Loading...
dk

Grøn vejtransportaftale | Tesla Forum

cth
cth Dec 4 '20

Jeg forstår det ikke helt

 

Stor Tesla Model 3 El 496.300 14.100 482.200 0 -14.100

Premium Tesla Model S El 796.100 90.400 836.500 130.800 40.400

Premium Tesla Model X El 899.700 120.000 955.000 175.200 55.200

 

Koster en model S 796.000 i dag?

Eller hvad er det for nogen før priser?

Jeg bestilte en til 695.000 for et par måneder siden og som jeg husker det kostede P modellen 200.000 mere.

Der fines vel kun 2 modeller long range og performance.

 

Men uanset hvad ser det ud til at model S får lidt mere afgift på i 2021 end i 2020.

+ at der måske kommer 100.000 oven i fordi de næste sendinger er en faceliftet model, hvis rygtet holder.

Forummets indlæg er redigeret af cth Dec 4 '20
adsi7430
adsi7430 Dec 4 '20
Helt centralt er vel, at de har hævet grænsen for registreringsafgift, således at den først gælder for biler over 575.000 kr. Tidligere var det 400.000. Derfor bliver M3 LR faktisk lidt billigere i 2021 end i 2020. Og så er processtrømsaftalen med refusion forlænget til 2030. Så slut med 1-årlige forlængelser og usikkerhed. ;-)
Forummets indlæg er redigeret af adsi7430 Dec 4 '20
Kiefer
Kiefer Dec 4 '20

Men hvor er det dog flot at en Mercedes E-klasse bliver 300.000 kroner billigere end en tilsvarende Tesla S ifølge SKATs eget skema...

cth
cth Dec 4 '20

Jo men jeg er sjovt nok lidt nysgerrig på afgiften, når jeg nu på onsdag skal hente en model S long range...

Er planen vedtaget og er det fra 2021?

Falder eller stiger afgiften for min model S.

Man betaler ikke afgiften før man henter, så hvis den nye gælder fra 2021 og hvis model S afgift faldt, så ville jeg nok rykke min levering til 1. jan.

men ser ikke ud til at jeg skal ændre noget.

 

Men hvis man går og venter på en dyr model 3, så kan det da gødt være man skal få skubbet levering til 2021.

er det ikke korrekt?

cth
cth Dec 4 '20
Citat fra Kiefer

Men hvor er det dog flot at en Mercedes E-klasse bliver 300.000 kroner billigere end en tilsvarende Tesla S ifølge SKATs eget skema...


---------------------
 
ja du mener hybriden?
det er deres forkvaklede syn på hybrider som grøn bil bare fordi der ligger et mini batteri i bilen.
Men det betyder at mange vil købe hybrid og dermed lære at køre/ hhave noget der ligner EL bil.
de ville nok have købt ICE ellers.
Men at kalde det grønt er en hån mod EL bilen.
adsi7430
adsi7430 Dec 4 '20
cth: Afgifterne gælder fra 1. januar. Så hvis du henter din model S nu på onsdag er du home safe. Registreringsafgiften er indregnet i bilens købspris. Tror bare du skal holde fast i din nuværende leveringsdag. ;-)
CaptainChaos
CaptainChaos Dec 4 '20
Citat fra cth

Jo men jeg er sjovt nok lidt nysgerrig på afgiften, når jeg nu på onsdag skal hente en model S long range...

Er planen vedtaget og er det fra 2021?

Falder eller stiger afgiften for min model S.

Man betaler ikke afgiften før man henter, så hvis den nye gælder fra 2021 og hvis model S afgift faldt, så ville jeg nok rykke min levering til 1. jan.

men ser ikke ud til at jeg skal ændre noget.

 

Men hvis man går og venter på en dyr model 3, så kan det da gødt være man skal få skubbet levering til 2021.

er det ikke korrekt?

