Loading...
dk

Lader din model S også langsomt - så bliv en del af gruppesøgsmålet mod Tesla | Tesla Forum

Ledsager
Ledsager Aug 8 '21

Mit var ikke et muligt tilvalg eller fravalg. Sammen med "garantien" på 8 år var fri SuC en del af prisen på en 85D i maj 2015 til levering i august.

Kiefer
Kiefer Aug 8 '21

Samme her, jeg har heller ikke hørt før at det var et til/fra-valg i 2015 på S-modellerne. 

Var S60 ikke allerede gået ud af produktion og erstattet af S70 på det tidspunkt?

​/Martin

MOS
MOS Aug 8 '21

Som jeg husker det, kunne man i 2015, da jeg købte min, vælge mellem 60 og 85 samt opgradering til 90. Så 70'eren må være kommet kort tid efter. Men det kan da være, jeg husker forkert. Det er alligevel noget tid siden.

HJJ
HJJ Aug 8 '21
Bestilte 70D september 2015, levering december med fri SuC i bilens levetid, ikke til-/ fravalg
Kiefer
Kiefer Aug 13 '21

Prøvede i går at se om der skulle være sket en forbedring i forhold til ladehastigheden med de nyere versioner. Men umiddelbart ser det ikke sådan ud.

Ankommer til SuC Middelfart med præcis 20% tilbage på batteriet efter at have kørt fra SuC Slagelse med Middelfart sat som destination.

Ankommer klokken 15:14 og klokken 16:05 har bilen ladet op fra 20 til 80%, samlet tid 51 minutter.

Ledsager
Ledsager Aug 23 '21

Så er der afklaring af hvem der modtager erstatning i sagen om den langsomme ladetid på model S. Mange har spurgt til hvad der sker med en evt. erstatning fra gruppesøgsmålet, hvis de sælger bilen inden sagen bliver afgjort. Det er nu afklaret. Den der ejede bilen på det tidspunkt da søgsmålet blev indgivet og dermed står med sit navn i gruppesøgsmålet, er også den der modtager erstatning fra sagen. Man kan selvfølgelig selv lave en aftale med køber om en deling eller andet, men det er noget man i givet fald selv skal aftale og håndtere.

webercarbmann
webercarbmann Aug 23 '21
Quote from HJJ Bestilte 70D september 2015, levering december med fri SuC i bilens levetid, ikke til-/ fravalg

Samme her og opgradering fra "70" til "85" kostede 75K   Opgradering fra "85" til "90" yderligere 25K. 

Gustavsfar
Gustavsfar Sep 14 '21

Mon der er noget nyt i denne sag?

tcsvendsen
tcsvendsen Sep 19 '21

Jeg har 2 gange forgæves rykket advokathuset for skriftlig bekræftelse på min tilmelding til dette søgsmål samt kvittering for at depositum er modtaget. Har andre her i forum oplevet tilsvarende?

Vh. Torben Conrad Svendsen
 

Ledsager
Ledsager Sep 19 '21

Vi har ikke fået bekræftelser på at pengene er modtaget. Du og andre kan imidlertid selv checke sagen via det Dropbox link vi alle har fået tilsendt.

Sagen kan også følges på Hillerød Rets hjemmeside. Seneste nyt er fra d. 2. september, hvor retten har givet Tesla frist til d. 30. september til at give svar på tiltalen.

webercarbmann
webercarbmann Sep 29 '21

Så er det imorgen at fristen udløber for Teslas svar i forbindelse med gruppesøgsmålet. Er der nogen der ved om der er noget nyt? Hvad sker der i praksis hvis de vælger ikke at svare? 

Ledsager
Ledsager Sep 29 '21

Sandsynligvis beder de om udsættelse. Hvis de ikke svare bliver det vel en udeblivelsesdom som den i Norge.

 

Ledsager
Ledsager Sep 29 '21

Har lige konstateret, at Tesla beder om 14 dages udsættelse med svarskriftet.

P85DK
P85DK Sep 29 '21

Selvfølgelig, en svarfrist er jo kun en påmindelse om at man omkring den dato vil blive orienteret om at skulle svare på et eller andet tidspunkt

webercarbmann
webercarbmann Sep 29 '21
Quote from Ledsager

Har lige konstateret, at Tesla beder om 14 dages udsættelse med svarskriftet.

Det bliver NEJ til udsættelse herfra. ! 

P85DK
P85DK Sep 29 '21
Citat fra webercarbmann
Quote from Ledsager

Har lige konstateret, at Tesla beder om 14 dages udsættelse med svarskriftet.

Det bliver NEJ til udsættelse herfra. !

Du bliver nok ikke hørt ;-) Udsættelse gives pr. automatik

Ledsager
Ledsager Sep 29 '21

Det er alene retten der bestemmer en udsættelse og ikke noget vi har indflydelse på. 

Gustavsfar
Gustavsfar Sep 30 '21

Hvordan endte det i Norge? Har sagsøgerne fået deres kompensation?

Ledsager
Ledsager Sep 30 '21

Der har været møde i Forligsretten i Norge. En kendelse bliver afsagt inden for 4 uger. Begge parter har mulighed for at appellere til det der må svare til vores Byret. Tesla argumenterede i Forligsretten for at nedsættelsen af ladehastigheden - som de indrømmede - var en forbedring af bilen. (Goddag mand økseskaft)

Forummets indlæg er redigeret af Ledsager Oct 2 '21
burns
burns Oct 5 '21
Wow. De er godt nok frække. Håber godt nok de får en på hatten for den arrogance.
Sider: «« « ... 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 ... » »»