Loading...
dk

Hvilke S og X modeller / årgange har gratis SuC? | Tesla Forum

koden
koden Sep 15 '20

også ved evt. videresalg...

KimT
KimT Sep 15 '20

Så vidt jeg kan se så er det eneste jeg kan finde af info om bilen "gratis supercharge".

Det er ikke noget som sådan der står i min købskontrakt. Så jeg går da helt sikker ud fra at det er noget der følger bilen, og ikke mig.

 

Mht til en dato/årgang er det lidt svært at sige, da Tesla har haft det lidt on/off igennem de sidste 2-3 år.

Mente det var omkring start '17 de meldte det ud i første omgang, men trak udmeldingen tilbage.

ElPeter
ElPeter Sep 15 '20
Jeg tror det er rigtigt at det var omkring 2017 det skiftede. Senere har det været brugt i perioder, men der følger det vist kun 1. ejer. Endvidere fjerner Tesla gratis SuC på nogle/alle de biler de får ind og sælger brugt.

Det er meget fedt at kunne transportere familien gratis på ferie, men hvis man regner det om til kr/øre så er det for de fleste ikke de store beløb man sparer.
TSLA
TSLA Sep 15 '20

Men apropos betaling for SUC er der dukket en rød meddelelse op på ladesiden efter de sidste SW opdateringer der hedder 'Betalingsmetode påkrævet'. Det til trods for at jeg har gratis SUC da bilen er fra marts 2015. Er der andre der har fået denne?

Forummets indlæg er redigeret af TSLA Sep 15 '20
CanEl
CanEl Sep 15 '20

min fra 14 har også fået den.

KimT
KimT Sep 15 '20

Jeg fik mit betalingkort reg. da jeg skulle betale for CCS opgraderingen for 14 dagen siden, så det er nok derfor jeg ikke så den i fredags da jeg var forbi Rødekro.

 

Men mht. til at fjerne ting fra bilen, så ved man jo ikke hvad Tesla gør når de tager en bil i byt, og efterfølgende sælger den. Det har du jo ingen mulighed for at tjekke. Men noget andet er hvis Tesla mener de har lov til at fjerne ting fra bilen ifm. med en privat handel når man vil skiftet ejer på bilen. Den holder vist ikke i retten. Så kan de jo i princippet fjerne gratis SuC/AP/Premium connectivity/Hvad med noge kW fra batteriet/eller disable front motor i en D model........

Forummets indlæg er redigeret af KimT Sep 15 '20
TSLA
TSLA Sep 15 '20

@KimT: Jeg fik min CCS opgradering for et år siden og der var ikke noget med at registrere betalings kort. Sagde de hvorfor det var nødvendigt? (Går ud fra at du også har gratis SUC)

TSLA
TSLA Sep 15 '20

@canel: Har du også fået CCS opgradering?

KimT
KimT Sep 15 '20
Citat fra TSLA

@KimT: Jeg fik min CCS opgradering for et år siden og der var ikke noget med at registrere betalings kort. Sagde de hvorfor det var nødvendigt? (Går ud fra at du også har gratis SUC)

I det at det var en Ranger der var ude, så foregik alt via app'en - inkl betaling da han havde monteret den. Han mente det var lettere end at jeg skulle klare det via bankoverførsel efterfølgende. 

hjjagd
hjjagd Sep 16 '20
Quote from TSLA

Men apropos betaling for SUC er der dukket en rød meddelelse op på ladesiden efter de sidste SW opdateringer der hedder 'Betalingsmetode påkrævet'. Det til trods for at jeg har gratis SUC da bilen er fra marts 2015. Er der andre der har fået denne?


Jeg har også set den et par dage - uden jeg har opdateret, for det har jeg slået fra så de ikke ødelægger bilen... - men advarslen forsvandt igen ligeså pludselig som den kom. havde ikke problemer med at lade gratis til trods for at den lyste rødt.
TSLA
TSLA Sep 16 '20

@hjjagd: Har du også fået opgraderet med CCS?

koden
koden Sep 17 '20

Hvad betaler man for 1 Kw på SuC?

koden
koden Sep 17 '20

Det er hverken dyrt eller billigt...

Men alt andet lige må det være en god forretning for Tesla at sælge til 2.9 kr.

Men noget durere end de 1,6 kr. man betaler derhjemme, som jeg synes at kunne læse mig til er prisen hvis man shopper 6 mdr. eller har div. tilskudsordninger.

Jeg ved godt at det økonomisk ikke betyder noget.

Men hvis man kører meget på tværs af landsdele, så kan det vel godt løbe lidt op.

Psykologisk er det bare en rar ting med vores gamle modeller aldrig at blive afkrævet noget som helst.

selsoe
selsoe Sep 17 '20
Jo, det er billigt. Der er INGEN andre ladere i kongeriget hvor strømmen koster så lidt (bortset fra de få steder de forærer den væk). Og da slet ikke lynladere. Det er ikke nogen god forretning at sælge opladning til 2,90/kWh, men det sælger biler og derfor kan de afskrive nogle af udgifterne på bilsalget.
Kiefer
Kiefer Sep 17 '20

Man kan jo også sige at næsten alle de SuC'er der står rundt om i DK er betalt af dem der har "gratis" SuC. Før i tiden betalte man jo 16.000 ekstra hvis man ville have gratis SuC på en S60. og taget i betragtning af at der måske er solgt 3500-4000 Model S og X med fri SuC, så er der jo gået en del millioner til opbygningen af netværket.

Så burde der være plads i budgettet til at holde prisen pr. kWh nede.

/Martin

CanEl
CanEl Sep 17 '20


 

Citat fra TSLA

@canel: Har du også fået CCS opgradering?

ikke endnu. men har tænkt at gøre det snart. 

hjjagd
hjjagd Sep 17 '20
Quote from TSLA

@hjjagd: Har du også fået opgraderet med CCS?


nej, ikke endnu..
TSLA
TSLA Sep 17 '20

Enig Kiefer! Vi er en hel del der har været med til at financiere fri SUC og dermed opbygge netværket der indtil videre giver Tesla en infrastruktur fordel. Og hvis man ser på forbrug kontra prisen er jeg ikke hel sikker på om det har kunnet betale sig - undtagen en lille del der satsede på at gøre en SUC til deres 'hjemmeladning'. Men vi var vel alle ret betaget af Tesla og deres tilbud om 'fri opladning i bilens levetid' selvom vi er usikre på om det har betalt sig.

Men vi kan jo så konstatere at Tesla via deres kunder har været i stand til at financiere et unikt stort netværk af SUC. Noget som nyere EV-fabrikanter slås lidt med og er nødt til at få med-financieret via EU m.fl.

Udover at være firstmover på EV må man da tage hatten af for Tesla's strategi for SUC udbredningen. Det er en key-faktor til deres succes tror jeg.

Men selvom vi er mange der har været betaget af deres produkt og SUC strategi er vi også mange der er så skuffede over deres håndtering af de gamle kunder ved ikke at tage deres enkelte fejl design alvorligt. Det gælder MCU'en, batteri og oplade kurve.

Derfor mener jeg (og en del andre kan jeg forstå på forum) at Tesla er gået fra at være Cool til Cruel..... 

Forummets indlæg er redigeret af TSLA Sep 17 '20
TSLA
TSLA Sep 17 '20

@canel og hjjagd: ok, legede lidt med teorien om at det kun optrådte hos dem der havde fået CCS opgradering.

Sider: 1 2 »