Loading...
dk

Nye Supercharger placeringer | Tesla Forum

Jens_N_B
Jens_N_B Jan 5 '21

Hejsa

Har I bemærket at Tesla har opdateret kortet over hvor de forventer at opsætte nye Superchargers? I Danmark er bl.a. København, Aarhus og Aalborg nu på kortet. Spændende om de bliver opført i 2021!

https://www.tesla.com/da_DK/supercharger

Mvh. Jens

Få 1500 km gratis supercharge, ved at benytte mit referral link -  https://www.tesla.com/referral/jensnohr71245

jramskov
jramskov Jan 5 '21

Esbjerg er stadig på kortet, men ellers er vestkysten godt nok et stort tomt område.

Aarup på Fyn burde kunne aflaste Middelfart lidt.

Forummets indlæg er redigeret af jramskov Jan 5 '21
PeterE
PeterE Jan 5 '21

Spændende, og fedt at SuC netværket bliver udbygget stadigvæk. Gad vide om hvornår Tesla åbner SuC'erne op så andre bilmærker også kan oplade på 'vores' ladestandere. Jeg vil tro at kun er et spørgsmål om tid.

Ice2EV
Ice2EV Jan 5 '21

Der ser også ud til at der skal komme en ved Limfjordstunnelen.

jramskov
jramskov Jan 5 '21

Man skal dog lige huske at tage udmeldingerne som "Elon time" - flere af disse SuC'ere har været på kortet i årevis og nogle der tidligere var på kortet er blevet fjernet igen.

webercarbmann
webercarbmann Jan 5 '21
Citat fra jramskov

Man skal dog lige huske at tage udmeldingerne som "Elon time" - flere af disse SuC'ere har været på kortet i årevis og nogle der tidligere var på kortet er blevet fjernet igen.

Ja, men de nye opdateringer er med Q1, Q2 osv angivelser.  Jeg hæfter mig ved den gamle Holbæk supercharger der ny hedder Kirke Såby. Placeringen på kortet er dog stadig den samme. Der er ingen faciliteter på den lokation men det er et knudepunkt og der er plads.  Et mere oplagt sted ville være ved afkørsel 15 Borrevejle.  Måske skal man lægge mere i det nye navn?  

KimT
KimT Jan 5 '21

Tyder på de er ved at bevæge sig ind i storbyerne. Så gade vide om det bliver "Urban chargers" som kun leverer 72kW.

Men ja- Vestkysten mangler i den grad - ikke kun Tesla, men ALT lade-infrastruktur

cth
cth Jan 5 '21

Aarup på Fyn burde have været omkring Odense, så dem der skal til langeland fra begge sider havde haft den...

ude i Svendborg afkørslen.

P85DK
P85DK Jan 5 '21
Quote from jramskov

Esbjerg er stadig på kortet, men ellers er vestkysten godt nok et stort tomt område.

Aarup på Fyn burde kunne aflaste Middelfart lidt.

De burde have holdt fast i Korskro placeringen som de solgte mig bilen på i 2014! og så få en 72kW op i Hvide Sande, Nymindegab eller Søndervig - til nød Ringkøbing.

Den nye på Fyn burde være øst for Odense, så folk der kommer fx kommer fra Øst og har dagsmøder kan fylde op på vej hjem. To vest for Odense giver ikke så meget mening.

MOS
MOS Jan 5 '21
Citat fra KimT

Tyder på de er ved at bevæge sig ind i storbyerne. Så gade vide om det bliver "Urban chargers" som kun leverer 72kW.

Men vi kan jo alligevel ikke udnytte mere end 72 kW (#batterygate), så det er vel fint nok. ;->

Jeg er nok mere interesseret i, om de nye SuC udelukkende bliver med CCS-stik, eller om vi med de gamle Type-2 stik også vil kunne lade der. Den nye SuC i Ikast er et godt eksempel på en V3, som vi med de gamle Type-2 stik ikke kan benytte. Medmindre man har fået ombygget den med CCS.

jramskov
jramskov Jan 5 '21
Citat fra P85DK

De burde have holdt fast i Korskro placeringen som de solgte mig bilen på i 2014! og så få en 72kW op i Hvide Sande, Nymindegab eller Søndervig - til nød Ringkøbing.

Kan den ikke ende med at blive placeret i Korskro stadig? Placeringen er vel blot en cirka placering? 

Sperto har sat 75kW CCS ladere op i Ringkøbing og Skjern, 24kW CCS lader i Søndervig, så der er en smule. Det er selvfølgelig langt fra det samme som en dedikeret SuC. 

Den nye på Fyn burde være øst for Odense, så folk der kommer fx kommer fra Øst og har dagsmøder kan fylde op på vej hjem. To vest for Odense giver ikke så meget mening.

