ikke ønsker at bruge den tid og derfor falder fra. Hvis det skulle ende med en økonomisk kompensation, så får du den selvom bilen er solgt, hvis det ender med en udbedring, så kan du ikke nødvendigvis få en økonomisk kompensation i stedet for og så er det kun glæden ved at have vundet du får. Hvis det ender med sagen er tabt, så hænger du på din andel af omkostningerne.

Ledsager
Ledsager Mar 29 '21

Tænker bare at FDM generelt måske er for forlovet med branchen og ikke profilere/opfører sig så meget som bilisternes talerør. El-bil foreningen er også larmende tavse i denne sag.

Gustavsfar
Gustavsfar Mar 29 '21
Netop. Tænker blot at det er relevant at gøre sig disse overvejelser.
P85DK
P85DK Mar 29 '21

@Ledsager - jeg tænker det er fordi vores sag nok havner et sted mellem flere stole både juridisk og branche mæssigt. Ja det er en bil, ja vi er forbrugere, men det er jo reelt en SW relateret sag og der tænkes der i mange sammenhæng i tre bogstaver - EDB. Kunne være interessant at høre fra en jurist der har specialiceret sig i forskellen mellem SaaS og køb af SW.

@Gustavsfar1 - enig, jeg tænkte mig også om en ekstra gang før jeg opdaterede tandbørsten og kan fortælle jer at det er samme person der skriver release notes for både Tesla og Philips.

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Mar 29 '21
Gustavsfar
Gustavsfar Mar 29 '21
Hehe :-)
PeterE
PeterE Mar 29 '21
Jeg fik fantastisk god assistance fra FDM ifm min sag i ankenævnet. At ankenævnet så er en - efter min personlige mening - total farce det er en anden sag. 
TSLA
TSLA Mar 29 '21

I sommeren 2019 indvolverede jeg FDM ift. tab af batteri kapacitet efter SW opdatering og afleverede mail korrespondence med Tesla's Senior Regional Service Manager, der slog fast at det var en SW opdatering der både resulterede i batteritab og længere ladetid. Men de tog det ikke alvorligt og fulgte op på det. Da jeg i efteråret af anden årsag fik skiftet batteriet (men med samme lade problem) valgte jeg at melde mig ud. Har ikke fået noget ud af mit medlemskab de gange jeg har været medlem.

Gustavsfar
Gustavsfar Mar 30 '21
@tsla. Er du med i søgsmålet? Jeg tænker at sådan en udtalelse fra tesla sort på hvidt ikke efterlader spor af tvivl om teslas bevidste valg af de nedsatte ydelser.
TSLA
TSLA Mar 30 '21

Ja, jeg er selvfølgelig med i søgsmålet og har givet alle papirer videre til styregruppen.

Ledsager
Ledsager Apr 4 '21

EN GLÆDELIG PÅSKENYHED: I LØBET AF PÅSKEDAGENE ER DER KOMMET 25 NYE DELTAGERE TIL GRUPPESØGSMÅLET MOD TESLA OM DEN NEDSATTE LADEHASTIGHED!!!
Hvis du også vil være med så send en mail til teslaladning@gmail.com

Forummets indlæg er redigeret af Ledsager Apr 4 '21
Jens_N_B
Jens_N_B Apr 4 '21

Der er i dag en artikel i Ekstra Bladet om OTA, som flere bilmærker indfører. Her er også nævnt at det ikke altid er positivt og denne gruppe (går jeg ud fra det er) er også nævnt.

Er I egentlig de første der forsøger at hive Tesla i retten omkring dette? Eller har det været forsøgt før, evt. i udlandet og i så fald med hvilket udfald?
https://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/fremtiden-er-her-nu-din-bil-aendrer-sig-hele-tiden/8520006

Mvh Jens

KimT
KimT Apr 4 '21

Der kører en sag i USA som har været udsat flere gange pga corona. Mener også der kører noget i Norge 

Ledsager
Ledsager Apr 5 '21

I Norge er der lidt andre regler idet deres “Forbrugerråd” kan gå ind i sager af den størrelse modsat i Danmark. I Norge kører sagen derfor anderledes. Status er at Tesla i Norge ikke mødte op/har svaret i sagen og derfor afventes der derfor en kendelse uden deres partsindlæg. 

P85DK
P85DK Apr 5 '21

Det er jo altid et godt tegn på at man er interesseret i sine kunder ...

Gustavsfar
Gustavsfar Apr 5 '21
Hvor er det grotesk at tesla udviser sådan en arrogance over for deres kunder! Kunder som jo praktisk talt har været med til at finansiere teslas succes på godt og ondt.
Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Apr 5 '21
Kiefer
Kiefer Apr 6 '21

Groteskt ja, overraskende, egentlig ikke længere...

Godt at her der er kommet så mange flere til i påsken. Hvis Tesla gjorde som i Norge, er retspraksis i DK så egentlig ikke at man bliver taberdømt?

/Martin

Sider: «« « ... 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 ... » »»