Loading...
dk

Maximum battery charge level reduced. | Tesla Forum

P85DK
P85DK Jul 29 '20

Jeg ville høre forsikringen om muligheden for at blive fløjet hjem.

HemligNemlig
HemligNemlig Jul 29 '20
Vi bliver fløjet hjem i morgen af forsikringen, de har været enestående.
Udlejningsbiler må ikke udføres af Spanien så alternativ var de skulle skaffe en bil fra Tyskland det vil vi ikke vente på.
Ærgerligt med ferien men nu må vi hjem og få det bedste ud af det.
Der går ca 1 måned uden bil. 2 uger hos Tesla og 2 uger med hjemtransport.

Det er et refurbished batteri med samme eller bedre konditioner og garantien følger bilen så det er stadig 2015 +8 pr til batteri.
HemligNemlig
HemligNemlig Jul 29 '20
Til info spurgte jeg om man kan ikke ej heller mod betaling få et andet batteri i.
HemligNemlig
HemligNemlig Jul 30 '20

Hjemme i dk igen, desværre til en tom carport.

KimT
KimT Jul 30 '20

Man kan i grunden undre sig over hvorfor de ikke bestiller et nyt batteri til DK. Det ville vel ankomme samtidig som bilen, hvis de transporterede den dernede fra nu.

HemligNemlig
HemligNemlig Jul 30 '20

Det kan jeg godt svare dig på bare ikke her ;)

ollos
ollos Jul 30 '20
Din oplevelse bestyrker mig i troen på, at vi nok ikke skal satse på at tage på udlandsrejser med vores TMS 85D 2015, som vi ellers havde regnet med, da vi købte bilen. Vi skal nok begrænse vores ture til rundt i Danmark.
CanEl
CanEl Jul 30 '20

du bekymrede dig vel ikke over at din tidligere bil kunne gå i stykker på en udlandstur.
der er altid en risiko for at noget går i stykker, men det skal da ikke afholde os for at nyde bilen så længe den er ok,  vel.

Forummets indlæg er redigeret af CanEl Jul 30 '20
Kiefer
Kiefer Jul 30 '20

Så drastisk en konklusion  ville jeg nu nok alligevel ikke drage, men jeg tror ikke det er den sidste af den type historier vi hører om inden for det næste stykke tid.

Jeg synes der har været et par stykker mere inden for en ret kort periode med batterier der bryder sammen. Og batteripakken er så djævelsk svær at få op at, vi nok ikke vil rigtig se 3. parts firmaer begynde at tilbyde renoveringer af dem endnu. 

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Jul 30 '20
CanEl
CanEl Jul 30 '20

jeg fik skiftet mit HV batteri i år.
batteriet var i orden, men en af bms printkortene var defekt, og målte forkert.
derfor kunne den kun lade langsomt, og bilen skulle resettes hver gang vi skulle køre.
jeg fik hentet bilen på fejeblad, da der ikke var nok juice til turen til århus.
det tog en uges tid at få batteriet hjem fra holland.
og mit får så en ny bms og sat i den næste bil.
nyd livet mens du lever, og nyd turen.

HemligNemlig
HemligNemlig Jul 30 '20

Vi har været 2 gange i Italien, en gang før og en gang efter fw neddrosling af ladehastighed.

Alligevel valgte vi at køre til Spanien i år, det ER en super fed bil at køre langt i også med så meget plads.
Der går sport i planlægningen og ladepauser, snacks i køleboks og kolde drikke samt Chauffør skift, det spiller bare.

Ja det er simpelthen så p.... træls og sur r.. og lige nu hvor vi er hjemme i kulden igen og måtte opgive ferien så melder familien at de aldrig mere vil på køre ferie men omvendt er det sku også nogen af de fedeste ferier vi har haft.

Du skal ikke lade dig afskrække batteriet kan stå af i Holstebro, Esbjerg, Roskilde eller Randers og desværre også i Rojales i Spanien :)

Heldigvis er der garanti på skramlet.

ollos
ollos Jul 31 '20
Det er en super bil. Skøn at køre i. Nu efter jeg har fået skiftet chippen i MCU'en burde der ikke være risiko for sort skærm i lang tid. Men vores planlagte tur til Provence til foråret vil jeg alligevel alvorligt overveje efter at have læst om hemlignemlig's ferietur til Spanien.
Ice2EV
Ice2EV Jul 31 '20

På trods af at det ikke burde være et problem, så var det vel fordi der er ca 500 km til nærmeste service fra Rojales.

 

Det vil der ikke være i Provence, idet der ligger et service værksted der.

 

Et take fra Hemlig's oplevelse, kunne være at bede Tesla om at hente vognen på ejerens regning, såfremt det er garantirelateret, forventes det så at Tesla overtager forpligtigelsen.

Så kunne man have fortsat ferien i en lejebil på stedet.

 

Har du fået en erstatningsbil i DK, ellers skal du da ned og hente lynet og selv køre den hjem, hvorved du sparer 12 dage på transporten. Afsted en fredag med flyver, og hjemme søndag. Det er ligeved jeg ville tilbyde at være 2. mand på sådan en tur, elsker at køre.

 

Hvordan var det lige, var du nede og kigge på ejendom?

