Loading...
dk

Nye Supercharger placeringer | Tesla Forum

hstaus
hstaus Jan 2 '23

Nu var det jo li’som et parkeringsissue der blev svaret på.

Gyzz
Gyzz Jan 2 '23

så os med de "Gamle" S'ere må hellere få Downloaded + appen så vi kan lade helt op ;-(

men 2 timer gratis Parkering er da super til superladning, og så hænger fruen heller ikke fast i centret hele dagen ;-) 

cth
cth Jan 2 '23

Den første time parkering Lyngby Storcenter er gratis uden app eller andre krumspring.

Det er jo rigeligt når det er en lynlader.

Men ellers er det jo bare at hente app og få 2 timer.

det samme kan man på fisketorvet... 4 timer gratis med app og sågar 6 timer hvis man er i biffen.

Her er der så kun 22 kw ladere, men de er gratis for alle.

Jeg får næsten 70 KwH på 4 timer så det giver mening her :-)

jramskov
jramskov Jan 2 '23
Citat fra Johannelund Tjaa hvad skal man sige der er alså 1 times kørsel fra Søndervig ved Vesterhavet til den eneste SUC i Vestjylland, Ikast.

Medmindre din Tesla er specielt kræsen og kun vil indtage elektroner fra Tesla SuC'ere, er der Sperto lynlader i både Søndervig og Ringkøbing.

Trannel
Trannel Jan 2 '23
Der bliver nok kamp om parkeringspladserne i Lyngby Storcenter om søndagen, hvor der er gratis parkering hele dagen. Til gengæld er det ikke sikkert, at Tesla giver andre elbilmærker tilladelse til at lade her i første omgang.
Arpe
Arpe Jan 2 '23
Citat fra jramskov
Citat fra Johannelund Tjaa hvad skal man sige der er alså 1 times kørsel fra Søndervig ved Vesterhavet til den eneste SUC i Vestjylland, Ikast.

Medmindre din Tesla er specielt kræsen og kun vil indtage elektroner fra Tesla SuC'ere, er der Sperto lynlader i både Søndervig og Ringkøbing.

Ja! Samt, Bjerregård, Thorsminde og Thyborøn. Det er slet ikke så slemt at være elbilsejer i det vestjyske mere. Cirkel K i Holstebro og Nykøbing Mors samt Clever i Thisted... Ja, erfarne elbilsejere der var vandt til at der kun fandtes 50 kW ville jo sige "det er alt for nemt nu om dage!". 

MOS
MOS Jan 2 '23

@Trannel

Medmindre du har en af de gamle Model S med #chargegate, så kan du ikke nå en biograffilm, inden opladningen er afsluttet og der påløber spærreafgifter. Selv med en gammel Model S, gør man nok klogt i at komme dumpende lidt sent efter reklameblokken - afhængigt af om det er en helaftensforestilling ;->

Forummets indlæg er redigeret af MOS Jan 2 '23
P85DK
P85DK Jan 2 '23
Citat fra selsoe

spydigheder

Eller fakta?

jramskov
jramskov Jan 2 '23

@Arpe: I øvrigt tak for opdateringen - lidt imponerende så mange stationer Circle K har opsat!

P85DK: Der er kommet SuC i Esbjerg, det må da anses for værende et lille julemirakel :D

Hvilken lokation bliver "den nye Esbjerg"? Man kan blot håbe ventetiden for nogen af stationerne kommer i nærheden af Esbjerg.

Forummets indlæg er redigeret af jramskov Jan 2 '23
P85DK
P85DK Jan 2 '23

:-) Ja, bortset fra at downtown Esbjerg er tæt på ubrugelig for alle der skal op til alle sommerhusene på vestkysten. Den 'nye' Esbjerg ser ud til at blive Hørsholm.

Johannelund
Johannelund Jan 4 '23
Læste lige at Danmarks største turistattraktion er destination Vesterhavet, hvor København og Århus kommer ind på de næste pladser, ja der blive åbnet få ladestationer med over 50 kw, i Vestjylland men hvad hjælper det hvis der kun opsættes 2-4 stykker, dvs du kan først regne med at kunne køre videre efter 60 til 90 minutter, pga kø.
Igen de forskellige ladeoperatører skulle aldrig som i aldrig have kunnet slippe for elafgifter hvis de ikke havde åbnet deres ladestation for alle ev-biler, det gælder også for Tesla CLEVER e-on
jramskov
jramskov Jan 4 '23

Jeg tænker en del af løsningen også må være en masse destinationsladere, bla. i sommerhusene.

Arpe
Arpe Jan 4 '23

Ja, mine forældre har sat opladestander til elbil i deres udlejningssommerhus. Det er da en mindre operation for at tiltrække de kapital stærke tyskere med elbiler. 

