Loading...
dk

EON "all-inclusive" inkluderer ikke UFC stationerne | Tesla Forum

jramskov
jramskov May 11 '20

@MOS: Helt enig i at de forlængst burde have ændret navn på deres abonnement. Teknisk set ændrer dette dog ikke noget. Som EON kunde har man fortsat fuld adgang til alle EON's ladere da disse lynladere ejes af et andet firma. Hvis "Powered By" firmaet opkræver 5,55kr/kWh fra samarbejdspartnere/kunder, som @Deacon har påpeget på Facebook, kan det hurtigt blive en dårlig forretning for EON og Clever. Uanset hvad EON's nuværende prissætning tåbelig for de betyder helt sikkert at de fleste potentielle kunder fravælger dem.

Ice2EV
Ice2EV May 11 '20

Hej.

Jeg har modtaget samme mail.

Har dertil været så fræk at spørge dem om de virkelig mener sig berettiget til at tage så høj en takst i forhold til eks Tesla, når de endda har fået et ikke ubetydeligt EU tilskud for at opsætte disse ladere, hvilket Tesla eks. ikke har modtaget.

Dertil har jeg meddelt, at jeg ikke forventer, at deltage i den del af deres forretning til de priser.

jonsiii
jonsiii May 11 '20

Vi mangler lige et ordentlig hug i elafgiften, så forsvinder grundlaget for ladebokse på abonnement også. Eneste grund til at de kan tillade sig at tage 800 kr. pr. måned, er at du bliver flået 1,115 kr/kWh i afgift. Clever giver 2,09 kr/kWh i refusion og det kan de tillade sig at gøre, da de kan putte de 1,11 kr/kWh i lommen. Clever har derfor kun en udgift på 0,98 kr/kWh.

Clever tjener altså penge hvis du er under 820 kWh (799/0,98), og du sparer penge hvis du bruger mere end 382 kWh (799/2,09). Dejligt spænd, fra ca. 20000 til 45000 km årlig kørsel, hvor alle er glade.

Det spænd forsvinder helt hvis afgiften forsvinder eller bliver reduceret mærkbart. Det giver herefter ingen mening for hverken kunde eller leverandør med flatrate strøm, og så skal der altså kæmpes lidt om folks forbrug af kWh'er på farten. Det er der ingen grund til nu, hvor kunderne er stavnsbundet til deres leverandør af hjemmeoplader.

Vildgut
Vildgut May 11 '20
Havde jeg vist dette havde jeg valgt clever og ikke eon da jeg skulle vælge abonnement tilbage i december.... Nogen der ved hvad clever tager for hurtigladerne hvis man bruger deres brik og har firmaaftale? Er det så dyrere end de 2kr/kWh jeg skal give i dag? 
Forummets indlæg er redigeret af Vildgut May 11 '20
MOS
MOS May 11 '20

@jonsiii

+1

Skarpt formuleret!

TFR
TFR May 12 '20
Citat fra Vildgut Havde jeg vist dette havde jeg valgt clever og ikke eon da jeg skulle vælge abonnement tilbage i december.... Nogen der ved hvad clever tager for hurtigladerne hvis man bruger deres brik og har firmaaftale? Er det så dyrere end de 2kr/kWh jeg skal give i dag? 
Jeg betaler 675 kr/mnd for en privataftale, hvilket ikke inkluderer en ladeboks hjemme. Jeg har ubegrænset ladning på alle Clevers ladestandere inkl. hurtigladerne (endnu).

Vildgut
Vildgut May 12 '20
Citat fra TFR
Citat fra Vildgut Havde jeg vist dette havde jeg valgt clever og ikke eon da jeg skulle vælge abonnement tilbage i december.... Nogen der ved hvad clever tager for hurtigladerne hvis man bruger deres brik og har firmaaftale? Er det så dyrere end de 2kr/kWh jeg skal give i dag? 
Jeg betaler 675 kr/mnd for en privataftale, hvilket ikke inkluderer en ladeboks hjemme. Jeg har ubegrænset ladning på alle Clevers ladestandere inkl. hurtigladerne (endnu).

Jeg har betalt knap 9k for at have ladestation hjemme også. Giver en 719 per MD mener jeg. Men har så også en clever aftale gennem job hvor jeg kan lade til 2kr per kWh når jeg er på kontoret eller ude.... Tænker næsten den pris så må gælde for lyn lader også. Har dog endnu ikke haft brug for det.
bskaarup
bskaarup May 12 '20
Citat fra Vildgut Tænker næsten den pris så må gælde for lyn lader også. Har dog endnu ikke haft brug for det. 

https://clever.dk/formularer/clever-key/

Produktet giver ikke adgang til følgende:

• Opladning på andre netværk end Clevers eget offentlige net (dvs. ikke adgang til roaming)
  • Opladning på oplader med en kapacitet over 50 kW
  • Opladning på Clever-ladebokse, hvor der ikke er påført en identifikationsfunktion (RFID-kort læser)

Forummets indlæg er redigeret af bskaarup May 12 '20
Vildgut
Vildgut May 12 '20
Citat fra bskaarup
Citat fra Vildgut Tænker næsten den pris så må gælde for lyn lader også. Har dog endnu ikke haft brug for det. 

