Loading...
dk

Undervognsbehandling? | Tesla Forum

Hanssing
Hanssing Oct 22 '20

Er der nogen nye Model3 leverancer som er blevet Dinitrol behandlet?

 

Vi fik en besked fra Tesla om at undervognsbehandling void'ede al garanti med det samme. OG at der er en uheldig ejer som står uden bil, da forsikring, Dinitrol og Tesla ikke vil betlae for en total-skadet bil som følge af behandlingen.

Jeg kan bare ikke lide at den ikke behandles i det danske klima med salt - den er jo ikke just rustfri.

JEg ved at mange har fået det gjort - men der er muligvis tale om et nyt signal fra Tesla?

AllanOlesen
AllanOlesen Oct 22 '20

Forsøgte du at få nogle kontaktoplysninger på den uheldige ejer?

Jeg tror, at mange ville være interesserede i at høre lidt mere om hans situation, hvis den virkelig eksisterer.

Jeg må dog nok indrømme, at jeg er meget skeptisk over for en påstand om, at det har givet problemer med en totalskadet bil. En totalskadet bil skal jo ikke repareres. Den skal kasseres. Dermed burde Teslas holdning til undervognsbehandling være helt irrelevant.

bskaarup
bskaarup Oct 22 '20

På side 6 står der at de 12 års garanti på gennemtæring ikke gælder hvis bilen er undervognsbehandlet.

Der står ikke noget om andet end gennemtæring, så hvordan de kan få det til at gælde alt kan jeg ikke se.

Forummets indlæg er redigeret af bskaarup Oct 22 '20
Ice2EV
Ice2EV Oct 22 '20

Har fået vores undervognsbehandlet, var til service i Århus i sidste uge, og der var ikke et vippet øje der nævnte noget derom.

 

Forøvrigt når andre rapporterer at Tesla værkstedet har sagt til kunder at "sådan en bil kan ruste ret hurtigt". Så er det vel naturligt at folket ønsker at beskytte deres halvdyre "investering".

 

 

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Oct 22 '20
jramskov
jramskov Oct 22 '20

Vi har fået vores TM3 behandlet ved Dinitrol i Risskov sidste efterår. De har behandlet en hel del Teslaer. Om det kan betale sig er nok svært at svare præcist på men at Tesla siger garantien ryger hvis man undervognsbehandler bilen er simpelthen forkert. Det kræver at det er årsagen til et givent problem.

koden
koden Oct 22 '20

jeg bliver altid lidt skeptisk over for div. rygter og evt. amme stue snak

 

"sådan en bil kan ruste ret hurtigt"

"OG at der er en uheldig ejer som står uden bil, da forsikring, Dinitrol og Tesla ikke vil betlae for en total-skadet bil som følge af behandlingen."

hvor kommer det fra?

jeg troede i øvrigt teslaer var lavet af aluminium?

Forummets indlæg er redigeret af koden Oct 22 '20
jramskov
jramskov Oct 22 '20

@koden TM3 er en blanding af alu og diverse former for stål.

 

baldur
baldur Oct 22 '20

Men det meste af undervognen er dækket af batteriet, som jeg gætter på er aluminium?

AllanOlesen
AllanOlesen Oct 22 '20

Baldur, nu har jeg lavet en del rust i biler før i tiden. Det er ikke de store pladefelter under bunden, der er problemet. Naturligvis kan de tære igennem som alt andet, men de er ukomplicerede at skifte.

Det store problem er samlinger og hjørner, hvor mange komplicerede pladedele støder sammen, og de alle har tæring. Dem tror jeg ikke på, at der er færre af, bare fordi man har et batteri under bunden.

Hilbert
Hilbert Oct 22 '20

@AllanOlesen

Så enig.

Prøv at se hvor ringe f.eks. fordørene på model 3 er udført, tyndt lag lak og INGEN FORSEGLING på udsatte kanter - og jeg mener ikke dørpladen er i aluminium som på S´eren, der iøvrigt også er forseglet.

Min anden store anke er fordørenes frygtelige raslen (som en bunke gammelt l...) når de lukkes med ruderne nede.

Det er virkelig ringe og flovt.

Forummets indlæg er redigeret af Hilbert Oct 22 '20
koden
koden Oct 24 '20

Ja pivringe må man sige.. 

Der er plads til forbedringer og de skal komme, for ellers kommer VW gruppen og tager EL markedet :-)

Man kan ikke overleve alene på batteri teknolog/softwarei forspring.

Men mon ikke Berlin fabrikken kan gøre det bedre?

Det ligger i tyskernes DNA.

