Loading...
dk

Ingen varme i kabinen M3 2021 | Tesla Forum

Frisco
Frisco Nov 30 '20

Varmen virkede da vi hentede bilen i fredags og sidste gang søndag morgen. Da vi var ude og køre søndag eftermiddag kom der ikke varme på og ej heller her til morgen på vej til arbejde. Brrr 3 grader er lige til den kølige side. Har booket tid til service, men det er først i slutningen af næste uge.

Nogen gode ideer fra panelet?  

Ice2EV
Ice2EV Nov 30 '20

Har du prøvet de forskellige reset muligheder?

Begge knapper ned til sort skærm, vent til den burde genstarte selv efter 1-2 minutter.

eller

Power down vist i service menu, vent til ventilationenen er stoppet, ca 2 minutter, så træd på bremsen. MEN husk ikke rør noget som helst i mellem du power down til du genstarter den med bremsen.

Har du fået nogen updates? Hvis ikke så sæt den til avanceret og sørg for den er på WIFI enten hjemme eller læg din telefon som modem i bilen lidt tid.

Jeg ville nok iklæde mig varmt tøj og køre direkte til service. Man kan ikke køre rundt i 8-10 dage uden varme på den her tid af året.

Spørgsmålet er om det også går ud over opvarmningen af batteriet, mener der var samme enhed der varmede kabine såvel som koldt batteri. Men det kan selvfølgelig være anderledes i en 2021'er.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Nov 30 '20
Frisco
Frisco Nov 30 '20

Tak - det vil jeg prøve. Kun nogle spilupdates - jeg prøver med avancerede indstillinger. 

Har lige opdaget, der står i 'ventilationsmenuen': Klimaanlæggets keeper er utilgængelig pga. en systemfejl? Hva faen er en keeper .. ud over hende derhjemme?

TeslaJan
TeslaJan Nov 30 '20

Hej Frisco. Jeg har oplevet nøjagtig det samme. Hentede min bil (Model 3LR 2021)  i fredags i Ringsted, hvor varmen fungerede. Familien kørte på familiebesøg i Jylland for at afprøve bilen. Lørdag morgen var der ingen varme (-1C) uden for. Vi skulle til Århus (2 timer). Måtte have fuld blæs på ventilationen med iskold luft, da vi var fire i kabinen, det var tåget og kabinen duggede helt vildt. Det var meget ubehageligt. Talte med Tesla som sagde jeg skulle lægge en telefon med WIFI i bilen. Dette gjorde jeg og fik en masse spilopdateringer. Den meldte også at nu var den opdateret. Dog havde versionsnummeret ikke ændret sig. Da vi skulle fra Århus, søndag, havde bilen stået i et parkeringshus med en temperatur på ca 15 grader. Varmen fungerede perfekt og vi kørte hjem mod København. Her til morgen har bilen stået i -1C i Tisvilde og jeg skulle på arbejde på Frederiksberg. Bilen har ladet hele natten. Der var 95% på batteriet. Da jeg ville starten varmen fra appen fik jeg fejlen: "kan ikke tænde klimaanlægget". > 1 times kørsel fra Tisvilde til Kbh uden varme her til morgen. Grrrr. Min teori lige nu er at hvis det er frostvejr så kan varmen ikke tænde.

Desuden fungerer mit venstre sidekamera ikke, så jeg har ikke haft mulighed for at afprøve autopilot.

Desuden lukker mit foreste vindue i førersiden ikke korrekt (har prøvet at kalibrere det). Det visler og suser kraftigt ved vinduet på motorvejen. På passagersiden er der ikke en lyd.

Overvejer at aflevere bilen tilbage. Det er jo farligt at køre på skiferie i Norge hvis man ikke kan stole på klimaanlægget. Øv, sikke en dårlig start.

TeslaJan
TeslaJan Nov 30 '20

@Ice2EV. Ja, jeg har prøvet at reset'e mange gange (begge knapper til sort skærm) og det har ændret noget.

