Loading...
dk

EON lader? | Tesla Forum

Ice2EV
Ice2EV Oct 21 '20

Hej Gutter.

 

Har en EON lader jeg egentlig er meget tilfreds med.

 

MEN de kan ikke levere et nyt kabel med en teslaknap, det ønsker jeg mig.

Kunne man skifte kablet, uden EON opdagede det?

 

Alternativt var der nogen der skrev de havde lavet noget hokus pokus IT nørd fekumdik med en knap. Mon man kunne købe en sådan et eller andet sted? Den behøver ikke sidde på kablet, men kan bare sættes på garagevæggen i læ for vind og vejr.

 

Så kunne man slippe for at åbne APP eller bil for at låse ladestik op.

 

Pfht

Jess

 

Ice2EV
Ice2EV Oct 21 '20

Bskaarup.

 

Forstår jeg den der retrofik button kit, at den sorte firkant er en form for sender der skal monteres på laderen og knappen egentlig bare skal have lidt strøm og monteres, hvor jeg lyster?

 

Er ikke særlig teknisk egnet selv, så skal nok have en med gummisåler til at deltage.

bskaarup
bskaarup Oct 22 '20

På hver af de tre stik er der nederst en "For full installation instructions" hvor der er en PDF der viser hvordan det skal monteres.

Bianco
Bianco Oct 22 '20

Så er der også denne, men vær klar på at den åbner alle Tesla ladeporte indenfor 10-20 meter. Men vist nok kun hvis bilerne er ulåste.

https://www.evservice.eu/chargeport-opener-tesla

selsoe
selsoe Oct 22 '20

Teslaknappen virker kun hvis nøglen er i nærheden af ladeporten tror jeg? Ellers ville man vel jævnligt få stoppet super charging når der blev trykket på knappen på nabostanderen?

Godt spørgsmål egentlig. Nogen der ved hvordan det virker?

Bianco
Bianco Oct 22 '20

Knappen på Teslas kabler er meget svag, og skal være indenfor max en meter fra ladeporten for at virke.

selsoe
selsoe Oct 22 '20

Så det er den der 3. parts lader der er kraftigere? Pænt irriterende hvis der er en der bruger den ved en supercharger

Forummets indlæg er redigeret af selsoe Oct 22 '20
Ice2EV
Ice2EV Oct 22 '20

Der var måske ikke behov for andet end den Bianco linker til........ Vil kun bliver brugt i indkørsel. På SuC er der jo knap på standerkabel.

Snemonster
Snemonster Oct 22 '20

Den knap vil jo være super til indkørslen.
Nogen der ved eller prøvet om den fungerer til Model 3?
Ud fra denne side, så er den til Model S, men fungerer vil på samme måde?

https://evcables.co.uk/index.php/accessories/tesla-model-s-charge-port-remote-fob-opener.html

Forummets indlæg er redigeret af Snemonster Oct 22 '20
voersaa
voersaa Oct 22 '20

Knappen virker smart og den kunne jeg bestemt være interesseret i, tænker at den bare kunne tapes på hjemmeladeren. Jeg har aldrig forstået hvorfor laderdækslet ikke fungerer som dørene, altså at det åbner når der trykkes på det hvis telefonen er i nærheden. Kan sådan en knap også åbne selve ladelåsen så man slipper for at skulle ind i enten bilen eller i app for at lave en "unlock"?

Forummets indlæg er redigeret af voersaa Oct 22 '20
Worm
Worm Oct 24 '20


 

Citat fra Snemonster

Den knap vil jo være super til indkørslen.
Nogen der ved eller prøvet om den fungerer til Model 3?
Ud fra denne side, så er den til Model S, men fungerer vil på samme måde?

https://evcables.co.uk/index.php/accessories/tesla-model-s-charge-port-remote-fob-opener.html


Den  virker fint, fik en på et elbilstræf i Driveinbio i Lynge forrige år. Den blev først udleveret ved udkørslen, da de også sagde den ville lukke op hos andre.
 
Forummets indlæg er redigeret af Worm Oct 24 '20
Snemonster
Snemonster Oct 24 '20
Quote from Worm


 

Citat fra Snemonster

Den knap vil jo være super til indkørslen.
Nogen der ved eller prøvet om den fungerer til Model 3?
Ud fra denne side, så er den til Model S, men fungerer vil på samme måde?

https://evcables.co.uk/index.php/accessories/tesla-model-s-charge-port-remote-fob-opener.html


Den  virker fint, fik en på et elbilstræf i Driveinbio i Lynge forrige år. Den blev først udleveret ved udkørslen, da de også sagde den ville lukke op hos andre.
 

