Måske har du ret @Gustavsfar, men sagen kører jo for 400 biler så at forbedre min ladetid, ændre ikke noget ved sagens forløb.
Måske har du ret @Gustavsfar, men sagen kører jo for 400 biler så at forbedre min ladetid, ændre ikke noget ved sagens forløb.
Ja, bortset fra at der er lagt op til at lave syn og skøn på din bil og ikke nødvendigvis de 399 andre biler. Hvis Tesla kan vise, at din bil pludselig lader fint, så kan de sikkert forhale sagen endnu mere end det er sket allerede.
Men hvordan ser det egentlig ud med ladehastigheden med den nye 2022.8.10.5? Har du fået den prøvet af på en SuC?
Har jo sagt hele tiden, at ladehastigheden nok skal komme igen. Så har tesla "fundet fejlen". Det er så belejligt nok, at garanti på batteri så ikke længere er gældende.
Rigtig mange ældre S85 modeller, kan se frem til en dyr regning, når batteriet står af - kort efter garanti udløb.
@Ledsager. Jeg har 2022.20.8 SuC ladede den 29/8 - jeg så ingen ændring i ladehastighed. Er lige ved at downloade 2022.24.6 men ved ikke om den indeholder ændringer i ladehastighed…..
Ja, bortset fra at der er lagt op til at lave syn og skøn på din bil og ikke nødvendigvis de 399 andre biler. Hvis Tesla kan vise, at din bil pludselig lader fint, så kan de sikkert forhale sagen endnu mere end det er sket allerede.
Men hvordan ser det egentlig ud med ladehastigheden med den nye 2022.8.10.5? Har du fået den prøvet af på en SuC?
Ved syn og skøn kan det jo dokumenteres hvis der er blevet ændret noget, så det stiller ikke nødvendigvis Tesla bedre i en retslig tvist.
@Ledsager - fik du talt med Elbildoktoren?
Jeg fik den igår, og det er jo den længe ventede version 11 af alting - en decideret revolution er det nu ikke, lidt nyt UX/design.Er jeg virkelig den eneste der har fået update 2022.8.10.5 ?
@KXK hvis du har MCU2 får du andre version end dem med MCU1
Ja den hedder pt. 2022.20.8 i min 2021 TMS
Er dog ikke noget jeg holder øje med mere.
Tit kan opdatering hænge og vente i uger.
Har fået så mange opdateringer og ud over VIA punkter er der intet jeg ellers kan bruge.
Håber der kommer nogle skjulte forbedringer som jeg måske ikke ser.
har også fået 2022.8.10.5 idag.
app har flere muligheder. ladning kan justeres langt bedre fra tlf.
den indeholder også historiske lade data.
@CanEl: 2022.8.10.5 på MS15 har derudover en del grafiske ændringer i bund-ikon-linien. Der er nu mulighed for at trække de ikoner ned du vil have, og AirCon og sædevarme betjeningen mm er nu samlet i een (ekspanderende) ikon. Skal nok lige vænne sig til det.
Hvad har I andre fundet af nye ting?
Sikke dog en elendig opdatering af grafikken. Icon valget og funktionen er elendig. Fx skal der nu trykkes 2 gange før man kan tænde for sædevarme på passagersædet. “Knapperne” til varmen sidder helt i bunden af skærmen og er svære at ramme. Ville ønske at jeg ikke havde opdateret.
...Fx skal der nu trykkes 2 gange før man kan tænde for sædevarme på passagersædet. ...
Der skulle gerne komme et passager-sædevarme ikon nederst til højre når passageren spænder sikkerhedsselen. (det gør der på MCU2)
Har læst at den nye sædevarmefunktion er adaptiv, så den tænder kun hvis folk er kolde i røven.
LOL! You made my day :D
Er der nogen der har fået 2022.24? Der er rygter om hurtigere DC ladning med den opdatering
https://driveteslacanada.ca/news/tesla-increases-charging-speeds-for-model-s-and-model-x-owners-in-europe-2022-24/