Enig, det ville give god mening med en ved motorvejskrydset ved Odense. Igen vil jeg nævne Holstebro for at dække Nordvestjylland bedre. 

 

Mht. SuC'ere i byerne, kunne det så være for at dække behovet fra Taxaer? 

Kiefer
Kiefer Jan 5 '21

Hvor stort er behovet for SUC'ere egentlig længere. De gange jeg senest har ladet på en SuC er det begrænset hvor mange andre end >2015 Model S'ere jeg møder nu hvor det ikke længere er gratis at lade der. 

Og de Model S der har fri SuC bliver vel færre og færre over tid. Og som jramskov skriver, er der nu andre firmaer der sætter ladestandere op de steder hvor der mangler.

Zyp
Zyp Jan 5 '21

Efter skift til M3 så er jeg da også opmærksom på de andre ladestationer. Men for at være helt ærlig er jeg ret lunken ved at vælge en anden fastcharger end SUC. Lige nu er der jo kun et par stykker på hver adresse. Jeg vil simpelthen ikke satse på at komme frem og så er begge ladere optaget (eller alle 4).

Men jeg har da benyttet en mellemhurtig lader på vores sidste ferie i Jylland, der lå en 50kw lige op af Føtex.1 time der gav da lidt ekstra range.

I Norge så jeg sidste år at det er som Kiefer skriver - det er mest model s på SUC. Men de har jo også mange flere ladere rundt omkring.

Lige nu er SUC et hit, fordi de ligger godt centralt, er på navigationen (og dermed også preheat) og så virker de altid og er altid ledige (99% ihverfald).

 

Jens_N_B
Jens_N_B Jan 5 '21

Jeg kører Model 3 og Tesla's Supercharger er første valget når der skal lynlades, da de har mange stalls, lav pris og stor driftsikkerhed.
Læste lige at Allego planlægger at starte op i Danmark. Konkurrence er sundt :-)

 

jramskov
jramskov Jan 5 '21

Enig med Zyp og Jens - Tesla SuC er klart førstevalg pga. netop antallet af ladepunkter og stabilitet. Læser alt for mange gange om problemer med f.eks. UFC ladestationerne. 

jonsiii
jonsiii Jan 5 '21

Ja, der er ingen der gider bøvl på langturen. Generalsekretæren for den norske elbilforening havde også lidt døje for et par uger siden:

https://twitter.com/ChristinaBu_/status/1343165255636176896

"All chargers «out of order» at @recharge Esso Kobbervikdalen. Great fun trying different payment solutions (non worked) with pouring rain and no shelter. About time chargers get a roof too."

Forummets indlæg er redigeret af jonsiii Jan 5 '21
AgentP
AgentP Jan 6 '21

Frederikshavn - altså E45 havde også være en kærkommen placering.  

Og ja, vestkysten. Fx Holstebro eller Ringkøbing. Svendborg-motorvejen mangler vel også. Måske Thisted? 

Nikola
Nikola Jan 6 '21

Troede egentlig at tanken med SuC var at sørge for at man kunne køre "i transit"/sikre gennemkørende ruter?
Så placeringer som Esbjerg/Hillerød/KBH City undrer lidt?

P85DK
P85DK Jan 7 '21

Esbjerg er netop transit for fx tyskere og sjællændere som skal i sommerhuse i det rigtige vestjylland. Jo ringere vores opladning bliver jo mere har vi behov disse punkter for at nå frem og tilbage - altså i transit. Der er jo ingen som tager til Esbjerg for at være der.

Korskroen er perfekt, da det er et meget trafikkeret knudepunkt for vestjylland. Ringkøbing og Holstebro er mindre relevant.

jonsiii
jonsiii Jan 7 '21

Alm V2/V3 til transit:

Korskro: Helt genialt sted, da du både kan servicere dem der skal på 11'eren mod Varde/Henne Strand og sydpå til Ribe/Tønder, og dem der skal videre mod Esbjerg/Blåvand/Vejers.

Hirtshals: En Tesla-bane ved Færgelejet ved Colorline kunne være oplagt. Du skal være der senest 1 time før afgang (de begynder at køre ombord ca. 25 min før afgang), og så kan du jo lige så godt bruge tiden på opladning.

Kompakte 72 kW Urban SuC'ere:

Hvide Sande: Parkeringen ved Aldi/Spar/fakta.

Søndervig: Parkeringen ved Meny/Søndervig Centeret.

Blåvand: Parkeringen ved Meny/turistfælden.

 

Og så ellers en stak destination chargere ved diverse feriecentre. Jeg har brugt dem ved Seawest et par gange nu, og det er rigeligt. En tur i badeland på en 11 kW'er giver omkring 30%. Så kan jeg godt overleve en tur til vestkysten.

Forummets indlæg er redigeret af jonsiii Jan 7 '21
Sider: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... » »»