Loading...
dk

Clever ad-hoc opladning falder i pris | Tesla Forum

selsoe
selsoe Sep 21 '20

Clever sænker prisen på opladning for kunder uden abonnement til 3,50 kr fra 1. oktober:

https:///...-advarer-politikerne

(har ikke adgang til artiklen, så jeg kan kun læse det første).

mbk
mbk Sep 21 '20

Det er da skønt, det er ikke billige km, men det er meget sjældent at jeg har behov for oft. opladning. Synes der mangler mange ladepladser i byen, de få gange jeg har ledt efter en plads har de altid været fyldte, så tager som regel en superlader inden jeg ankommer så jeg har nok til at komme tilbage til superlader igen når jeg skal hjem.

selsoe
selsoe Sep 21 '20

Jeg kunne helt sikkert godt finde på at bruge dem som destinationsladning til 3,50 frem for at ladning undervejs på SuperChargers til 2,93. Det er værd at betale den smule ekstra for at kunne lade op når man alligevel holder stille.

selsoe
selsoe Sep 21 '20

Lynopladning falder i øvrigt til 5 kr/kWh.

mbk
mbk Sep 21 '20
Quote from selsoe

Jeg kunne helt sikkert godt finde på at bruge dem som destinationsladning til 3,50 frem for at ladning undervejs på SuperChargers til 2,93. Det er værd at betale den smule ekstra for at kunne lade op når man alligevel holder stille.

For mig er problemet at stole på at der er en oft. lader fri og at der ikke står en benzin bil og spærer osv. Jeg stoler meget mere på at kunne komme til ved en superlader. 

Forummets indlæg er redigeret af mbk Sep 21 '20
Bianco
Bianco Sep 21 '20
Citat fra selsoe

Clever sænker prisen på opladning ...

KUN hvis du har en Clever ladebrik, og dermed er "Clever Go" kunder (koster pt 350,-) 

selsoe
selsoe Sep 21 '20
Citat fra Bianco
Citat fra selsoe

Clever sænker prisen på opladning ...

KUN hvis du har en Clever ladebrik, og dermed er "Clever Go" kunder (koster pt 350,-) 

Nu hvor man kan starte opladning gennem app'en, vil det da ikke være samme pris derigennem? Det vil vise sig om 10 dages tid selvfølgelig...

jramskov
jramskov Sep 21 '20

Det er fin pris, dog synes jeg de godt kunne differentiere så destinationsladning var endnu billigere. 

@mbk: Aarhus byråd har annonceret at der vil blive reserveret flere pladser til elbiler. Det er dog åbenbart ikke noget man gør fra den ene dag til den næste - det vil vist først være klar til oktober 2021...

Bianco
Bianco Sep 21 '20

Du har nok ret i at prisen er samme - Clevers hjemmeside er lidt ambivalent:

Prisen for opladning med Clever app følger prisen på Clever Go - men modsat Clever Go, betaler du med det samme for den enkelte opladning, i stedet for én gang om måneden.

Det koster 6 kr*. pr. kWh. at lade med Clever app.

Citat fra selsoe
Citat fra Bianco
Citat fra selsoe

Clever sænker prisen på opladning ...

KUN hvis du har en Clever ladebrik, og dermed er "Clever Go" kunder (koster pt 350,-) 

Nu hvor man kan starte opladning gennem app'en, vil det da ikke være samme pris derigennem? Det vil vise sig om 10 dages tid selvfølgelig...

koden
koden Sep 21 '20

Sænker prisen fra alt for høj til stadig alt for høj... om jeg fatter det firma.

jramskov
jramskov Sep 22 '20

3,5kr/kWh synes jeg er nogenlunde OK for at lade fra en hurtiglader. For dyrt for destinationsladere.

PeterE
PeterE Sep 22 '20

Jeg synes egentlig at det er nogle ok fornuftige priser, de kommer ikke ned på de ca 2 kroner vi betaler derhjemme for de skal have betalt deres infrastruktur. Supercharger er heldigvis 'gratis' - det er bare ikke hurtigt længere :(

Forummets indlæg er redigeret af PeterE Sep 22 '20
selsoe
selsoe Sep 22 '20

Jeg synes det er fornuftige priser må jeg sige. Priserne på destinationsopladning kommer ihvertfald ikke længere ned lige foreløbig. De sjældne gange jeg har brug for destinationsopladning betaler jeg gladeligt 3,50. Lynladning regner jeg med at kunne nøjes med at klare hos Tesla til 2,93. :)

DeaconWP
DeaconWP Sep 22 '20

Glæd Jer over, at der så er ladere rundt omkring, som drives af Sperto. De koster kun 2,50 kr pr kWh. Ved betaling med app, og 2,75 kr pr kWh, ved betaling med Plugsurfing RFID brik.

HrMogensen
HrMogensen Sep 22 '20

Var et smut i Varberg i Sverige i weekenden og superchargede på vej ud og hjem. Det var helt ufatteligt billigt i sverige - cirka 2,5 SEK eller UNDER 2 danske kroner pr. kWh :D 
Det var på 2 forskellige SUC - den ene nær Varberg og den anden lige nord for Malmø.