Loading...
dk

Nye Supercharger placeringer | Tesla Forum

Gyzz
Gyzz Jan 25 '23

er der nogle nyheder fra Lyngby SuC.... ;-)

amorup
amorup Jan 25 '23
Citat fra Gyzz

er der nogle nyheder fra Lyngby SuC.... ;-)

Jeg var forbi i går (tirsdag 24/1) og der var sket meget lidt siden nytår. Det er boret 10 huller til ledninger til stalls. Intet nyt på overfladen, hvor transformerne skal stå.

Superchargeren kommer til at stå på øverste etage i parkeringskælderen i 'Rød zone 1' - lige under torvet med granitglobussen oppe i centeret.
hstaus
hstaus Jan 25 '23

Fra pålidelig kilde: der er pt. møder med kommunen vedr. placeringen af de 4 stk. transformer stationers placering. Når dette er afklaret vil der begynde at ske noget i Lyngby Storcenter.

cth
cth Jan 25 '23

åhhh... nej Lyngby kommune..så sker der aldrig noget :-)

Trannel
Trannel Jan 26 '23
Jeg vil indsætte lidt billeder fra Lyngby SUC men kan ikke finde ud af det fra iPhone eller iPad.
Kan man kun indsætte billeder fra en PC?
Jevi
Jevi Jan 31 '23

Lyngby StorCenter 31.1.2023

De 3 stk V3 Transformer/Inverter enheder leveret til Toftebæksvej 12.

Der er leveret kraftige fundamenter med så de kan placeres et sted udendørs aht varmeudvikling og køling.

hstaus
hstaus Feb 1 '23

Ja, billedet jeg lagde ind af de 3 stk. transformere på forsiden til disse sider er desværre det samme som vises herover….problemet er bare at her har stået siden leveringen midt december og er ikke flyttet en meter. Som jeg skrev tidligere skal kommunen godkende udendørs placeringen først.

Gyzz
Gyzz Feb 1 '23

Niiice, er der 3 eller 4 ladere pr. transformator såå 9-12 ladere vi skal regne med ??

MOS
MOS Feb 1 '23

Jeg mener, det er 4 ladere pr. stk., så det bliver nok 12 ladere i alt.

Gyzz
Gyzz Feb 2 '23

12 ville være et godt sted at starte, men der bliver nok hurtigt rift om dem ligesom i Hvalsø hvor der også hurtigt er blevet ret godt besøgt.... selv i Køge er der ved at komme lidt ventetider på i peak hours ;-) 

Arpe
Arpe Feb 14 '23

Så er der nye supercharger placeringer på kortet og der er bare mange denne gang! 

https:///...filters=supercharger

 

Nye placeringer:

Jylland: Ribe, Billund, Ebeltoft, Viborg, Søndervig, Blokhus
Fyn: -
Sjælland: Rødovre, Hillerød 

Siden er stadig ved at blive opdateret så der kan komme flere placeringer i løbet af dagen. 

Forummets indlæg er redigeret af Arpe Feb 14 '23
P85DK
P85DK Feb 14 '23

Ser ud som om at alt nord for København, med Lyngby som undtagelse, er blevet udskudt mindst 1 kvartal igen igen. Hørsholm bliver det nye Korskro fatamorgana :-)

Fedt med en i Søndervig

jramskov
jramskov Feb 14 '23

Ja, fedt med en masse nye SuC'ere. Specielt i yderområderne som Søndervig og Ebeltoft. Som altid vil jeg dog se byggeriet i gang før jeg tror på det :)

Arpe
Arpe Feb 21 '23

Så er konstruktionen af Vejle syd også gået i gang :-) 

KimT
KimT Feb 21 '23

De kommer godt nok til at ligge tæt på E45 : Tinglev, Rødekro, Bramdrup, Kolding, Vejle syd, Hedensted, Horsens.....

jramskov
jramskov Feb 21 '23

Hvis tætheden skulle fortsætte nordpå skulle der være en ved Aarhus også. Den ved service centret tæller ikke rigtig.

P85DK
P85DK Feb 21 '23
Citat fra KimT

De kommer godt nok til at ligge tæt på E45 : Tinglev, Rødekro, Bramdrup, Kolding, Vejle syd, Hedensted, Horsens.....

De har måske erfaring med at der er uforholdsmæssigt mange som løber tom for strøm i det område, modsat stort set alle andre steder i Danmark?

Ice2EV
Ice2EV Feb 21 '23

Synes alligevel det var bedre med udbygning i yderkanter.

 

Kiplev, Rødekro, Kolding, Fredericia, Middelfart, Hedensted.

 

De ligge jo som perler på en snor.

Kiplev sparker iøvrigt røv. 259 kW.

Hvorimod jeg oplevede Hedensted gik i knæ da makkerlader blev tilsluttet. fik 140 kW, så kom der en og jokkede stikket i modparten, og så faldt den til 70kW..... Mente umiddelbart at det plejer at være ham der kommer først der får mest, for så at skifte, når 1'erens ladning falder. Whatever det gav lige 10 minutter længere ventetid. Det dør man ikke af 2 gange om året. Han holdt ikke længe, måske 7-8 minutter, da han trak stikket ud, steg den igen til 140.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Feb 21 '23
CanEl
CanEl Feb 21 '23

de nye V3 ladere fordeler på en anden måde.
der er en lader for hver 4 standere, som deles om 1 MW.
det er muligt at de brugte mindre ladere, i de første V3.

hvis der var 2 biler der slugte 250kW og laderen kun var på 700kW, så passer det.

fmm1000
fmm1000 Feb 21 '23

Hehe. Hvis du kommer som nummer to, så hold altid ved en S med Nosecone. De lader så langsomt du ikke vil mærke de deler. Lidt overdrevet. I know. 

Sider: «« « ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 ... » »»