Loading...
dk

Den der lyd... | Tesla Forum

Jabba
Jabba Jan 3 '16

Min 85D lyder ret meget som din. Jeg kører aldrig med range mode. Men altid med AC på. Jeg er ikke sikker på den er lige så konstant som din. Men selve tonen lyder ret ens. Måske er din en anelse højere frekvens, men umuligt at bedømme ordentligt via et lydklip.

Forummets indlæg er redigeret af Jabba Jan 3 '16
ElPeter
ElPeter Jan 3 '16
Sådan siger min nye 85D også, troede at det var meningen. Lyden er ikke meget dominerende, men jeg har da tænkt at det ville være federe uden... Jeg kører også altid uden range mode
larsenjan
larsenjan Jan 3 '16
Kan det være at høreapparater opfanger den eletromagnetiske støj fra inverter, og derfor gør det mere hørbart når man har høreapparat.
gronkjaer
gronkjaer Jan 3 '16

Dette er ved konstant hastighed ved 80 km/t

https:///...tagelse%207.m4a?dl=0

 

FreePower
FreePower Jan 3 '16

Jeg oplever fuldstændig samme lyd, dog er den også konsekvent uden acceleration, hvilket undrer mig lidt. Jeg har slået aircon etc fra og samme lyd.

T3S7A
T3S7A Jan 3 '16

Det er desværre den lyd en el motor laver. Dem som siger de ikke har den, har enten ikke en D model, eller kan de bare ikke selv høre den. Det er forskelligt hvor høj en frekvens man kan hører. 

Men kør dog til Tesla og få dem til at prøve en tur. 

Genild
Genild Jan 3 '16
Århhh - så forstår jeg bedre hvorfor min kollega altid har et koppel hunde efter sig, når hun ankommer til jobbet - og jeg som troede at hun bare krummede ekstraordinært meget, når hun guffede julesmåkager i den lille hvide Tesla.
gronkjaer
gronkjaer Jan 3 '16

Hvad siger lyddæmper teamet... ??? Er det noget man kan få styr på via lyddæmpningsplader?

TeslaFreak
TeslaFreak Jan 3 '16

Rettelse til mit tidligere svar. Min siger faktisk det samme har bare ikke lagt mærke til det før nu.

T3S7A
T3S7A Jan 3 '16

Hehe.. Når man først har lagt mærke til det, kan man næsten slet ikke undgå at hører det mere. Så undskyld til TeslaFreak.. :-)

Okkels
Okkels Jan 3 '16
Jeg skulle aldrig have læst denne tråd - nu siger min også sådan...
Faktisk har lyden været der altid. Det er den samme højfrekvente lyd, som kommer fra enhver frekvensomformer eller inverter og dem har jeg haft rigtig mange af i fingrene. Men jeg synes at lyden er blevet højere og faktisk spurgte min kone i dag til, hvad det var for en lyd.
Kan det tænkes at lyden er blevet højere, nu hvor det er koldt? Ikke at jeg selv lige kan finde nogen god forklaring herfor.
T3S7A
T3S7A Jan 3 '16

Okkels. Det kan sagtens tænkes. Har kun RWD Tesla, så jeg har ikke lyden, men i vores Leaf har lyden altid været der, og er typisk mere generet af den om vinteren end om sommeren. 

Gustavsfar
Gustavsfar Jan 3 '16

Jeg har til gengæld haft en dyb summen det sidste halve års tid siden turen sydpå i sommer (RWD). Ved konstante hastigheder mellem 80 og 115 km/t lyder det som om der ligger en motorcykel bag bilen. Har nævnt det for Tesla for et stykke tid siden. Svaret fra Teslas side var at det lå inden for deres tolerancer, og at man jo skulle huske på at motoren var håndsamlet, og at alle motorer har deres egen særpræg i forhold til (mis)lyde. Jada, jada jada...

