Er der egentlig nogen, der har overvejet, hvor sæbe, skum og andre kemikalier ender henne efter bilvask hjemme? Jeg tænker på, hvor skadeligt det er for miljøet? I en vaskehal bliver det brugte vaskevand vel opsamlet og renset.
Enig. Det er ikke ubetinget godt at vaske i indkørslen. Af samme grund vasker jeg også i indkørslen og ikke på vejen (så kan lidt af det da sive ned igennem herregårdsstenene og ikke direkte ned i kloarken).
Men jeg har haft min tidligere bil (sort) i vaskehallen, og efterfølgende klaget til ejeren af bilvasken over, at min bil var blevet ridset. Her fik jeg dog at vide, at det kunne de ikke gøre noget ved. Min bil måtte simpelthen have været for beskidt til at komme i vaskehallen. Så stoppede den samtale.
Når det så er sagt, så skriver en sælger af Optimum No Rinse faktisk:
"Spildevandet i spanden kan bruges til at vande plænen eller bortskaffes i en vask, eller kloak."
"Optimum No Rinse Wash and Wax er: Vandopløseligt, biologisk nedbrydeligt, opfylder alle love om vandforbrug."
https://www.bilvoks.dk/optimum-no-rinse-wash-and-wax-3.78l.html
Og hvis der var nogen der skulle have lyst til at prøve dette produkt, så kan jeg sige, at jeg også har prøvet et andet no rinse produkt, men 2 gange var nok til, at jeg gik tilbage til Optimum. Det kan jeg til gengæld godt anbefale (når der er plus grader).