Loading...
dk

EON "all-inclusive" inkluderer ikke UFC stationerne | Tesla Forum

jramskov
jramskov Apr 29 '20

@mbk Ja, det var vist ikke udelukkende pga. af de danske Tesla ejere der blev lavet installeret SuC'ere hele vejen ned gennem Jylland :)

Ice2EV
Ice2EV Apr 29 '20

Hvis man kan tjene en stander hjem på 3 år, så var det da ikke det ringeste sted man kunne anbringe sine hårdtbeskattede kr.

Jeg kunne da forestille mig behovet for noget 100+ kW i eks . Frederikshavn, Struer/Holstebro, Esbjerg, Odense, Svendborg..... Sjælland kræves mere lokal kendskab end det kørsel jeg bedriver til at vurdere, men der vist nogen der snakkede om nordsjælland var tyndt besat med hurtigladere, kunne forestille mig Sjællandsodde og sydpå imod Gedser og Rødby også kunne være steder med gode muligheder.

Dertil skal de bare startes med visa/dankort/mastercard, ikke alt det pladder med er du med i klubben mulle.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Apr 29 '20
PeterE
PeterE Apr 29 '20
Fra EON:

Hej Peter

Tak for din mail.

Lynladerne bliver installeret og driftet af et selskab, der består af CLEVER og Powered By E.ON. Adgang til lynladerne har indtil videre været gratis, men det har ikke været en fast del af abonnementet for E.ON Danmarks kunder.

Det er nu meldt ud at man er klar til at tage imod betaling fra d. 4. maj 2020, så vi er gang med at planlægge overgangen og fastsætte ”slutdatoen”, så vores kunder får rimeligt varsel og mulighed for at reagere i god tid.

Udmeldingen sker via direkte mail, og via vores Facebook side.

Man har i abonnementet naturligvis fortsat adgang til vores hurtigladestandere (50 kW) langs motorvejene, og de ”almindelige” 11 kW standere. 

Forummets indlæg er redigeret af PeterE Apr 29 '20
jramskov
jramskov Apr 30 '20

Kan se på Facebook at flere har fået svar fra EON og at de lige vurderer om det er den rette strategi de har lagt: 

"Ja, vi kan forstå at CLEVER har valgt at inkludere lynladning i deres abonnementer. Årsagen kender jeg desværre ikke, men vi ser selvfølgelig på hvad vores konkurrenter gør - og vigtigst; lytter til tilbagemeldingerne fra vores kunder - i det videre forløb."

PeterE
PeterE Apr 30 '20

Mit bedste gæt er at de lytter til deres kunder, så brug nu hver isæt lidt energi på at spørge dem på mail om det kan passe at all inclusive faktisk ikke er all inclusive...

Afsted til hest, send nu med det samme en mail til EON. Jeg spørger selv Clever, og de har et godt tilbud til nuværende EON kunder - bare for at kende markedet.

Forummets indlæg er redigeret af PeterE Apr 30 '20
jramskov
jramskov Apr 30 '20

"Powered by" samarbejdet har fået €10 mill. til at lave 180 UFC stationer: https://www.danskenergi.dk/...ra-norge-til-italien

Det er mere end 400.000kr/UFC station. Aner ikke hvad en station koster, men det er da et pænt tilskud.

Ice2EV
Ice2EV Apr 30 '20

Hvorfor er det lige at EU betaler tilskud til etablering i Norge? De er da kun et eller andet løst medlem.

10 mill EUR er jo også en slags penge. Når man endda tager i betragtning at placeringen eks i Haverslev virker sådan lidt ups.

PeterE
PeterE May 1 '20
Citat fra Ice2EV

Hvorfor er det lige at EU betaler tilskud til etablering i Norge? De er da kun et eller andet løst medlem.

10 mill EUR er jo også en slags penge. Når man endda tager i betragtning at placeringen eks i Haverslev virker sådan lidt ups.

