Loading...
dk

En Skoda elbil | Tesla Forum

jonsiii
jonsiii Sep 3 '20

Har også en af de tidlige 3'ere uden mulighed for træk. Og mangler stadig sæde 6.

Jeg vil nu også godt gi en skilling for at have Teslas ladenetværk, så turen til Frankrig eller Norge ikke bliver en plage. Spørgsmålet er hvor lang tid jeg skal vente på en 7-sæders Y'er. Den er heller ikke dukket op i USA endnu?

Håber Eldrup-kommisionen går efter en en norges-model. Så skal jeg ha den X'er. :)

MOS
MOS Sep 3 '20

Har lige læst, at 50 kWh udgaven kun får op til 7,2 kW AC-ladning og 50 kW DC-ladning. Kun 80 kWh udgaven får op til 125 kW DC-ladning.

jramskov
jramskov Sep 4 '20

Jeg synes den ser rigtig godt ud og bliver en skarp konkurrent til ID.4 og Model Y. Hvis man kan få den med den store batteripakke til under 400k næste år, tror jeg Tesla må sænke priserne hvis de fortsat vil sælge biler her. 

P85DK
P85DK Sep 4 '20

Det er ikke helt uinteressant at se at VW koncernen i deres elbil satsninger har valgt (aktivt eller tvunget af teknikken?) at have ganske lave tophastigheder. Skoda har 160 km/t, undtagen RS udgaven som har 180 km/t.

VW ID.3 - 160 km/t

Audi e-tron sportsback har 200 km/t og i S version hele 210 km/t.

PeterE
PeterE Sep 4 '20

Jo, og Volvo har gjort noget tilsvarende - ud fra et trafiksikkerhedsaspekt giver det nok ikke mening at en bil på plader har en topfart på over 250kmt og en acceleration på 2.0 sek på 0-100kmt. Selvom det på papiret er fedt. Og så er der noget med at beskytte rækkevidden... Kan man ikke tænke selv og ikke fyre bilen af hen over Langebro? Jo, det er der - heldigvis -  mange der kan :)

Forummets indlæg er redigeret af PeterE Sep 4 '20
Kiefer
Kiefer Sep 4 '20

JacobKbhS: Har du set hvor mange Ionity ladere der er blevet plastret til rundt om i Europa?

 

Ice2EV
Ice2EV Sep 4 '20
Quote from Kiefer

JacobKbhS: Har du set hvor mange Ionity ladere der er blevet plastret til rundt om i Europa?

 

Dem vi så på Spaniens eventyret i sommers, var med begrænset standere, 4 eller 6 styk. Det forslår som en skrædder i helvede, når hovedparten af de biler de skal benytte dem er begrænset til 50-125 kW. 

Kiefer
Kiefer Sep 4 '20

Jeg har syd for Slesvig aldrig set mere end 4 Teslaer på samme tid på en SuC :)

Og de steder hvor der også er Ionity i Tyskland, har jeg aldrig set mere end en enkelt bil ad gangen. Mon ikke de gør som Tesla, udvider antallet af standere efterhånden som behovet opstår?

Prøv og se den i Busdorf syd for Flensborg. der var heller ikke ret mange til at starte med.

Ice2EV
Ice2EV Sep 4 '20

Val de meuse, France. Det væltede op med hollændere i hobetal. Der var 12-16 fundamenter klar til flere standere til højre på billedet.

 

https://drive.google.com/file/d/1F7FEs3rGjX3UZrNgaL0TlEXHg9h7KYhP/view?usp=sharing

 

Vælg evt en anden SuC, hvis man lyster bedre amenities end en container med toilet og en kaffeautomat. Koden til kodelåsen står hvis man klikker på SuC ikonet på skærmen i bilen.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Sep 4 '20
Kiefer
Kiefer Sep 4 '20

Netop og mon ikke Ionity gør det samme så snart behovet opstår. 

Sider: « 1 2