Loading...
dk

Ingen varme i kabinen M3 2021 | Tesla Forum

TeslaJan
TeslaJan Jan 10 '21

Efter den opdatering 3 December havde jeg ikke problemer med varmen længere. Jeg havde bilen til service 17 december, hvor de ikke kunne gøre noget ved varmen (hvis der var et problem) før der kom reservedele (høj og lavtrykssensor) på lager alligevel. Mellem Jul og nytår oplevede jeg at varmen pludselig forsvandt. En af dagene det skete var det efter 45km at varmen pludselig stoppede med at fungere. Min køretur var 60 km og der blev meget, meget hurtigt iskoldt i kabinen. Det hjalp ikke at parkere bilen, men dagen efter virkede varmen igen. Har andre oplevet noget lignende? Jeg tænker at det er livsfarligt for Bjørn Nyland og overnatte i -26 grader, hvis varmen pludselig sætter ud...

Ved service klagede jeg også over der var meget vindstøj fra sidevinduet i førersiden. Det er super frustrerende. Værkstedet havde prøvet at justere på det, men jeg synes ikke det har hjulpet. Har også selv prøvet at kalibrere vinduet. Jeg fik at vide at det skulle være så slemt at man kan mærke vinden i håret før de gør noget. Jeg kan ikke mærke vind i håret... Men som passager kan jeg høre mere vindstøj fra førersiden end højre fordør. Også superærgeligt da jeg havde forventet at netop støj fra vinduet skulle være mindre med de nye 2-lags ruder. Problemet er især tydeligt hvis man lukker vinduet ved motorvejsfart. Har andre her disse problemer med vinduer der ikke lukker ordentligt?

Da jeg prøvede at forstå hvor disse vindstøjsproblemer kommer fra fik jeg øje på at der var hul ned i karosseriet da gummilisterne på tagvinduerne er sat helt skævt i. Servicecenteret har fortalt at det er uden betydning da vandet bliver ledt bort under gummilisterne som bare er pyntelister (!?), men jeg er bekymret for vand og snavs fremmer korrosion etc. Øverst til højre på billedet kan man se hvor gummilisten ender og folder ind under vinduet. På passagersiden ses det samme fejl, men lidt mindre hul.

Min nabo fik sin sr+ leveret ugen efter og der ser alt helt perfekt ud.

Forummets indlæg er redigeret af TeslaJan Jan 10 '21
TeslaJan
TeslaJan Jan 10 '21

Billedet er taget lige over B-stolpen

T3S7A
T3S7A Jan 10 '21

HAHA. Ufattelig at folk finder sig i sådan en behandling fra Tesla. Tænk hvor mange som blot lader det ligge. Tesla er sgu lige til at lukke op og sk..... i. At der skal være så meget træk fra et vindue at man kan mærke vinden i håret - HAHA - Dør sgu her.. Selv i den billigste C1, eller Alto osv, ville ingen finde sig i, at man havde vind i håret, INDE i bilen. Her snakker vi så biler som med afgift som der er på ICE biler, ville koster 800.000kr og op... Come On.. Stil nu nogle krav for h...... Tesla er sgu helt tabt... Jeg spår en kæmpe nedtur for Tesla, når først der rigtig kommer gang i konkurenterne. De er alt alt alt for hypet. Der er så mange fejl på deres biler. Selv dem som siger, deres bare er helt perfekt - vil jeg æde min gamle hat på har fejl. Men folk er blot så forblændet. 
De fleste ejer af en Tesla, især M3 ejer - har ikke haft en elbil før. Så de er helt forelsket - men de er forelsket i ELBIL - ikke nødvendigvis Tesla. Hvis de prøvede en anden elbil, ville de sgu blive overrasket over, at der ikke var orkan inde i bilen, at man kunne hører radioen, uden at den skulle over halv styrke. At man kan snakke med dem bagved, uden at råbe til dem. At der faktisk er lak på hele bilen. At en bil, godt kan være symetrisk og samlet flot. At man ikke bliver løjet lige op i ansigtet af service folk. 
 

MOS
MOS Jan 11 '21

@TeslaJan

Det ser ikke helt tilfredsstillende ud. Jeg spekulerer på, om vindstøjen måske kan komme fra det hul mellem glasdelene i taget, som vist på billedet. Det er svært at se, om glasdelene flugter i højden. Hvis de ikke gør det, kan det i sig selv give turbulens og dermed vindstøj. Hvis de flugter nogenlunde, så prøv evt. at at sætte et stykke tape hen over mellemrummet, så overgangen bliver helt glat. På den måde kan du tjekke, om vindstøjen kom derfra. Jeg hører gerne, hvad du finder ud af.

Ellers så prøv at sammenligne, hvor godt sideruderne passer med gummilisterne hele vejen rundt. Er der gab, mellemrum eller steder, der ikke flugter plant i den ene side, hvor der kommer vindstøj fra?

Forummets indlæg er redigeret af MOS Jan 11 '21
TeslaJan
TeslaJan Jan 11 '21

@T3S7A Enig i at det ikke er i orden. Jeg har aldrig oplevet en bil hvor vindstøjen er så kraftig. Uanset ICE larmer eller ej og jeg har kun kørt billige biler. Har bestilt (garanti) service på ovenstående problemer.

@MOS

Tak for forslaget. Det var også min tanke og jeg prøvede at montere isolerbånd over revnen mellem loftvinduerne. Det havde dog ingen effekt på vindstøjen.

Ellers så prøv at sammenligne, hvor godt sideruderne passer med gummilisterne hele vejen rundt. Er der gab, mellemrum eller steder, der ikke flugter plant i den ene side, hvor der kommer vindstøj fra?

Jeg har ikke rigtigt kunne finde noget forkert ved sideruderne. Men det var da jeg "assisterede Tesla i fejlfinding" jeg fandt hullerne mellem gummilisterne.

Er der nogen som har erfaring med at bruge FDM i forbindelse med garanti/klagesager?

 
Ice2EV
Ice2EV Jan 11 '21

En af støj problemerne ved dørene er at den trekant der sidder monteret foran ruden og bag sidespejlene ikke sidder helt plan ind til dør/rude.

Vores højre sad lidt "løs" ikke sådan flap flap løs, men når man trykkede på den så kunne man flytte den måske 3 mm. Den blev afmonteret og sat på plads, nu sidder den helt og aldeles plan.

Den venstre sidder så til gengæld ikke så plan, som de åbenbart kan sidde. Og det kan undre at hvis man har en bil inde for at kigge på "løs" plade, at man ikke lige kigge på den samme plade i den anden side også.

Generelt har vi meget lidt issues med vores M3. Men der er lidt skønhedsfejl her og der. Nogen som først opdages hen af vejen, og ikke sådan lige når man får den udleveret.

 

Det der billede af samling ved tag, ser også i mine øjne forkert ud.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Jan 11 '21
TeslaJan
TeslaJan Jan 11 '21
Citat fra Ice2EV

En af støj problemerne ved dørene er at den trekant der sidder monteret foran ruden og bag sidespejlene ikke sidder helt plan ind til dør/rude.

@IceEV

Jeg har kigget på den trekantede plade men den ser ok ud.

Generelt har vi meget lidt issues med vores M3....

 Det er godt at høre.

Er det sådan at hvis du åbner og lukker vinduet ved motorvejshastighed så lukker vinduet helt til?

 

Ice2EV
Ice2EV Jan 12 '21

Hej TeslaJan

Har lige checket åben luk vinduer ved 120 kmt. De åbner fint alle 4 og lukker også ganske som hvis man holdt stille, altså helt og aldeles.

Sider: « 1 2 3