Loading...
en

Tesla Supercharger Køge

Comeback
Comeback Nov 12 '14

Ny opdatering på Køge

Jeg var forbi i går og snakkede med de arbejdere der gik på sagen, de var flinke at informere at deres deadline var før jul han regnede med de første 6 standere var klar i ugen op til jul (3 uge i december) men der var problemer med den sidste overdækning ad den bliver produceret i Italien og at den var blevet forsinket, til Q1, her er nogle billeder her fra :

The Forum post is edited by Comeback Nov 12 '14
FrederikC
FrederikC Nov 12 '14

Fedt! Så også igår at de var igang med at sætte standere op på kirstinehøj (inden for hegnet)

Kiefer
Kiefer Nov 12 '14

Produceret i Italien og forsinket, er det mon noget vi har hørt før? ;-)

Vi må da ikke håbe der er elektronik i taget, så kommet det nok aldrig til at fungere...

/Martin

Comeback
Comeback Nov 12 '14

elektronikken er kommet fra USA og stod i skuret :)

DerHansi
DerHansi Nov 12 '14

Køge ; En stand som efterhånden er blevet kendt ! - havde en sjov oplevelse igår - efter en "raket-tur" til det vestlige Svinninge -. Da jeg er ved at bakke ind til "suppen" er der en person som banker på mit vindue og siger : hvis du nu bakker ind her - så får du godt med strøm. Er der nogen som lige kan opklare ; hvordan ser den optimale konfiguration egentlig ud, på nuværende tidspkt. i Køge ? (at dømme efter opladningsfaktoren syntes jeg ikke umiddelbart at se en faktor over ca., 280/kmt på displayet - og jeg havde under 100 km tilbage). For at tegne billedet op : da jeg ankom stod der 2 MS i den ene ladegruppe og 1 i den anden. Jeg tænkte umiddelbart ; jeg bakker ind i den gruppe hvor der kun  står een. Lad høre fra jer.

PS: Hvad skal jeg gøre omkring vinterdæk ?? (gode/billige forslag modtages)

DerHansi

T3S7A
T3S7A Nov 12 '14

Jeg har ladet i Køge engang, og fik fuld skrald. Ca 102kWh ( er maks på S60 ), svarede til 590km/t på rated range. 
Standerne er forbundet 1A med 1B. 2A med 2B osv. Så hvis muligt, så vælg stander, hvor du er den eneste som lade på stander med samme tal. 
Nå du nu kom med lige under 100km igen, er det vel 30% tilbage, ca? Der er lade hastigheden allerede en lille smule ned i hastighed. 

MS
MS Nov 21 '14

Håndværkerne var i fuld gang idag i Køge og de nævnte, at de ville være færdige inden jul (i år) med de 12 nye standere. Så samme melding som givet tidligere i denne tråd - og planen følges.

FrederikC
FrederikC Nov 22 '14

Jeg syntes ikke at den måde den nye SuC er bygget på er optimal.

1. Der er er ikke gennemkørsel, så du skal ud samme vej som du kom ind.

2. Der er ikke plads til en trailer på bilen, da du så vil fylde så de andre ikke kan komme ud/ind, og vil helt sikkert ende i kaos hvis man endelig køre der ind med en trailer.

Måske har i alligevel ret ift. anden tråd, måske kommer krog på X, men måske ikke til trailer :|

The Forum post is edited by FrederikC Nov 22 '14
KS
KS Dec 9 '14
Lidt nyt fra Køge
KS
KS Dec 9 '14

@kitora: Kablerne skulle efter sigende være blevet gravet over i forbindelse med anlægget af jernbanen langs motorvejen, så det er jo hændeligt uheld. Hørte også at noget lignende var sket i Hjørring den ene dag - men der hang en seddel på transformeren - lukket pga manglende betaling.. Skidt. Så til jer med bankcheck - der er nok at foretrække når i skal købe :-)

Spøg til side, der må være gået noget galt i systemet..

egernmus
egernmus Dec 9 '14

Er strømmen kommet tilbage i Køge nu? Vi skulle gerne kunne lade der i morgen, når vi skal ind og have skiftet driveunit.

Mvh Eva

KS
KS Dec 9 '14

Yes, Køge virker igen. Middelfart har problemer med 3a/b. Ladestyrken hopper op og ned.

egernmus
egernmus Dec 9 '14

Super! Tak for info :-)

muller
muller Dec 20 '14

Aftenens billeder fra Køge.

Mødte en nybagt (og selvfølgelig begejstret) teslaejer og reklamerede lidt for forum :-)

6 ladere åbne - 3 i brug. Ingen solceller endnu.

Kiefer
Kiefer Dec 20 '14

Ser godt ud, glæder mig til at få dem prøvet af i starten af det nye år :-)

Er det kør igennem, eller kør ind og bak ud pladser de har lavet?

/Martin

The Forum post is edited by Kiefer Dec 20 '14
Larsen
Larsen Dec 20 '14
Hvad, har I hvid jul ovre på djævleøen? Lidt misundelig.
Kiefer
Kiefer Dec 20 '14

Mon ikke det er sandet til fliserne ? ;-)

Jeg havde nu håbet på lidt hård frost her i disse dage, at lade Tesla holde på en mark kræver godt nok en del træflis, med det vejr vi har i øjeblikket...

Martin

KS
KS Dec 20 '14

Ja, hvis sand er hvid jul, så tag på stranden og hold jul. I eftermiddags også 3 stk på standerne - 2 på den nu og 1 på den gamle. Kør ind og bak ud på alle.

Men vi har nu også haft slud - ihvertfald på vej på juleindkøb i Næstved. Sjovt at kunne lave lidt fishy-fishy med bagenden i svingene uden at det koster dæk. Men det forsvandt meget hurtigt igen

Kiefer
Kiefer Dec 20 '14

De sidste 6 pladser i Køge som ikke er tændt endnu, der er det vel elektronikken fra de "gamle" der skal flyttes ned til de nye pladser?

Lidt ærgerligt det ikke er "kør igennem". Kunne have været smart til dem med X der kommer med campingvogn næste år.

Der har også været lidt blandet vejr her i det østjyske i dag, lidt slud, lidt sol, lidt hagl og lige prikken over i'et, en smule torden også...

/Martin

The Forum post is edited by Kiefer Dec 20 '14
DeaconWP
DeaconWP Dec 20 '14

Maritn: Ida må øve sig...

Pages: 1 2 3 4 5 6 »