Loading...
dk

Nye Supercharger placeringer | Tesla Forum

ankjaers
ankjaers Dec 9 '22

Citat fra cth

Er circleK ladere blevet mere stabile end de var sidste år?

De 4 gange jeg har været forbi en siden efteråret. Er det 50/50 om de virker. Diverse apps er heller ikke til at stole på om ladere virker eller ej 

webercarbmann
webercarbmann Dec 9 '22

Der er nu sat to stk CircleK ladere op i Kr. Såby men de var ikke aktive endnu i går.  

OK / Coop udbygger også deres net.  Der er lige sat en 50Kw charger op i ved Superbrugsen i Tølløse. Endnu ikke aktiv.  (Ved godt at det er en meget lokal nyhed):)   

mt2800
mt2800 Dec 12 '22

Der er ankommet materialer til den nye SUC ved Lyngby Storcenter - de står ved den lille parkeringsplads på bagsiden ved Gasværksvej 6-8. Jeg kunne ikke se at der var gravet noget sted endnu - så usikkert om SUC bygges præcis der, men nok ikke langt derfra.

Forummets indlæg er redigeret af mt2800 Dec 12 '22
cth
cth Dec 12 '22

Det er jo lige bag min lokale klub...ældresagen :-)

Der hvor de står er jo bare en mikro p-plads med 30 p-pladser og møj bøvlet at komme til.

Kan det være helt almindelige tesla 22 kw ladere, som der var på fisketorvet indtil for nyeligt?

Har godt nok svært ved at se hvor i Lyngby centrum de skal stå.

Alt er jo proppet til her i my hood, men måske har de i forbindelse med letbanebyggeri fundet en plads.

Men det er jo bestemt, så et eller andet sted dukker de vel op.

Hmmm .... kunne være jeg skulle købe min 90D tilbage, når jeg så kan lade gratis og gå frem og tilbage.

Hver gang de her nye placeringer dukker op, så er der ingen der ved hvor de står.

Utroligt de kan holde det så hemmeligt... måske har alle ansatte fået strenge ordrer på ikke at røbe noget.

Forummets indlæg er redigeret af cth Dec 12 '22
mt2800
mt2800 Dec 12 '22
Det er vel en del af den aftale de indgik med danske storcentre, som i Kolding og Randers, hvor laderne placeres på centerets ejendom, så folk kan handle samtidig. Og hvis laderne helst skal være udendørs og tilgængelige døgnet rundt, så disponerer Lyngby Storcenter vel kun over den lille parkeringsplads v Gasværksvej. Resten er under jorden. 

Og jo, jeg bor også i Lyngby, og alle matrikler er optagede/fuldt bebyggede og alle steder er i øvrigt pga letbanen ekstremt bøvlede at komme til.

Sokler, kabler, kabinetter lignede ægte SUC - ikke AC. Og det er vel også en del aftalen med Danske Storcentre. 
cth
cth Dec 12 '22

Ja du har ret... kunne ikke lade være og smuttede lige forbi :-)

Men sjovt sted...men igen har du ret.

Der er ikke andet i nærhden hvis de ikke må være i kælderen, som ellers var oplagt.

Den er jo åbden 24/7 og gratis den første time.

Ice2EV
Ice2EV Dec 13 '22

Umiddelbart synes jeg 250 kW ladere i et storcenter er total overkill. 

Hvordan skal man kunne nå at slentre igennem Bilka, få en kop latte og en is til ungerne, inden bilen er ladt? Det kan jo ikke gøres på meget under 1 time, og nyere biler er jo toppet op på 30-40 minutter.

Det var bedre med 50 stk af 50 kW supleret med clevers nye tiltage med 30-40 af 11 kW.

Clever åbnede deres igår i Aalborg Storcenter, lige overfor Møbler/Jensens ved indgangen med Nadia¨s Sandwich.

jramskov
jramskov Dec 13 '22

@Ice2EV Helt enig - Oplevede det i Odense, vi nåede ikke at få burgeren vi bestilte før bilen var klar til at køre videre :)

Gyzz
Gyzz Dec 13 '22

Lyder som en uheldig placering i Lyngby hvis den kommer så tæt på Lyngby storcenter bliver det helt sikkert bøvlet at komme så langt ind i centrum,

med 250kWh ladere, dem ville jeg til en hver tid stille så tæt på motorvejen som muligt og 50kWh ladere i centre eller ved "kortere" parkering 

PeterE
PeterE Dec 13 '22

Det er da en fin placering i Lyngby, og praktisk at Tesla endelig droppede deres 'Der kommer aldrig en SUC i Nordsjælland'-mantra. Det er vist også ved at være nogle år siden de udtalte det på et Clubhouse event på Langelinie... Når letbane- og andre anlægsbyggeriet i Lyngby først er færdige, så bliver byen igen til at flyve lige igennem. 

