Loading...
dk

Grøn vejtransportaftale | Tesla Forum

TM3Norge
TM3Norge Feb 11 '21

Det er vel avklart nå at man betaler registreringsavgift etter de reglene som tidligere var foreslått skulle gjelde for 2021 (dvs. 65 % av reg.afg. uten bunnfradrag). Dette i påvente av at den nye finansloven formelt ikrafttrer fra 1. juni 2021 med tilbakevirkende kraft fra 18/12-20. Det er derfor ikke trege systemutviklere som er flaskehalsen i Danmark, men en eller annen lovprosess.

Fra Norge er jeg vant til hakket mer effektive prosesser, i Danmark virker det som man finner seg i uforutsigbarhet.

P85DK
P85DK Feb 12 '21

Det er første gang vi oplever at den form for mangel i systemerne efter en lovændring i registreringsafgiften - så det er ikke fordi vi finder os i uforudsigelighed. Og det er jo ikke uforudsigeligt, det er jo meget klart hvad der sker, det er bare meget unødvendigt, generende og upraktisk.

TM3Norge
TM3Norge Jul 28 '21

Er det noen andre som har betalt (for høy) registreringsavgift i begynnelsen av året i år ved kjøp/import, og venter på å få den refundert?

ClausK
ClausK Jul 28 '21

Jeg fik leveret en 2021 Model 3 LR d. 23.12.2020, kan se at der er betalt ca. 6.100kr i afgift som jeg forventer retur. Har ikke hørt noget fra nogen endnu.

TM3Norge
TM3Norge Aug 28 '21
Jeg fikk vite at Motorstyrelsen manuelt gjennomgår hvert enkelt bilkjøp der det er betalt for mye avgift. Men mitt ble oppgjort igår i allefall. :)
ThomasG
ThomasG Sep 12 '21

Er der stadig ikke nogen der har hørt noget i fht. efterregulering og tilbagebetaling af afgifterne? Jeg fik leveret min M3P i slutningen af 2020 og har gået og ventet på refusion af den opkrævede afgift. Sidste gang jeg spurgte Tesla vidste de ikke noget konkret. Nu har jeg lige fundet noget hos Motorstyrelsen hvor der nævnes en forventning om at 75% er opgjort inden udgangen af september: https://www.motorst.dk/...ring-af-bilafgifter/

 

Sider: « 1 2 3 4 5 6