@Frisco "Klimaanlæggets keeper er utilgængelig pga. en systemfejl"

Den fejl har jeg også set.

TeslaJan
TeslaJan Nov 30 '20

Rettelse:

@Ice2EV. Ja, jeg har prøvet at reset'e mange gange (begge knapper til sort skærm) UDEN det har ændret noget.

Sorry, men jeg er stadig rimelig dybfrosset

jonsiii
jonsiii Nov 30 '20

Det er det værste ved en computer/powerbank på hjul. Er det nu en softwarefejl eller en hardwarefejl?

Kan I "snyde" den i gang? Hvis man går ind på app'en kan du jo starte varmen på forkant. Den viser også kabinetemperaturen. Virker det?

TeslaJan
TeslaJan Nov 30 '20

@jonsiii

Da jeg prøvet at tænde klimaanlægget fra appen fik jeg følgende besked:

-------------------

Klima

Kunne ikke slå klimaanlægget til

(OK)

-------------------

Hmm. Det er sku ikke OK

MOS
MOS Nov 30 '20

Det er måske en ringe trøst, men man kan vel i det mindste slå sædevarmen til?

jonsiii
jonsiii Nov 30 '20

Øv, ja det er sq ikke den bedste start. Hvis det er nogen trøst er det første gang jeg hører om den fejl her på forummet. Nordmændene ville nok også blive sure hvis det ikke virkede til daglig.

Det er bare mærkeligt at I lige er 2, der nøjagtigt samme tid, får samme fejl. Skod.

TeslaJan
TeslaJan Nov 30 '20

@MOS: Ja sædevarmen fungerer heldigvis, men fødder og hænder føltes som isklumper, især da jeg blev nødt til at blæse luft ind for at fjerne dug.

Ice2EV
Ice2EV Nov 30 '20

Når du skriver tænde klimaanlægget fra appen.

Hvad gør du så helt nøjagtigt? Klikker du på ventilator på forsiden, eller er du inde i klima folder?

Har din model varmepumpe? For så tænker jeg der ligger noget begravet iden teknik/software.

TeslaJan
TeslaJan Nov 30 '20

Ja, jeg går ind i appen hvor man kan se sæderne fra oven og trykker "tænd klimaanlæg". Jeg har lige prøvet at gøre det samme igen og nu fungerer det (udendørstemperatur 2C).

> Har din model varmepumpe? For så tænker jeg der ligger noget begravet iden teknik/software.

Ja, den har varmepumpe og jeg er helt sikker på at det er noget med det at gøre. HW eller SW fejl.

jramskov
jramskov Nov 30 '20

Æv! Håber i får en velfungerende bil snarest.

Viggo
Viggo Nov 30 '20

Jeg mødte en i lørdags der havde nøjagtigt det samme problem.

Her hjalp en restart.

Så tryk på de to scrolhjul på rattet og hold dem inde indtil skærmen slukker.

TeslaJan
TeslaJan Nov 30 '20

@jramskov

Tak :-)

TeslaJan
TeslaJan Nov 30 '20

@Viggo. Det har desværre ikke virket for mig.

Kemp
Kemp Nov 30 '20
Har haft samme issue, dette hjalp på mit problem: 
Sørg for at bilen er i Park. 
Hold bremse nede mens du genstarter, bliv ved med at holde bremse nede til du ser tesla logo
TeslaJan
TeslaJan Nov 30 '20

@Kemp. Hvilken model har du? Min er M3LR 2021 med varmepumpe. Jeg har bestilt tid til service og fået en tid 17 december. Det er lang tid i en iskold bil så jeg skal nok prøve om dit trick fungerer.

Jmkg
Jmkg Nov 30 '20

Det er da stærkt utilfredsstillende at du ikke kan få tid til service før d. 17 december, hvilket i øvrigt er samme dag jeg henter min M3 LR, så er da spændt på om den har samme fejl som I oplever.

Sider: 1 2 3 »