Hvorfor ikke give tilskud til Norge, og derved sikre et ,mere sammenhængende Europa for elbilister? Jeg hylder det 100%. Og når det er sagt, så er 10 mEUR jo en symbolsk dråbe i havet. Gad vide hvor store tilskud EU direkte og indirekte giver til bilfabrikkerne... 

MOS
MOS May 1 '20

Der er vel noget principielt i at give tilskud til lande, der ikke er medlem af EU og derfor heller ikke bidrager med nogen medlemskroner til fælleskassen. Skal vi så også give tilskud til Albanien, Tyrkiet og Rusland? Hvor stopper det?

gd61
gd61 May 1 '20

@MOS - prøv at kigge her:

https://neitileu.no/aktuelt/dette-betaler-norge-til-eu-gjennom-eos

Det er fra EU modstander bevægelsen i Norge, men beløbet er lidt større end 10 mill ;-)

MOS
MOS May 1 '20

Indrømmet, jeg har ikke styr på EUs økonomi og de forskellige kasser. Men er EØS-midler beregnet til opsætning af ladestandere i Norge? Eller er det sammenblanding af forskellige kasser? Måske nogle med lidt mere indsigt i disse spørgsmål kan forklare nærmere?

Forummets indlæg er redigeret af MOS May 1 '20
PeterE
PeterE May 1 '20
Citat fra MOS

Indrømmet, jeg har ikke styr på EUs økonomi og de forskellige kasser. Men er EØS-midler beregnet til opsætning af ladestandere i Norge? Eller er det sammenblanding af forskellige kasser? Måske nogle med lidt mere indsigt i disse spørgsmål kan forklare nærmere?

Netop min pointe Mark, jeg har har ikke væg-til-væg styr på EUs økonomi. Og derfor bakker jeg op om alt det fremmer elbilisme i Europa, og håber at dem der har styr på kasserne bruger pengene med bare lidt fornuft. 

PeterE
PeterE May 11 '20
Så besluttede EON sig for at pisse deres all-incl kunder af. Ærgerligt, men dejligt med en klar udmelding: 

PeterE
PeterE May 11 '20

Lynhurtig opladning

Vi investerer hele tiden i at udvide ladenetværket, så I får bedre rækkevidde på jeres elbiler. Lynladere er vejen frem. Du kan nemlig lade med op til 175 kW på vores lynladere – det svarer til op til 200 km ekstra på mellem 10 og 20 minutter. Lynladerne er sat op i samarbejde med Clever på strategiske knudepunkter ved motorvejene rundt omkring i Danmark, så det bliver nemmere for jer at køre på kryds og tværs af landet.

Her kan du lynlade: Fredericia, Halsskov, Haverslev, Knudshoved og Karlslunde nord og syd

I EON Drive appen finder du lynladerne ved at filtrere på CCS og CHAdeMO – så kommer de frem sammen med hurtigladerne. Der står ’Lynlader’ i overskriften, og ud for ladepunkterne står der 175 kW.

Den gratis testperiode er snart slut

Frem til 1. juni 2020 lader du gratis på lynladerne. Derefter stopper den gratis testperiode, og så koster opladning på lynlader 5,55 kr. pr. kWh inkl. moms - uanset hvilket E.ON-abonnement du har. Hurtigladere (50 kW) og byladestandere (11 kW) indgår fortsat i dit abonnement.

Hvilke elbiler kan lade op en lynlader?

Alle elbiler kan i princippet lade op på en lynlader, men det er kun biler, der kan lade med over 50 kW, der får hurtigere opladning på en lynlader. Det er altid ladekapaciteten på din elbils batteri, der afgør, hvor hurtigt du kan lade. Hvis din elbil ikke kan modtage over 50 kW, så får du ligeså hurtig opladning på hurtigladerne, som indgår i dit abonnement.

Find flere svar her: www.eon.dk/lynladere

Vi er klar til at hjælpe

jramskov
jramskov May 11 '20

Er det en mail du har modtaget? Jeg har nemlig ikke modtaget noget endnu.