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Jan 3 '16
Soelan
Soelan Jan 3 '16

 

Jeg har også lyden. Fik min 85D den 21/12 2015, men jeg lagde ikke mærke til nogen mislyd i starten; men de sidste par dage har lyden været meget tydelig og generende. Så igen, det kunne være det kolde vejr, som spiller ind.

 Kan bekræfte, at lyden starter ved 75 til 80 km/timen, og forsvinder igen når vindstøjen overdøver pive-lyden.

Jeg håber godt nok at lyden forsvinder igen!

gronkjaer
gronkjaer Jan 3 '16

Er vi ikke enige om at det så er noget vi kan lyd dæmpe, med et eller andet.. Kan vi ikke få nogle erfarne Tesla ejere på banen, med lidt viden herom.. ? :-)

Jabba
Jabba Jan 3 '16
Citat fra Okkels Jeg skulle aldrig have læst denne tråd - nu siger min også sådan...
Faktisk har lyden været der altid. Det er den samme højfrekvente lyd, som kommer fra enhver frekvensomformer eller inverter og dem har jeg haft rigtig mange af i fingrene. Men jeg synes at lyden er blevet højere og faktisk spurgte min kone i dag til, hvad det var for en lyd.
Kan det tænkes at lyden er blevet højere, nu hvor det er koldt? Ikke at jeg selv lige kan finde nogen god forklaring herfor.

 

Jeg tænker det samme. Jeg var ude at teste lyden for et par timer siden og bilen var ret kold her i -3 graders kulde. Selvfølgelig lyttede jeg også særligt efter, men synes også selv at lyden er blevet lidt højere og mere markant. Både under acceleration og konstant fart. 

Jeg forestiller mig at det hænger sammen med hvor varmt batteriet og drive unit er. For jeg syntes at efter ca. 30 minutters kørsel, lidt motorvejskørsel og flere kraftigere accelerationer (for at varme tingene lidt op) så virkede det som om at lyden aftog en smule. Det kan selvfølgelig være fordi at jeg blev vant til lyden. 

 

Min 85D har iøvrigt kun kørt knapt 900km og det er første gang jeg kører i den i minusgrader.

KimT
KimT Jan 3 '16

Mht. isolering. Dem der kun har RWD kan jo sagtens isolere frunk. Men når der ligger en motor mellem hjulene - bagved frunk så er det altså ikke meget at gøre. For det er faktisk ind mod kabinen det så skal isoleres - torpedopladen, og det tror jeg ikke er muligt.

Prøv at se dette billederne - først hvordan D modellerne ser ud.

Og her hvordan RWD ser ud. Her kan man få noget ud af at plastre hele frunk indsatsen ind :

Jeg vil prøve at isolere skærmkasser, for en del af støjen kommer også fra hjul.

Forummets indlæg er redigeret af KimT Jan 3 '16
ElPeter
ElPeter Jan 3 '16
Man kan tilsyneladende gøre lidt inde fra kabinen, men det får nok ret begrænset effekt: http://www.teslamotorsclub.com/...-for-sound-deadening
Kiefer
Kiefer Jan 3 '16

Altså, jeg ville inden jeg gik i gang med et større lydisoleringsprojekt for at fjerne mislyden køre omkring Tesla.

JEg gjorde det samme i min bil hvor jeg efter ca. 23.000km fik samme lyd. Jeg fik også fjernet en del af lyden ved at isolere bag i bilen, men den (lyden) blev først fjernet helt da Tesla skiftede Drive Unit på bilen. Så det var lidt skønne spildte kræfter hvad angår isoleringen bag til for mit vedkommende.

/Martin

T3S7A
T3S7A Jan 4 '16

Kiefer: Du skylder lige at sige at Din bil var en RWD bil og det var ikke tale om samme lyd. Denne lyd er desværre helt normal. Men synes da bestemt også de skal kører forbi Tesla. Så får de det bekræftet. 

Sider: « 1 2 3 4 5 6 »