Cool, så må jeg lige prøve skaffe sådan en (hvis det stadig er muligt).
AllanOlesen
AllanOlesen Oct 24 '20

 

 

Quote from voersaa

 Jeg har aldrig forstået hvorfor laderdækslet ikke fungerer som dørene, altså at det åbner når der trykkes på det hvis telefonen er i nærheden.

Jeg er forvirret. I præcis hvilken situation virker dette ikke?

Indtil jeg fandt Teslaknappen på mormorladeren, trykkede jeg netop på klappen for at åbne den. Jeg vil ikke udelukke, at det kræver, at bilen er vågen og/eller låst op, men det er den jo som regel alligevel, når man sætter stikket i.

Kan sådan en knap også åbne selve ladelåsen så man slipper for at skulle ind i enten bilen eller i app for at lave en "unlock"?

Det kan knappen på mormorladeren i hvert fald.

Dog skal bilen være vågen, hvilket virker mystisk. Når den alligevel skal lytte efter Blutetooth og nøglekorts-RFID, mens den sover, skulle man tro, at det ikke ville koste ret meget ekstra strøm også at lade den lytte efter Tesla-knappen - i det mindste i den situation, hvor bilen er koblet til strøm.

Man kan komme om ved det ved at trykke et af dørhåndtagene en smule ind. Det vækker bilen, og så reagerer den på Tesla-knappen, så man kan trække stikket ud. Men det virker lidt klumpe-dumpet at skulle gøre det.

 

Forummets indlæg er redigeret af AllanOlesen Oct 24 '20
Bianco
Bianco Oct 24 '20
Citat fra AllanOlesen

...Dog skal bilen være vågen, hvilket virker mystisk. ...

Det hænger vel sammen med at man hverken kan starte eller slutte en ladning uden at vække bilen. 

AllanOlesen
AllanOlesen Oct 24 '20
Quote from Bianco
 

Det hænger vel sammen med at man hverken kan starte eller slutte en ladning uden at vække bilen. 

Problemet er ikke, at bilen skal vækkes. Naturligvis skal den det.

Problemet er, at den handling, jeg naturligt vil foretage for at få stikket ud, ikke igangsætter en vækning. Derfor skal jeg foretage to handlinger i stedet for en. Det er ikke godt design af interaktionen mellem bruger og bil.

Ice2EV
Ice2EV Oct 24 '20

HVis det lykkedes nogen af jer at købe sådan en knap, så sig lige til hvor. 

Det ene sted linket til her, kan jeg ikke finde nogen køb knap.

Det andet link står der nul på lager.

 

Jeg vil bare gerne være fri for at skulle finde lås op knappen i opladnings menyen i mobilen en sort morgen.

Tanken var bare at montere den i garageporten, hvor kablet ligeledes er monteret.

AllanOlesen
AllanOlesen Oct 24 '20

Inden man kaster sig ud i en eftersøgning af en løs sender, skal man måske lige læse indlæg #7 i denne tråd: https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/button-to-open-charge-port.182979/#post-4416691
 

Åbning af låge og oplåsning af stik er to forskellige funktioner. Kun den første af de to foregår trådløst. Den anden foregår via kablingen i stikket. Så en løs trådløs sender kan kun åbne lågen.
 

Nu er jeg så rigtig spændt på at modtage den Ratio Homebox Plus med Tesla-knap, som jeg har bestilt. Jeg håber da godt nok virkelig, at den har den fulde funktionalitet, så den også kan låse stikket op.

bskaarup
bskaarup Oct 24 '20
Citat fra AllanOlesen Nu er jeg så rigtig spændt på at modtage den Ratio Homebox Plus med Tesla-knap, som jeg har bestilt. Jeg håber da godt nok virkelig, at den har den fulde funktionalitet, så den også kan låse stikket op.

Sådan en har jeg og det kan den. 

voersaa
voersaa Oct 27 '20
Citat fra AllanOlesen

 

 

Quote from voersaa

 Jeg har aldrig forstået hvorfor laderdækslet ikke fungerer som dørene, altså at det åbner når der trykkes på det hvis telefonen er i nærheden.

Jeg er forvirret. I præcis hvilken situation virker dette ikke?

Indtil jeg fandt Teslaknappen på mormorladeren, trykkede jeg netop på klappen for at åbne den. Jeg vil ikke udelukke, at det kræver, at bilen er vågen og/eller låst op, men det er den jo som regel alligevel, når man sætter stikket i

 

Hvis bilen er låst åbner laderen ikke ved tryk og jeg vil tro at omtrent 50% af tiden, når jeg er hjemme har jeg ikke låst bilen op når jeg skal sætte strøm til. Det er ikke et stort problem men nok til at jeg godt vil betale et nogle hundrede kroner for at kunne gøre det via laderen/knap men lidt æreligt hvis knappen ikke også kan låse op for stikket. 

Sider: 1 2 »