Loading...
dk

BMW med lang rækkevidde og specielt design | Tesla Forum

jramskov
jramskov Nov 13 '20

Batteripakken er også på "mere end 100 kWh". 

AllanOlesen
AllanOlesen Nov 13 '20

Bugs Bunny!

Jeg tror, den er rigtigt forslugen. Jeg har ikke lige fundet noget om batteristørrelse eller kørselsøkonomi, men jeg hæfter mig ved to oplysninger:

1. Man kan med 11 kW lade batteriet på mindre end 11 timer.
Det lugter af et batteri på lidt mere end 100 kWh. En Tesla Model 3 Long Range kan med et 77 kWh batteri klare 530 WLTP-km. Så 600 km på mere end 100 kWh er ikke imponerende.

2. Det tager 10 minutter at lade 120 km.
Det er noget langsommere end en model 3, som ved en v2 Supercharger typisk kan lade med cirka 140 km/h. Superchargeren giver ellers kun cirka 130-140 kW, hvorimod BMW kan lade med "op til 200 kW".

Ice2EV
Ice2EV Nov 13 '20

Model 3 napper 275-285 km på 14 minutter på en Ionity lader. Fortsætter man får man 400 km på 22 minutter.  Den starter på 189 kW

Kiefer
Kiefer Nov 13 '20

Jeg synes den ser ud til at være en del større end en Model 3. Det er jo ikke unormalt at mikrobiler klarer at køre længere wh/km i forhold til fuldvoksne biler.

Men de skriver ingensteder om mål og vægt på bilen...

/Martin

Gustavsfar
Gustavsfar Nov 13 '20
De ved det vel ikke endnu. Er det ikke stadig en “koncept bil”?
TSLA
TSLA Nov 13 '20

og hvor er den dog grim!

MOS
MOS Nov 14 '20

Der er også et marked for grimme biler, da smag og behag er subjektivt. Tænk f.eks. på Fiat Multipla...

Kudos til BMW, hvis de bringer en elbil med over 600 km rækkevidde på markedet. Så mangler vi bare, at den er effektiv. Jeg er desværre bange for, at den bliver pænt dyr.

selsoe
selsoe Nov 14 '20

Det er vildt med de hængenyrer BMW'erne efterhånden har. Jeg synes det er afsindig grimt. BMW's design har altid været stilfuldt. Det er det altså ikke længere. Og ja, jeg ved godt det er subjektivt.

AllanOlesen
AllanOlesen Nov 14 '20

Jeg synes, det er fint. Mange bilfabrikanter laver lige nu retro-biler, der skal få os til at tænke tilbage på vores barndom. Den her får mig til at tænke på min barndoms tegnefilm med Snurre Snup.

Men det var nok ikke det, der var BMW's plan...

P85DK
P85DK Nov 14 '20

FAKTA OM DEN NYE BMW iX.

  • 01 En rækkevidde på mere end 600 km*
  • 02 Elektrisk firhjulstræk med to eldrevne aksler og mere end 500 hk (370 kW)*
  • 03 Fra 0 til 100 km/t på mindre end 5,0 sekunder*
  • 04 Opladning til mere end 120 km på ti minutter*
  • 05 Offentlig hurtigopladning fra 10-80 % på mindre end 40 minutter.

 

Hvor har vi hørt punkt nr. 5 før?

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Nov 14 '20
Gustavsfar
Gustavsfar Nov 14 '20
Og hvor er forklaringen til alle stjernerne?
MOS
MOS Nov 14 '20

* Betyder nok, at man ikke skal regne med, det holder i praksis ;-)

Det undrer mig lidt, at de ikke også har sat stjerne ved pkt. 5...

Forummets indlæg er redigeret af MOS Nov 14 '20
AllanOlesen
AllanOlesen Nov 14 '20

Hvis man vil forstå stjernernes betydning i den tekst, skal man have fat i en astrolog.

P85DK
P85DK Nov 14 '20

* Brug af advokat kan være nødvendig for at få adgang til alle feautures

MOS
MOS Nov 15 '20
Citat fra AllanOlesen

Hvis man vil forstå stjernernes betydning i den tekst, skal man have fat i en astrolog.

LOL! 

jramskov
jramskov Nov 15 '20


 

Citat fra Kiefer

Jeg synes den ser ud til at være en del større end en Model 3. Det er jo ikke unormalt at mikrobiler klarer at køre længere wh/km i forhold til fuldvoksne biler.

Men de skriver ingensteder om mål og vægt på bilen...

Den er vist tættere i størrelse på Model X end Y, så det er ikke nogen lille bil.

ankjaers
ankjaers Nov 15 '20

“Fakta” fra bilproducenter er ligeså troværdige som tweets fra Trump.

 

MOS
MOS Nov 15 '20

Bilens længde skulle være på niveau med en X5. Højden skulle være sammenlignelig med X6. Og hjulene på størrelse med X7.

Kiefer
Kiefer Nov 15 '20

Så vil jeg mene det er ret imponerende hvis de kan få 600km ud af det batteri med den størrelse.

/Martin

Sider: 1 2 »