Loading...
dk

Nye Supercharger placeringer | Tesla Forum

amorup
amorup Mar 16 '23
Her et par helt friske fotos fra i dag (16. marts).
Aktuelt kun to stande - det ligner næsten en prøveopstilling?

Forummets indlæg er redigeret af amorup Mar 16 '23
AgentP
AgentP Mar 16 '23
Citat fra Jens_N_B

Det forlyder at Frederikshavn SUC er klar om ca. 2 uger

Kommer de der ved tankstationen, når E45 slutter?  

Arpe
Arpe Mar 16 '23

Ja, tæt ved Circle K.

PeterE
PeterE Mar 17 '23
Citat fra amorup
Citat fra PeterE
Citat fra jramskov

Kan se på Fjæsen de nu er gået i gang med at sætte standere op @ Lyngby Storcenter.

Hvor præcis kommer de til at stå? 
Superchargerne kommer til at stå på øverste etage i parkeringskælderen i 'Rød zone 1' - lige under torvet med granitglobussen oppe i centeret.
Dejligt og praktisk, tak for info :)
Jevi
Jevi Mar 18 '23

Nu sker der noget. Der er gjort klar til alle (12) ladestandere med huller til kabler i væggen. Alletiders placering. Min kone vil elske at powershoppe i Storcentret mens bilen lader. Det bliver måske en dyr løsning selvom strømmen er gratis. You can't win them all. 

Trannel
Trannel Mar 18 '23
Jeg tror kun der er lavet huller og plads til 10 stalls.
Bilens nummerplade bliver automatisk registreret ved indkørsel og første time er gratis. De følgende timer koster 6 kr. pr. halve time og søn/helligdage er gratis.
Man kan dog tilmelde sig Lyngby Storcenter Plus+ og derved få de første 2 timers parkering gratis.
cth
cth Mar 18 '23

Ligesom på fisketorvet København.

Tilmeld dig i appen og få 4 timers gratis parkering og 4 timers gratis 22 kw ladning.

Med 16,5 kw ladehastighed (nyere model S og X) giver det alligevel 400 km. på tælleren.

Jeg bor i Lyngby under 1000 meter fra lader, men kommer nok aldrig til at bruge dem.

Det er billigere at lade derhjemme :-)

Ice2EV
Ice2EV Mar 19 '23

En af de eneste ulemper ved eldrift er, at kommer du hjem med 30 km tilbage på pakken, kort tid inden ungerne skal til sport eller noget andet, så kan man ikke rigtigt nå at lade noget der batter på pakken. 

Men så er det rart med en DC lader i baghaven.

P85DK
P85DK Mar 19 '23
Citat fra Ice2EV

Men så er det rart med en DC lader i baghaven.

Det er rart til de uforudsete situationer. Vi var i sommerhuset på vestkysten for et par år siden, men efter chargegate var begyndt, og havde planlagt opladning næste dag, når vi alligevel var inde og handle i Hvide Sande. Midt om natten ringer vores søn fra hospitalet og siger at han lige er ankommet med lillesøster og de mener hun har blindtarmsbetændelse. Vi havde lige nok til at komme til Korskro og bruge en 50 kW lader som gav os nok til at kunne komme til Middelfart og så Køge og så hospitalet.

Der bandede jeg pænt meget over at vi ikke havde taget en af benzin bilerne ...

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Mar 19 '23
Ice2EV
Ice2EV Mar 19 '23

Det er altid i sådanne situationer, hvor der sker noget uforudset. Træls, håber lillesøster kom sig.

Gyzz
Gyzz Mar 20 '23

Nøøj hvor bliver det Nice med noget tesla ladning nord for københavn ;-)

og Ja det bliver nok dyrere på grund af placeringen når fruen/datter kører en tur til Lyngby for at lade ;-)

cth
cth Mar 20 '23
Quote from Gyzz

Nøøj hvor bliver det Nice med noget tesla ladning nord for københavn ;-)

og Ja det bliver nok dyrere på grund af placeringen når fruen/datter kører en tur til Lyngby for at lade ;-)

Hvorfor egentlig? Bor du langt fra Lyngby. Eller har ikke hjemmelader? 

MOS
MOS Mar 20 '23
Citat fra cth

Hvorfor egentlig? Bor du langt fra Lyngby. Eller har ikke hjemmelader? 

Det er nok ikke så meget selve køreturen eller prisen på strømmen som det er udgifterne til øvrige indkøb i storcentret ;) 

P85DK
P85DK Mar 20 '23
Citat fra Ice2EV

Det er altid i sådanne situationer, hvor der sker noget uforudset. Træls, håber lillesøster kom sig.

Ja ja, det var mere storebror der havde planlagt den store bytur med drengene som mente at han var gået glip af den største aften i hans laaaange liv. :-)

Gyzz
Gyzz Mar 21 '23

Hey,

nej, jeg bor faktiks tæt på lyngby (Østerbro), og kæmper stadig med kommunen på 2. år for at få lov til at sætte en lader op på gaden da alle offentlige ladere SKAL i udbud er alle ladere (næsten) Clever som jeg desværre ikke kan forene mig eller mit kørselsbehov med.

så mine tesla alternativer er køge eller hvalsø og i begge tilfælde kommer jeg hjem til Østerbro med 50% SOC og har MEGET begrænsede muligheder for at ramme en superlader igen hvis vi har kørt småture i byen.....

Lyngby tilgængæld ligger altid på vejen hjem ad O3 inden jeg drejer sydpå for at køre de sidste 10km ind mod Østerbro, eller hvis jeg kommer afsted med Lav SOC, skal jeg kun køre 10km før jeg har en lader, så i mit tilfælde ligger den SUPER ;-) 

P85DK
P85DK Mar 21 '23

Østerbro - Køge og komme hjem med 50%, så er det vel fordi du kun har ladet til 65%? Prøv at lade til 95% ;-) Den ekstra opladning tager vel kun 1/100 af den tid du bruger på at finde en parkeringsplads derhjemme

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Mar 21 '23
Arpe
Arpe Mar 22 '23

Så er der 16 ladestandere klar i Frederikshavn :-) 

Ice2EV
Ice2EV Mar 22 '23

@arpe Tks info. kunne godt bruge et skud af og til i FRH området.

Gyzz
Gyzz Mar 23 '23

njaa nu lader min gamle Model S fra 15 ikke særligt hurtigt uanset hvor mange kWh der er i ladekablet, men den lader ekstremt langsomt over 50%soc, og så skal jeg regne med at den taber ca. 1% om dagen så hvis der skal være lidt til småture så ligger Lyngby langt bedre for mig og mit kørselsmønster. 

KimT
KimT Mar 24 '23

Nu når FRH er åbnet, går udbygningen så i stå et stykke tid. Det er vel kun Lyngby de pt. har gang i

PS mit forbrug falder nok lidt om et par uger hvor disse KM desværre udløber.....

Forummets indlæg er redigeret af KimT Mar 24 '23
Sider: «« « ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 ... » »»