• Opladning på andre netværk end Clevers eget offentlige net (dvs. ikke adgang til roaming)
  • Opladning på Clever-ladebokse, hvor der ikke er påført en identifikationsfunktion (RFID-kort læser)

Suk... Men så må jeg nøjes med Teslas ladere hvis jeg en sjælden gang skulle få brug for det :D har endnu ikke brugt hurtigladning... 
MOS
MOS May 12 '20
Citat fra bskaarup

Det havde jeg ikke set i første omgang. Jeg synes, det virker ret bedragerisk, når Clever præsenterer produktet på et skærmbillede, hvor det ser ud som, det er det hele. Og hvis man så er opmærksom og kigger godt efter, så opdager man, at man kan scrolle et stykke ned. Og der står så alt det, der ikke følger med. Det burde nævnes oppe for oven sammen med det andet tekst! 

PL
PL May 13 '20

Jeg spurgte eksplicit inden vi blev kunde hos Eon om deres nye UFC-stationer bygget sammen med Clever ville være en del af deres All Inclusive Home.

Svaret var:

"Alle E.ON kunder kan tilgå de nye UFC-stationer. Vi arbejder på at integrere UFC som en del af vores All-inclusive abonnementer - ligesom med vores 50kW hurtigladere."

Det synes jeg ikke hænger særlig godt sammen med deres udmelding i mandags, så jeg må høre hos dem hvad de tænker om det.

Forummets indlæg er redigeret af PL May 13 '20
MOS
MOS May 13 '20
Citat fra PL

"Alle E.ON kunder kan tilgå de nye UFC-stationer. Vi arbejder på at integrere UFC som en del af vores All-inclusive abonnementer - ligesom med vores 50kW hurtigladere."

Rent bogstaveligt har de jo nok ret. Alle E.ON kunder kan tilgå de nye UFC-stationer, omend det er med ekstra betaling.

Det kan også være, at de har arbejdet på at integrere dem som en del af deres All-inclusive abonnementer. Men bare fordi de har arbejdet på det, er det jo ikke sikkert, at de er færdige med det, eller at det nogen sinde vil lykkes dem.

Her har de strengt taget ikke lovet mere, end de kan holde, men jeg forstår godt, hvis du føler dig snydt. For de fleste vil nok få det indtryk, at brug af UFC-stationerne vil være med i abonnementet, så man ikke skal betale ekstra.

Jeg er spændt på at høre, hvad E.ON svarer på din henvendelse. Jeg vil da håbe, de ændrer mening og faktisk inkluderer brugen af UFC-stationerne i abonnementet, ligesom hos Clever. Det vil være det mest rimelige at gøre.

Forummets indlæg er redigeret af MOS May 13 '20
PL
PL May 13 '20

Enig, når man læser svaret bogstaveligt i dag, kan jeg godt se, hvad du mener. De kan også have henvist til, at de dengang var gratis for alle, herunder E.ON-kunder.

På den anden side tror jeg de fleste, herunder undertegnede, ville få indtryk af, at UFC var på vej ind i abonnementet, som du også skriver.

jonsiii
jonsiii May 13 '20

Ahh første firmarelaterede køretur siden 10. marts. =) Godt nok kun fra Fredericia til Taulov, men lidt har også ret. ;) Skulle lige i Aldi på vejen hjem, og kunne da lige se om der var kunder i UFC'en ved Fredericia:

Fuldstændig tomt kl 14:30. Der plejer ellers altid at være et par biler under opladning, men nu var der kun et par knægte, der sad og hørte musik. Det er også et dejligt sted. ;)

voigt1
voigt1 May 13 '20
Citat fra jonsiii

Ahh første firmarelaterede køretur siden 10. marts. =) Godt nok kun fra Fredericia til Taulov, men lidt har også ret. ;) Skulle lige i Aldi på vejen hjem, og kunne da lige se om der var kunder i UFC'en ved Fredericia:

Fuldstændig tomt kl 14:30. Der plejer ellers altid at være et par biler under opladning, men nu var der kun et par knægte, der sad og hørte musik. Det er også et dejligt sted. ;)

----------------------------------------------------------------
For et par dage siden virkede de 2 til venstre ikke - nogen siger de ikke har gjort det i længere tid.
Danbra56
Danbra56 May 14 '20

Den der er til venstre i højre side virker ikke for to dage siden. Hvor mange kw får i ud af den på et varmt batteri? 

jramskov
jramskov May 14 '20

Ja, det er nok mere interessant at se status om nogle måneder. Lige nu kører folk vel ikke så meget.

jonsiii
jonsiii May 14 '20

Der var skam masser af folk for bare et par uger siden. De 2 gange jeg har været forbi siden prisstigningen, har der ikke været en eneste.

Folk har også klaget på Plugsurfing over defekte ladere. Den 8. maj er der endda en bruger, der kun kan få én ud af 4 til at virke.

Forummets indlæg er redigeret af jonsiii May 14 '20
jramskov
jramskov May 14 '20

Ja, der har/er vist en del problemer med Fredericia lokationen, desværre.

Det er så 100% lige meget for os med EON abonnement nu...

PL
PL May 14 '20

Den 9. maj virkede CCS også kun på 1 ud af 4, og vi holdt fem biler i kø.

Prisstigningen er jo først fra d. 1/6, så det burde jo ikke have nogen effekt endnu.

Sider: « 1 2 3 4 5 »