Loading...
dk

EON "all-inclusive" inkluderer ikke UFC stationerne | Tesla Forum

Ice2EV
Ice2EV May 14 '20

Svar fra EON, da jeg spurgte ligesom i #62

Vi har prissat opladning på lynladerne ud fra de omkostninger, der er forbundet med at drive disse, derfor er prisen på lynladerne fastsat til 5,55 kr. pr kWh.

For at pumpe så meget strøm så hurtigt igennem et system kræver mange ampere, afkøling af kabler og ekstra sikkerhedsforanstaltninger. Derfor er vi nødt til at tage penge for denne type opladning.

Unqoute

Varm luft.

Hvis man ønsker at få finansieret en investering, så kræver det nogen kunder. Tænker de bliver klogere om nogle måneder.

Det er jo alt andet lige kun model 3, e-tron, Taycan og måske EQC der kan udnytte de 175 kW pt. Resten vel i bedste fald kun nappe 110, de fleste noget under 100.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV May 14 '20
jramskov
jramskov May 14 '20

Man må gå ud fra at en betydelig del af deres kunder er Tesla ejere - de vil fremover altid fravælge UFC laderne og det tjener de da ingen penge på.

Danbra56
Danbra56 May 14 '20

Jeg ladede der i går, den gav kun 137 kw med 11% tilbage og et varmt batteri. Hvor mange kw får i ud af den i Fredericia ?

Ice2EV
Ice2EV May 14 '20

Jeg fik også "kun 137" med en LR3D på Haverslev for en måned siden. Nappede så også kun 100 km, til at komme hjem. Svarende til den tid det tog at sluge en softice med salty caramel fra McD.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV May 14 '20
Danbra56
Danbra56 May 14 '20

Det sidste halve år har jeg ikke på noget tidspunkt fået tid tilnærmelsesvis det er den kan lade med heller ikke på Teslas Ladestandere sidste gang ved Løsning/Hedensted startede  med 137 kw men gik herefter (3 min) hurtigt ned på 60 kW Med optimalt batteri og alene i rækken sådan har det været mange gange dog med en ladehastighed på omkring 100 kw. Er der nogen der oplever det samme?.

Bianco
Bianco May 14 '20

Testede lige EONs 175 Kw lader på Karslunde rasteplads.

Varmt batteri m 29pct gav 67 kW. Det er nok desværre ikke ladestanderens fejl...

HJJ
HJJ May 15 '20
Har prøvet det samme, det er bilen, desværre !
jramskov
jramskov May 15 '20

Jeg kan ikke forklare det, men der er noget med at bla. Teslaer ikke kan hive mere end omkring 150kW fra UFC ladestationerne.

M3Jan
M3Jan May 15 '20

Hvis du ikke får mere end 67kW ved 29%, uanset om det er koldt eller varmt batteri, så er det sandsynligvis en fejl på standeren. Jeg oplever at der ofte er fejl på UFC standerne. Det gælder både Karlslunde V, Karlslunde Ø, Halsskov, Knudshoved, Fredericia. Nørager har jeg kun prøvet 2 gange og den virkede fint begge gange. Jeg plejer at skifte stander indtil jeg finder en som leverer som normalt, og ringer til Clever support og rapporterer fejlen. Enten kan standeren slet ikke starte, eller også leverer den bare alt for lidt. Det sidste er den hyppigste fejl. Karlslunde (og Nørager) har 2 standere så det er bare at håbe en af dem virker og den anden ikke er optaget. På Halsskov, Knudshoved, Fredericia (Knudshoved og Fredericia er værst) er der 4 standere og du kan godt opleve at skulle prøve flere før du finder en som virker ordentligt.

Der er vist forskellige typer standere på de enkelte sites. Karlslunde har konsekvent leveret lavere end de øvrige, men jeg tror dog heller ikke jeg har ankommet til Karlslunde med varmt batteri (ærgeligt for sammenligningens skyld)

Her er 2 ladekurver med TM3 Dual Motor. Den med høj effekt (kl 08.43) er fra Nørager med varmt batteri efter ca 1½ times motorvejskørsel. Den med lavere effekt (kl 09.04) er Karslunde med semi-koldt batteri.

Forummets indlæg er redigeret af M3Jan May 15 '20
MOS
MOS May 15 '20

@Bianco @HJJ

Det fremgår ikke, hvilken bil I lader med. Hvis det er en Model S med 70 eller 85 kWh batteri, så er det højst sandsynligt, at I er ramt af generelt nedsat ladehastighed. Ladehastigheden vil være begrænset uanset om det er på Tesla SuC eller andre hurtigladere.

Forummets indlæg er redigeret af MOS May 15 '20
Danbra56
Danbra56 May 15 '20

Glemte at der også er andre end model 3

PeterE
PeterE May 15 '20
Citat fra Danbra56

Glemte at der også er andre end model 3

Der er også kun ca 4000 TMS/TMX ud på vejene - og ganske få af den klassiske Roadster. Gad vide hvornår der faktisk er flest TM3'ere.  

selsoe
selsoe May 15 '20

Ifølge nrpla.de er der 4467 Model S/X (heraf godt 4000 S), 35 Roadsters og 3485 Model 3, så det varer ikke mange måneder før der er flest 3'ere.

Sider: « 1 2 3 4 5