Nej afgiften gælder fra hvornår bilen blive indregistreret hos skat, det sker inden du afhenter bilen, så det er nok en god ide at ringe til Tesla og spørger dem.
jonsiii
jonsiii Dec 4 '20

Og Taycan stiger til over 2 mill

Gustavsfar
Gustavsfar Dec 4 '20
Er der nogen der ved om beskatningsfradraget på 40k for el og hybridfirmabiler fortsætter i 2021?
Vildgut
Vildgut Dec 4 '20
Det skriger da til himlen at en hybrid som Mercedes E falder over 120k i afgift, mens en ren el som model S stiger med 40k og en X med 55....hvor er logikken?
Vildgut
Vildgut Dec 4 '20
Citat fra Kiefer

Men hvor er det dog flot at en Mercedes E-klasse bliver 300.000 kroner billigere end en tilsvarende Tesla S ifølge SKATs eget skema...

Just my words! DET er helt væk. Ville virkelig gerne høre argumenterne for den beslutning... 
jramskov
jramskov Dec 4 '20

 

Citat fra Kiefer

Men hvor er det dog flot at en Mercedes E-klasse bliver 300.000 kroner billigere end en tilsvarende Tesla S ifølge SKATs eget skema...

Helt enig - det er temmelig tåbeligt. Hvorfor er der ICE biler (inka. hybrider) der falder i pris?

Men man skal nok bare glæde sig over at elbiler i det mindste ikke rammes af de gevaldige prisstigninger der var udsigt til.

hjjagd
hjjagd Dec 4 '20

@adsi7430   og @cth ---forkert. Til alle der har bil på vej og lign.  Gå nu ind på skat eller finansministeriets  hjemmesider og læs den korrekte tekst istedet for at spørge her, hvor I risikerer at få forkerte svar. Omlægningen gælder IKKE fra 1. januar.

 

PeterE
PeterE Dec 5 '20
Quote from cth
Citat fra PeterE

Spørgsmålet er så hvad den der TM3 til 658.100 faktisk koster i 2020...


Var slet ikke klar over at man kunne få en model 3 til 658.000
De 658 er den 2021 pris der nu er taget af bordet.
adsi7430
adsi7430 Dec 5 '20
hjjagd: Hvornår gælder den så fra? Det står i alle aftaletekster, at aftalen træder i kraft 1 januar 2021. Så har jeg i hvert fald misset noget af det, der står med småt et sted. Og uanset hvad, så ville jeg gå efter at få registreret en Model S, der unægteligt står til at blive dyrere i 2021, inden årsskiftet.
cth
cth Dec 5 '20

Hijagd:

Når du skriver det kan du så ikke underbygge med link?

 

Tesla skriver følgende til mig:

"Vi indregistrerer først bilen på dagen du henter denne."

Så jeg er selvfølgelig meget int. i hvad det er du har fundet på Skats hjemmeside og som vi andre ikke kan finde?

 

På den faktura jeg skal betale står der stadig:

 

Reg. afgift 67,530.00 kr.

 

Uanset hvor jeg læser kan jeg ikke finde noget om at det træder i kraft nu...

 

Forummets indlæg er redigeret af cth Dec 5 '20
Gustavsfar
Gustavsfar Dec 5 '20
Jeg læser det som pr. 18. Dec
cth
cth Dec 5 '20

Ja det står jo i #4

 

Aftalepartierne er enige om, at ændringer i registreringsafgiften har virkning for biler, der indregistreres fra fremsættelse af lovforslaget den 18. december 2020.

 

som jeg formoder jonsii har fra et officielt sted :-)

Men i princippet er det vel ikke vedtaget før den 18 og hvis alle holder aftalen.

 

Forummets indlæg er redigeret af cth Dec 5 '20
PeterE
PeterE Dec 5 '20

‘Savner rød tråd...’ ja tak :)

cth
cth Dec 5 '20

ja så blev vi Tesla lige sat på plads.

Premium og en Porsche er Luksus :-)

Sider: « 1 2 3 4 5 6 »