Men ellers bør det ikke være så vanskeligt for Tesla, Clever m.m. at opsætte 8-12 AC-ladere op lags hele vestkysten. Når vejen ender har man sjældent brug for en supercharger. 

Edit: En supercharger ved Korskroen er stadig oplagt, men så snart den ender i Varde, Blåvand eller Oksbøl så vil den jo altid stå øde hen.
Længere nordpå kan Herning/Holstebro stadig godt give mening til en supercharger. Om hovedvej 11 eller 28 skal have SuC er nok lidt svært at argumenterer for så snart Herning/Holstebro er op sat om mange år.
Thy bør nok stadig have en ekstra SuC selv efter Nykøbing Mors. 

Altså når først motorveje og de største hovedveje er dækket så er det svært at argumenterer for at der skal flere superchargers til vi har da trods alt mindst 300 km på bilerne, der kan jeg kører mange rundt i Vestjylland og tilbage til Esbjerg eller Ikast hvis jeg ikke måtte tage andre operatører. 

Forummets indlæg er redigeret af Arpe Jan 4 '23
cth
cth Jan 4 '23

Tyskere kører stort set ikke elbiler. De eksporterer dem.

Vi har flere tyske lejere i vores sommerhus.

Ingen har elbil.

Jeg ser mange tyske nr. plader, men har kun få gange set en elbil.

Men en dag kommer de nok i elbil.

Men næppe før det giver mere mening.

Men når det gamle el skal skiftes sætter vi selvfølgelig noget op.

Forummets indlæg er redigeret af cth Jan 5 '23
PeterE
PeterE Jan 5 '23

De fleste i sommerhus burde jo kunne klare sig med en mormor-lader, og omvendt så koster det så lidt at ethvert udlejningssommerhus burde investere lidt penge i at have en ladeboks til deres lejere. SuC'er langs hele vestkysten er nok relevant, men ikke kun pga sommerhusgæster.  

Fremtidens parkeringsplads skal have mulighed for opladning, før eller siden. Vores lokale center i 3060 har set lyset sammen med EON, og netop sat ladestandere op ved 20-25 pladser. Selvom ingen i det område vist har behovet :) :(

jth
jth Jan 5 '23
Johannelund
Johannelund Jan 6 '23
@PeterE
Mormorladning i sommerhuse ved vestkysten
som @cth siger
Citat
dette medfører alså også at har man gammelt el i sit sommerhus, frabeder man mormorladning
Hvilket også fremgår af flere lejekontrakt. Oplagning af elbil er forbudt.
Man skulle jo nødig have hele hytten brænd af.

PeterE
PeterE Jan 6 '23
Citat fra Johannelund @PeterE
Mormorladning i sommerhuse ved vestkysten
som @cth siger
Citat
dette medfører alså også at har man gammelt el i sit sommerhus, frabeder man mormorladning
Hvilket også fremgår af flere lejekontrakt. Oplagning af elbil er forbudt.
Man skulle jo nødig have hele hytten brænd af.

100% enig, og det fleste bare lidt tænkende el-bilister ved godt at mormor-opladningen også har sine begrænsninger og ditto risici. Faktisk burde man ikke udleje sit sommerhus uden at have sikret strøm nok til opladning af en el-bil. 

cth
cth Jan 6 '23

Jeg har sprunget sikring et par gange ved mormoropladning i vores sommerhus (men sikring gik dog).

Selv om jeg havde skruet langt ned for styrken i bilen.

Ja det burde ændres, men er bare ikke lige sådan at gøre, når man er flere ejere.

Så vi har sagt ingen opladning af elbiler, ligesom mange andre har.

Jeg synes ikke man skal undlade at udleje, fordi man ikke har strøm nok til elbil opladning.

Man skal bare tage forbehold.

PeterE
PeterE Jan 6 '23
Citat fra cth

Jeg har sprunget sikring et par gange ved mormoropladning i vores sommerhus (men sikring gik dog).

Selv om jeg havde skruet langt ned for styrken i bilen.

Ja det burde ændres, men er bare ikke lige sådan at gøre, når man er flere ejere.

Så vi har sagt ingen opladning af elbiler, ligesom mange andre har.

Jeg synes ikke man skal undlade at udleje, fordi man ikke har strøm nok til elbil opladning.

Man skal bare tage forbehold.

Jeg er desværre helt uenig. El-biler er altså både fremtiden og nutiden. Og hvis man er en bare lidt seriøs sommerhusudlejer så betaler man altså de 5-8000,- som det koster at trække en ekstra gruppe og sætte et kombineret 380v og 220v udtag op 'ude ved skuret' på sommerhuset.  

Sider: «« « ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 ... » »»