Ikke for at ødelægge diskussionen om faser og kabeltykkelser, men Tesla har åbnet 2. runde af afstemningen om kommende Supercharger placeringer.
syntes ikke at dit link virker
virkede fint for mig, men jeg skulle logge ind med min tesla konto .... har stemt på de danske ladere jeg havde 5 "stemmer" ;-)
Jeg føler mig overbevist om at listen over kommende anvendes som et marketing værktøj. Ved at analysere data om demografi, og sammenholde det med solgte biler, kan Tesla se hvor de er underrepræsenteret i forhold til de midler der er tilgængeligt i området. Når de så viser en kommende SuperCharger i området, er det det lille nyk der skal til for at nogle vælger en Tesla i stedet for en anden bil. Når de så har mættet området, flytter de den til an anden placering. I de år jeg har haft min Tesla, er det ganske få nye placeringer der rent faktisk er blevet anlagt, og man kunne mistænke at dem der er kommet har noget at gøre med hvem der bor i KBH, men har et sommerhus ved vestkysten.
Tror at placering af SupChar har meget at gøre med gennemkørsel - dvs kun understøttelse af de store motorveje.
jeg har været på (og navigeret til) SuC i Fredericia, men ved ikke om den er forsvundet igen ;-)
Har været der flere gange, men bliver nødt til at sætte navi til Middelfart for at den forvarmer. Jeg har aldrig kunne se den i navigationen
Delvist off topic, men Drivkraft Danmark har lavet et kort over deres nuværende og kommende lynladere: https://vioplader.dk/lynladestationer
Jeg var forbi i går (tirsdag 24/1) og der var sket meget lidt siden nytår. Det er boret 10 huller til ledninger til stalls. Intet nyt på overfladen, hvor transformerne skal stå.er der nogle nyheder fra Lyngby SuC.... ;-)
Fra pålidelig kilde: der er pt. møder med kommunen vedr. placeringen af de 4 stk. transformer stationers placering. Når dette er afklaret vil der begynde at ske noget i Lyngby Storcenter.
Ja, billedet jeg lagde ind af de 3 stk. transformere på forsiden til disse sider er desværre det samme som vises herover….problemet er bare at her har stået siden leveringen midt december og er ikke flyttet en meter. Som jeg skrev tidligere skal kommunen godkende udendørs placeringen først.
Niiice, er der 3 eller 4 ladere pr. transformator såå 9-12 ladere vi skal regne med ??