Loading...
dk

Et område hvor man kan demonstrer 0 - 100 km/t på næsten lovligvis? | Tesla Forum

Ice2EV
Ice2EV Nov 21 '20

@Selsoe. Hov hov husk lige politiet fratrækker 3 kmt under 100 og 3% over 100. 

 

Jeg gjorde nøjagtigt det samme da jeg var yngre. Men opdagede engang at der kun var 8 minutter i forskel på Fredericia-AAL om man kørte 135 eller 110 kmt. Efter det så har jeg ikke gidet sidde spændt som en flitsbue for at holde øje med om der pludselig er en lastbil der vil bruge 3 km på at overhale en anden lige foran mig.

Kører tit faktisk 120 på motorvejen, og det er ikke fordi jeg vil være økonomisk eller strække strømmen. Det er mere et spørgsmål om det er behageligere. Forøvrigt så vurderer jeg at ved 120 overhaler jeg ligeså mange som overhaler mig. Ved 130 så er det på et stræk på 50 km motorvej måske 3-4 der overhaler mig og jeg napper vel 50-70 stykker, ved 140 er det måske 1 der flyver lavt.

AllanOlesen
AllanOlesen Nov 21 '20
Quote from Ice2EV

@Selsoe. Hov hov husk lige politiet fratrækker 3 kmt under 100 og 3% over 100. 

Det afhænger af målemetoden, hvor meget / om de fratrækker.
 

Og når de fratrækker, er det for at kompensere for målemetodens usikkerhed. Hvilket betyder, at den målte hastighed efter korrektion for usikkerhed nogle gange vil svare til din faktiske hastighed.
 

Så det er farligt at spekulere i, at der trækkes noget fra.

 

Forummets indlæg er redigeret af AllanOlesen Nov 21 '20
Kiefer
Kiefer Nov 21 '20

Ice2EV: Jeg synes det kommer lidt an på hvor og hvilken motorvej man kører på, min oplevelse er, at på de sjællandske så overhaler man mere eller mindre de fleste ved 135km/, hen over Fyn er det lidt 50/50 og fra Vejle op mod Aarhus, der føles det som om man spærrer trafikken ved 135km/t...

Som du har det med 120km/t sådan har jeg det med 135km/t. Det er nok meget individuelt hvad man føler er behageligt. 

Ice2EV
Ice2EV Nov 21 '20

@Kiefer Den får altså også noget Caramba en gang imellem på +30% på motorvejen, eller andre strækninger. Men så bør der være frit eller også i en lyn overhaling.

 

Synes med elefanterne, campingvogne(stopper nok snart) og trailere så holder man oftere og oftere med 90 på motorvejen end 135.

 

Og det på trods af jeg hovedsagligt defilerer rundt på jydske motorveje nord for Hobro, hvor der ifølge offentligheden ikke er trafik... Har svært ved at forestille mig frustrationen omkring hovedstaden og Odense dagligt, der må være en nedsmeltning jævnligt!

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Nov 21 '20
Nikolaj
Nikolaj Nov 21 '20
Jeg gør det selvfølgelig kun, hvis det er forsvarligt. Indre by kl. 06:30 om morgenen sker der fx ikke meget. Jeg har heller aldrig påkørt nogen, så det sker selvfølgelig kun, når der plads til lidt ekstra fart.
Emilsteen
Emilsteen Nov 21 '20
Nikolaj Jeg bruger også fartkontrol.nu på skærmen. Hvis der så er frit, og jeg har travlt, så sætter jeg farten knap 30% over fartgrænsen. Så slipper jeg for klip, hvis uheldet er ude, og kommer samtidig lidt hurtigere frem. En gang jeg glemte ovenstående fik jeg klip i kortet af en undercover MC-betjent i min nyerhvervede Model-S Og det er derfor min datter ikke skal cykle på landevejene omkring os, hvor der ikke er cykelsti. Jeg er så tilpas kedelig at jeg bare kører 110-120 på motorvejen. Er endnu ikke kommet for sent til noget, som jeg er villig til at dø eller slå ihjel for :-). Det skulle da lige være AGF's bronzefest i sommers.
Kiefer
Kiefer Nov 22 '20

Heh, ja, jeg har prøvet nogenlunde det samme. Kørte nordpå ad E45 og så på skærmen at der var kontrol i Randers. Kunne så konstatere at det var i sydgående retning, og hvad glemmer jeg så alt om da jeg kører sydpå et par timer senere...

Det gav så en broafgift over Gudenåen.

/Martin

Sider: « 1 2