Loading...
dk

Nye Supercharger placeringer | Tesla Forum

selsoe
selsoe Dec 19 '22

Godt nok ikke en dansk lokation, men hvis man ind imellem kører fra Sjælland til Berlin, har man nok som mig manglet en lademulighed ud over Herzsprung mellem Rostock og Berlin. Den kommer nu og ligger til syneladende super godt i Linstow (se mere på supercharge.info):

https:///...20%2018292%20Germany

webercarbmann
webercarbmann Dec 21 '22

Update fra Kr. Såby.  Asfalt arbejdet er udsat pga. regn. 

De to Circle K fast chargere lige ved siden af SUC er stadig ikke aktive. Det betyder ikke noget men det er da utroligt at de rykker så langsomt. 

hstaus
hstaus Dec 21 '22

Citat fra mt2800

Der er ankommet materialer til den nye SUC ved Lyngby Storcenter - de står ved den lille parkeringsplads på bagsiden ved Gasværksvej 6-8. Jeg kunne ikke se at der var gravet noget sted endnu - så usikkert om SUC bygges præcis der, men nok ikke langt derfra.

Placeringen bliver på dn tomme grund på Gasværksvej 8…se dette link:  https://www.goingelectric.de/stromtankstellen/Daenemark/Kongens-Lyngby/Supercharger-Lyngby-Storcenter-Gasvaerksvej-8/72436/
cth
cth Dec 21 '22

Ja det står der i dit link.

Men mon man kan regne med det?

De er jo læsset af nede ved p-pladsen.

gasværksvej 8 er ejet af DANICA EJENDOMSSELSKAB ApS,

Det er Lyngby storcenter jo også, så ja den er måske god nok.

hstaus
hstaus Dec 21 '22

Citat fra cth

Ja det står der i dit link.

Men mon man kan regne med det?

De er jo læsset af nede ved p-pladsen.

gasværksvej 8 er ejet af DANICA EJENDOMSSELSKAB ApS,

Det er Lyngby storcenter jo også, så ja den er måske god nok.

De 3 du ser inde i hjørnet ved centeret er blot transformer stationerne…tænker d skal sættes op før de 12 standere ankommer.
hstaus
hstaus Dec 21 '22

Tænker Tesla lejer grunden af Danica…bliver spændende at følge de næste måneder.

Seppe
Seppe Dec 21 '22

Jeg tror aldrig Tesla betaler for at have grunden, jeg tror det er en del af aftalen at det så gerne skulle drive noget mersalg at der er en SuC

webercarbmann
webercarbmann Dec 21 '22
Citat fra Seppe

Jeg tror aldrig Tesla betaler for at have grunden, jeg tror det er en del af aftalen at det så gerne skulle drive noget mersalg at der er en SuC

De ejer grunden hvor køge SUC ligger, så aldrig holder ikke.  Oftest lejer de sig nok ind for 0 kr hvis de kan komme af sted med det.  

Seppe
Seppe Dec 22 '22

Ok, jamen så ændre jeg til sjældent :-) 

Jeg troede faktisk at grunden i Køge var forbundet til Burger King på en eller anden måde. Men ja nogen gange tæller placeringen måske højere end muligheden for 0-leje.

Trannel
Trannel Dec 23 '22
Som en lille sidebemærkning skal det nævnes, at man får 15% rabat hos Burger King, hvis man nævner kodeordet “Tesla” !
webercarbmann
webercarbmann Dec 23 '22
Citat fra Trannel Som en lille sidebemærkning skal det nævnes, at man får 15% rabat hos Burger King, hvis man nævner kodeordet “Tesla” !

Ja... men man skal minimum købe for 50,- så man er nødt til at gå lidt op i burgerstørrelse... 

jramskov
jramskov Dec 23 '22

Ifølge Tesla Owners club er Esbjerg SuC åbnet.

KimT
KimT Dec 23 '22

Den har været synlig i app’en hele dagen. Der står dog ikke hvor mange ladere der er og den står markeret med grå som om den er optaget

Forummets indlæg er redigeret af KimT Dec 23 '22
jonsiii
jonsiii Dec 23 '22
Citat fra Seppe

Der var netop et tweet om dette idag:

https://twitter.com/TeslaCharging/status/1606116344964841473

jramskov
jramskov Dec 29 '22

Fra Tesla Owners Danmark: "Kliplev SuperCharger er åbnet i dag kl. 11.45, med 24 V3 stalls".

Arpe
Arpe Dec 30 '22

Havde lige lidt tid her til formiddag, så har jeg fået opdateret antallet af danske lynladere (+100 kW) og deres operatører. Sidste gang var 10 oktober 2022 i parentes.

• Tesla       276 (Inkl Kilplev + 16 standere ved Kirke Såby)
  • Circle K    130  (38 nye og 38 lokationer i alt) 
  • Clever     119 (17 nye)
  • Q8           94  (32 nye)
  • Sperto     50 (18 nye)
  • Ionity      48 (ingen ændring siden sidst)
  • Eon         34 (2 nye…)
  • OK           24 (ingen ændring siden sidst)
  • Allego      24 (4 nye)
  • Spirii        24 (6 nye)
  • Monta      12 (7 nye)
  • Shell        10 (ingen ændring siden sidst)
  • Uno-X      10 (Ny operatør)
  • Norlys        4 (ingen ændring siden sidst)
  • CloudCharge 2 (ingen ændring siden sidst)

Total antal lynladere i DK 825 mod 640 stk. for 3 måneder siden.

Forummets indlæg er redigeret af Arpe Dec 30 '22
Ice2EV
Ice2EV Dec 30 '22

@Arpe hvad er det for en ny station i AAL?

Vel ikke den række 11/22 kW de har sat op ved storcenteret?

Arpe
Arpe Dec 30 '22

Synes jeg havde hørt på ~30 ladestandere i Aalborg ved storcenteret. Er de kun på 22 kW? :-D

Edit: Ahh nu kunne jeg se dem, jeg havde fået det i hovedet at det var hurtigladere. Jamen så er Clever jo efterhånden ved at være langt bagude med hurtigladere, pinligt...

Forummets indlæg er redigeret af Arpe Dec 30 '22
Ice2EV
Ice2EV Dec 31 '22

Til gengæld har de vist enten flyttet den 50 kW der er aftegnet på deres ladekort, eller opsat en ekstra med 2 udtag ca 250 meter SydØst af samme position. Faktisk der hvor de 2 veje Fiskene og Vandmændene går parallelt og ca 5 meter nord for hvor det parallelle løb slutter. Hvis man kigger i Google maps så står der "oldboys parking" what ever det betyder?

Denne nye er meget besøgt. Der holder næsten altid 1 eller 2. Og det på trods af den heller ikke er på deres ladekort.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Dec 31 '22
hstaus
hstaus Dec 31 '22

Update vedr. Kgs. Lyngby…i det sydøstlige hjørne i parkeringskælderen under Lyngby Storcenter, står nu kasser med de 12 stk. ladestationer samt diverse kabler, sokler m.m….og der er lavet huller i væggen til kabelføringen…så nu er der vist ikke tvivl om at det bliver i parkeringskælderen de placeres.

Sider: «« « ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ... » »»