Forummets indlæg er redigeret af PeterE Dec 13 '22
cth
cth Dec 13 '22

Hvis man skal til Lyngby centrum er det fint, selvom det er lidt småt med pladsen.

Men som oplader på vejen ligger den noget bøvlet...

Men det kommer helt an på hvad formålet med den er.

CirkleK lader ved tanken / MV frakørsel Lyngby C. ligger noget bedre og der synes at være masser af muligheder derude.

Men der kan jo være noget økonomi i det.

cth
cth Dec 13 '22

Esbjerg skulle være færdig her inden jul siger pålideligt rygte.

De skulle lige genetablere den del af kabler over jord, som nogen havde klippet af for formodentligt at sælge videre... meget meget tykke kabler :-)

webercarbmann
webercarbmann Dec 13 '22
Citat fra cth

Ja du har ret... kunne ikke lade være og smuttede lige forbi :-)

Men sjovt sted...men igen har du ret.

Der er ikke andet i nærhden hvis de ikke må være i kælderen, som ellers var oplagt.

Den er jo åbden 24/7 og gratis den første time.

I efteråret var vi I Berlin og der var etableret nye V3 SUC i P-Hus med betaling. Man var altså nødt til at betale for at køre ind og supercharge for at få adgang.  Det samme kunne man vel forestille sig i Lyngby og ved de nye superchargere i Kbh.  Det er vist Kbh syd, centrum og nord der er planlagt.  

webercarbmann
webercarbmann Dec 13 '22

Update fra Kr. Såby.  Der bliver nu gravet ud til de næste 8 V3 SUC. Folkene siger, at der kommer asfalt på onsdag d. 21/12. Forventet opstart få dage efter. 

Gyzz
Gyzz Dec 13 '22

Ja i Lyngby ville det være nemmere at køre lige ned i kælderen under Lyngby Storcenter end at skulle kravle om bagved centret via Kanalvej/Toftebækvej med cykelister og fodgænger felter osv. tænker jeg at det ikke "tilfører" bymidten noget med alle de Teslaer der skal ned og lade ;-) 

Jens_N_B
Jens_N_B Dec 15 '22

Jeg synes det er forkert at opstille superchargers i / ved shoppingcentre. De skal stå langs motorvejene, der gør de mest gavn. Så kunne der fint suppleres med 75-100 kW ladere i byerne hvor der typisk parkeres i længere tid

Ice2EV
Ice2EV Dec 15 '22

Jeg så igår at der var tilsluttet 1 elbil ved Clevers måske 24 stk ved Aalborg storcenter, resten var fossiler alle pladser optaget.

Den ene var nordmand.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Dec 15 '22
Jesper1
Jesper1 Dec 15 '22

Nu var emnet i denne tråd godt nok nye superchargere, men den er vist i forvejen stukket helt af..

Faktisk var det 32 nye ladere i Aalborg

https://astc.dk/det-sker/grand-opening-med-clever-ladestandere

Citat fra Ice2EV

Jeg så igår at Clevers måske 24 stk ved Aalborg storcenter, var der en elbil tilsluttet, resten var fossiler.

fmm1000
fmm1000 Dec 16 '22

Kender ikke placeringen af Clevers ladere i Aalborg. Men Teslas i Randers og vist også Odense er meget intelligent placeret. På de yderste p-pladser af alle. Det nedsætter risikoen for icing.

Ice2EV
Ice2EV Dec 16 '22

Gamle billeder på Google maps:

https://www.google.dk/maps/@57.0055191,9.872677,3a,60y,90h,90t/data=!3m6!1e1!3m4!1sJM_AzQ7czCqmoog9cJjpCQ!2e0!7i16384!8i8192?hl=da&authuser=0

Clever's er placeret hele vejen langs med byggepladshegnet på billederne. Tænker det er mindst 3 år gamle billeder.

Dertil et der opført hurtig lader ovre ved Netto, ca 400 meter derfra. Den er ret velbesøgt.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Dec 16 '22
Sider: «« « ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... » »»