Forummets indlæg er redigeret af koden Oct 24 '20
Ice2EV
Ice2EV Oct 25 '20

@Koden Nu har jeg også haft et VAG produkt indenfor den sidste 10 år, der på trods af undervognsbehandling, boblede op i alle 4 skærmkanter efter 8 år....... Jamen lak garantien er udløbet og det er ikke indefrakommende rust.

Dette og en TSI motor der stod af selvom aut. værksted havde haft den inde 4 gange på 2 måneder og dømt den sund. Så skal der godt nok meget til for jeg sluger en VAG kamel igen!    De er pisse flotte designet, men PR afdelingen oversælger den lort.

 

Edit. Og nu jeg kommer til at tænke på det så rustede den forrige på bagklappen efter 3 år og 20 minutter. Så den var heller ikke dækket af lakgaranti. Jeg kunne evt vente til den var gennemtæret, men så fik jeg at vide at jeg ikke ville have vedligeholdt den når det skete...... VAG sucks BIGTIME.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Oct 25 '20
koden
koden Oct 25 '20

Jeg har også hørt dårlige historier om VAG.

Men i det store hele tror jeg nu de ligger ok.

Mine egne erfaringer er gode.

Det var nu heller ikke det der var issuet her.

Det var at VAG og andre fabrikker sealer og tesla gør ikke.

 

Jenskh
Jenskh Oct 28 '20
Vi har fået vores behandlet med dinitrol hos Autocenter København i Gentofte.

Jeg vil helst ikke sætte mine fødder i en bil der ikke er hulrums- og undervognsbehandlet uanset fabrikant - jeg været i uheld hvor jeg har set resultatet af at bilens strukturelle sammenhæng var ikke fungerende pga rust i samlingerne. Til mit held var det ikke min bil, men modpartens Audi der ikke kunne holde til uheldet.
Forummets indlæg er redigeret af Jenskh Oct 28 '20
Vika7
Vika7 Jan 12 '21
Quote from Hanssing

Er der nogen nye Model3 leverancer som er blevet Dinitrol behandlet?

 

Vi fik en besked fra Tesla om at undervognsbehandling void'ede al garanti med det samme. OG at der er en uheldig ejer som står uden bil, da forsikring, Dinitrol og Tesla ikke vil betlae for en total-skadet bil som følge af behandlingen.

Jeg kan bare ikke lide at den ikke behandles i det danske klima med salt - den er jo ikke just rustfri.

JEg ved at mange har fået det gjort - men der er muligvis tale om et nyt signal fra Tesla?

Jeg mener at jeg læste det i manualen for 2-3 måneder siden, nu kan jeg sket ikke finde noget om det... 
det stå dog at man skal skyle alt salt væk grundigt (det vil sige hver dag) ... nu har jeg kørt i den i snart en måned, og har mere og mere lyst til at bestille en undervognsbehandling ... 
Nikola
Nikola Jan 12 '21

Jeg ville også seriøst overveje undervognsbehandling, hvis man regner med at beholde sin M3 i længere tid. 

Derudover kunne det også være en ide at få lukket nogle huller rundt omkring: http://www.teslaforum.dk/forum/topic/7129?page=1#post-112894

Ice2EV
Ice2EV Jan 12 '21

Jeg har svært ved at forestille mig forsikringen skabe en sag ud af en undervognsbehandling.

 

Det er muligt de ikke vil prissætte en undervognsbehandling ved et evt kasko uheld. Men tvivler meget på de direkte vil afslå erstatning pga man har forsøgt at passe på sin "investering".

Nikola
Nikola Jan 13 '21

i Svar #3 er der link til garantibestemmelser, hvor der står at garanti mod gennemtæring ikke gælder når bilen er rustbeskyttet.
Men med diverse andre undtagelser er den garanti alligevel stort set ubrugelig (ligesom de fleste andre bilproducenters).
Så jeg ville gå efter at forsøge at forhindre rust, i stedet for at satse på en garanti.... 

jramskov
jramskov Jan 13 '21

Total-skadet bil som følge af behandlingen? Så skal centeret da godt nok være ringe til at udføre deres arbejde.

AgentP
AgentP Jan 13 '21
Citat fra Nikola

i Svar #3 er der link til garantibestemmelser, hvor der står at garanti mod gennemtæring ikke gælder når bilen er rustbeskyttet.

Men er det ikke sådan med alle bilfabrikanter?
At garantien udløber, hvis man får den undervognsbehandlet.

Forummets indlæg er redigeret af AgentP Jan 13 '21
Sider: 1 2 »