Jeg kan egentligt godt leve med at betale lidt for at lade på UFC laderne men 5,55kr/kWh alt for meget. Prisen for all inclusive kunder bør max være omkring 2kr/kWh.

PeterE
PeterE May 11 '20
Ja, jeg modtog den her til morgen. Jeg kan leve med mange ting, så er det bare ikke all-incl længere men a-lot-included - måske fint nok, men lidt en hån overfor de kunder der virkelig skulle bruge det til noget, og som havde tillid til EONs udsagn om at all-incl abonnenter også ville inkludere alle fremtidige EON ladestationer. Det blev lidt tom snak.
griffel
griffel May 11 '20

Enig, jramskov, selvom jeg mener det burde indgå.

Og timingen er da også god, lige op til sommerferien i Danmark...

Jeg har sendt en mail til dem angående dette, og de har bl.a. lige svaret mig i dag:

"Vi ser selvfølgelig på hvad andre operatører gør på vores "produkthylde", og lytter til både vores nuværende og kommende kunder. Jeg vil tage dine gode pointer med videre - jeg ved, at vores produktfolk er meget glade for disse tilbagemeldinger"

PeterE
PeterE May 11 '20
Citat fra griffel

Enig, jramskov, selvom jeg mener det burde indgå.

Og timingen er da også god, lige op til sommerferien i Danmark...

Jeg har sendt en mail til dem angående dette, og de har bl.a. lige svaret mig i dag:

"Vi ser selvfølgelig på hvad andre operatører gør på vores "produkthylde", og lytter til både vores nuværende og kommende kunder. Jeg vil tage dine gode pointer med videre - jeg ved, at vores produktfolk er meget glade for disse tilbagemeldinger"

Jeg skrev for et par uger siden, og fik samme svar - dejligt at de lytter, trist de ikke handler på det. Jeg ville skifte til Clever uden at blinke hvis jeg ikke var låst fast til EON i skifteomkostninger - og det ved de jo :)
jramskov
jramskov May 11 '20
Citat fra PeterE Ja, jeg modtog den her til morgen. Jeg kan leve med mange ting, så er det bare ikke all-incl længere men a-lot-included - måske fint nok, men lidt en hån overfor de kunder der virkelig skulle bruge det til noget, og som havde tillid til EONs udsagn om at all-incl abonnenter også ville inkludere alle fremtidige EON ladestationer. Det blev lidt tom snak.

Så modtog jeg også mailen. Den skulle lige et par runder rundt om jorden før den ramte mig :P

Teknisk set er der ikke ændret på deres all-inclusive da UFC laderne drives af et andet selskab. De burde dog allerede have ændret navnet på deres abonnement da de indførte en kWh begrænsning.

Generelt synes jeg det optimale er at man betaler efter forbrug, men det skal selvfølgelig være en fair pris. 5,55kr/kWh er langt fra en fair pris.

MOS
MOS May 11 '20
Citat fra jramskov

Jeg kan egentligt godt leve med at betale lidt for at lade på UFC laderne men 5,55kr/kWh alt for meget. Prisen for all inclusive kunder bør max være omkring 2kr/kWh.

Jeg kan ikke se, hvordan man kan retfærdiggøre så meget som en bøjet 50-øre i ekstra betaling, så længe det hedder "All Inclusive". Så bør alt være inkluderet, herunder forbrug over 750 kWh/mnd. samt lynladere.

Jeg synes også, 5,55 kr./kWh er for højt. Men så længe der ikke er nogen reel konkurrence, kan de jo gøre det. Jeg synes så bare, de skal være ærlige og lade være med at kalde det "All Inclusive". De kunne måske omdøbe det til noget a la "Something Inclusive - The Remainder Is Expensive". Men det lyder naturligvis ikke helt så fedt...

Forummets indlæg er redigeret af MOS May 11 '20
Sider: « 1 2 3 4 5 »