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Jul 31 '20
ankjaers
ankjaers Jul 31 '20
Citat fra Kiefer

Så drastisk en konklusion  ville jeg nu nok alligevel ikke drage, men jeg tror ikke det er den sidste af den type historier vi hører om inden for det næste stykke tid.

Jeg synes der har været et par stykker mere inden for en ret kort periode med batterier der bryder sammen. Og batteripakken er så djævelsk svær at få op at, vi nok ikke vil rigtig se 3. parts firmaer begynde at tilbyde renoveringer af dem endnu. 

Det bliver rigtig spændene når man kan få “opgraderet” sin ældre bil med bedre celler end bilen er født med. I samme omgang kunne man genbruge sit gamle batteri som powerwall. 

P85DK
P85DK Jul 31 '20

@ollos - du er vist lidt nervøst anlagt :-) Måske skal du ikke læse de historier om MCU, batteri fejl etc :-) Du bør nok også holde dig fra historier om flyulykker, aflyste fly, færgeulykker etc for ellers kommer du aldrig på ferie igen ;-)

Spøg til side

Du er faktisk bedre stillet hvis din bil går i stykker i sydfrankrig end hvis det sker i Holte. Som Henmlignemlig også skriver tidligere, så har SOS International fuldstændig styr på det og sørger for indlogering, hjemtransport og hvad I må have brug for og det er altsammen inkluderet i din almindelige kaskoforsikring.

Grunden til at det er inkluderet i kaskoforsikingen er fordi forsikringsselskaberne opdagede et behov og det behov blev opdaget før folk begyndte at køre på ferie i deres Tesla Model S ;-)

kapsel
kapsel Jul 31 '20

Min kollegas Model S gik i stykker på turen til Frankrig i forrige uge. Han brugte halvanden dag på at vente på et Tesla værksted (Lyon, mener jeg). 

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/battery-coolant-heater-failure.47465/ - denne fejl, battery coolant heater, noget med noget for lav isolationsmodstand mod stel... Så den superchargede vist absurd langsomt.. derudover gik bagagerums sensoren i stykker nærmest på samme tid, så den ikke kunne detecte at bagagerummet var lukket - så AP ville ikke aktivere.. Så er der langt til Sydfrankrig. Knapt 2 dage spildt på værksted og bøvl.

Har selv lige været i Italien i vores Model 3, ingen problemer.

P85DK
P85DK Jul 31 '20
Citat fra kapsel

Min kollegas Model S gik i stykker på turen til Frankrig i forrige uge. Han brugte halvanden dag på at vente på et Tesla værksted (Lyon, mener jeg). 

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/battery-coolant-heater-failure.47465/ - denne fejl, battery coolant heater, noget med noget for lav isolationsmodstand mod stel... Så den superchargede vist absurd langsomt.. derudover gik bagagerums sensoren i stykker nærmest på samme tid, så den ikke kunne detecte at bagagerummet var lukket - så AP ville ikke aktivere.. Så er der langt til Sydfrankrig. Knapt 2 dage spildt på værksted og bøvl.

Har selv lige været i Italien i vores Model 3, ingen problemer.

Fordi han ikke ringede til SOS. Hvis han kendte sin forsikring, så ville de have taget sig af det og han havde fået en erstatningsbil i de 2 dage reparationen tog.

Jens_N_B
Jens_N_B Aug 2 '20

Ærgelig oplevelse, men det sker jo også med andre bilmærker. Jeg havde engang en VW Touran. Da den var 2 år gammel, valgte den selv at skifte til 1. gear, da jeg kørte ca. 65 km/t, det holdt DSG gearkassen ikke til. Der gik 7 uger før de havde sat en ny gearkasse i. Så 4 uger om at skifte batteriet, lyder ikke voldsomt i mine ører.

Men det havde været god stil hvis Tesla have sendt en ranger ud til dig, som kunne vurdere bilen og hvad der skulle ske med den. Kan godt forstå du ikke er tilfreds med at skulle humpe til Barcelona. 

Mvh. Jens
 

https://ts.la/jensnohr71245

 

 

koden
koden Aug 3 '20
Citat fra Jens_N_B

Ærgelig oplevelse, men det sker jo også med andre bilmærker. Jeg havde engang en VW Touran. Da den var 2 år gammel, valgte den selv at skifte til 1. gear, da jeg kørte ca. 65 km/t, det holdt DSG gearkassen ikke til. Der gik 7 uger før de havde sat en ny gearkasse i. Så 4 uger om at skifte batteriet, lyder ikke voldsomt i mine ører.

Men det havde været god stil hvis Tesla have sendt en ranger ud til dig, som kunne vurdere bilen og hvad der skulle ske med den. Kan godt forstå du ikke er tilfreds med at skulle humpe til Barcelona. 

Mvh. Jens
 

https://ts.la/jensnohr71245

 

 


uhhh... touran var vist en rigtig møjbil i en periode.
Har hørt om helt vilde samlede omkostninger på få år....
Forummets indlæg er redigeret af koden Aug 3 '20
HemligNemlig
HemligNemlig Aug 6 '20

Så skulle bilen være klar, bliver spændende at få dem hjem.

 
Sider: « 1 2 3 4 5 6 »