Loading...
dk

Nye Supercharger placeringer | Tesla Forum

jramskov
jramskov Jan 7 '21

Længere op af den jyske vestkyst burde der også være nogen. Der er langt til Thy hvis man kommer syd fra. Derfor ville bedre lademuligheder ved/i Holstebro være godt. 

I Søndervig er der en Sperto 24kW CCS lader, i Ringkøbing og Skjern er der 75kW Sperto ladere. 

bskaarup
bskaarup Jan 7 '21
Citat fra jramskov

I Søndervig er der en Sperto 24kW CCS lader, i Ringkøbing og Skjern er der 75kW Sperto ladere. 

Der er også kommet en 75KW Sperto i Tarm (lige syd for Skjern) 

jonsiii
jonsiii Jan 9 '21

32 lokationer ekstra er også planlagt i Norge.

https://elbil.no/inntar-storbyer-og-sentrum-med-superladerstasjoner/

Forummets indlæg er redigeret af jonsiii Jan 9 '21
webercarbmann
webercarbmann Jan 10 '21

Citat fra jonsiii

32 lokationer ekstra er også planlagt i Norge.

https://elbil.no/inntar-storbyer-og-sentrum-med-superladerstasjoner/

Der er basis for en let tur til Nordkapp hvis man ikke har prøvet det.  Det er selvfølgelig ikke det samme som i gamle dage, når man går glip af 7 timers type 2 ladning i Sørkjosen :) Dem der har prøvet det ved hvad jeg taler om.  Nå, men også en tur rundt om den botniske bugte kunne være fedt.  Der er bare noget specielt ved midnatssol.  

AgentP
AgentP Jan 12 '21

Lige præcist de manglende opladere efter Sørkjosen - og udsigten til at slå om den ene lader hos Scandic Honningsvåg gjorde, at jeg ikke fik lokket familien med der op i sommer.

Dét og så udsigten til to præ-teens der skal se på grantræer i tre dage.

Nu er der ingen undskyldning længere. Afsted - Nord på!

jonsiii
jonsiii Jan 12 '21

Det ville være fedt. Var i mine studiedage et smut i Sarek nationalpark. Vi tog dog toget dengang, men kunne sagtens klare en tur i bil.

Og er man rigtig frisk, så tages turen om vinteren. Tjek lige denne vintertest:

https://elbil.no/derfor-kjorer-vi-arets-vintertest-i-finnmark-og-troms/

selsoe
selsoe Jul 3 '21
Det er den nemlig. Vi har en dedikeret tråd til den:
http://www.teslaforum.dk/forum/topic/5503?page=4#post-117649
selsoe
selsoe May 12 '22

Så har Tesla opdateret SuC-kortet igen. Tid og placeringer skal selvfølgelig tages med en trillebørfuld salt, men det er stadig sjovt at følge med i. 

https:///...367499998&zoom=8

Observationer:

- Odense er endelig med som en åbnet lokation 
- Frederikshavn er ny på kortet (target: Q4 '22)
- Padborg er ny på kortet (target: Q3 '22)
- Hørsholm/Hillerød er nu helt ude. Det nordligste på Sjælland er nu Copenhagen North (Q4 '22)

P85DK
P85DK May 12 '22

Ja, Hørshom røg tidligere på året, de nåede ikke deres Q4'21, hvilket må have været så stor en skuffelse at de nu helt har slettet den og håber at alle glemmer den

PeterE
PeterE May 12 '22

'Der kommer aldrig en SuperCharger station i Nordsjælland' - det ender jo med at være korrekt, igen :)

jramskov
jramskov May 12 '22

Intet overgår Esbjerg :D

P85DK
P85DK May 12 '22

I det mindste er Korskroen/Esbjerg aldrig blevet fjernet fra kortet i de 8 år den har været 'coming soon' :-)

Johannelund
Johannelund May 13 '22
Tjaa Tesla må jo mene at der ikke er teslaer nok i Nordsjælland til at kunne forrente en SUC, men det kunne jo blive aktuelt hvis Tesla åbner deres SUC for andre elbiler. Derfor kommer der kun nye SUC i “Udkantsdanmark” langt væk fra de store motorvejen, hvis SUC bliver åbnet for alle.
Ps. Men er afstandene fra nordsjælland til nærmeste nuværende SUC ikke temmelig begrænset.
MOS
MOS May 13 '22

@Johannelund

Husk, at SuC primært er tiltænkt folk på langfart. At der er mange Tesla-ejere i Nordsjælland medfører ikke automatisk, at der bør være en eller flere SuC'er i området, da de fleste jo kan lade hjemme til lokal kørsel. Hvis man skal på en længere tur til andre landsdele eller andre lande, kommer SuC-netværket til sin ret, men her vil en SuC i Nordsjælland jo ligge alt for tæt på hjemmet til at give mening.

En SuC i Nordsjælland vil dog godt kunne give mening for dem, der ikke bor i Nordsjælland, men som er på gennemfart. Men Tesla har nok vurderet, at der ikke er tilstrækkeligt behov og at andre SuC'er i området (Sydsverige, øvrige Sjælland og Falster) dækker behovet p.t.

Det kan også være, at Tesla bevidst planlægger udenom Nordsjælland pga. den store koncentration af gamle Model S'er med gratis SuC. Det kunne godt blive dyrt for Tesla med lokale, der lader gratis.

cth
cth May 13 '22

CPH North lige ved Ikea... spændende.

Måske jeg skulle overtage min gamle 90D igen :-)

Johannelund
Johannelund May 13 '22
@mos<br />
Tjaa min kommentar var også ironisk
Forummets indlæg er redigeret af Johannelund May 13 '22
P85DK
P85DK May 13 '22

@Johannelund - hvem har du talt med der har udtryk for bare tilnærmelsesvis tæt på det du skriver? Du bør få dig nogle nye venner. For mit eget vedkommende kan jeg kun sige at vi har sommerhus på Holmlands Klit og da vi købte Tesla i 2014 så var annonceringen af SuC ved Kroskro bestemt en vigtig parameter i det valg.

At der ikke skal være en i Nordsjælland er en misforståelse, da der er andre end lokale Teslaer der kører her. Men de har placeret en i Helsingborg, som de sikkert mener kan dække det ind for nordmænd og svenskere, men det hjælper jo ikke dem som er taget på ferie i Nordsjælland.

@MOS - SuC er vel ved at være mere end kun til langture, nu er det bare en del af den ladestruktur der kan anvendes, også selvom du ikke er på langtur.

MOS
MOS May 13 '22
Citat fra P85DK

@MOS - SuC er vel ved at være mere end kun til langture, nu er det bare en del af den ladestruktur der kan anvendes, også selvom du ikke er på langtur.

Citat fra MOS

@Johannelund

Husk, at SuC primært er tiltænkt folk på langfart.

(Min fremhævelse) 

selsoe
selsoe May 14 '22
Jeg tror at årsagerne til at Superchargers placeres hvor de gør (eller ikke gør) er langt mere lavpraktiske end spekulationer om hvor Teslaer bor og hvem der kan lade gratis. Jeg tror egentligt Tesla gerne vil åbne en station i Nordsjælland, men at det kan være svært at finde egnede pladser.

Jeg kan forestille mig, at følgende faktorer spiller ind:
- Trafikalt knudepunkt. Det skal være et sted hvor mange rent faktisk kommer forbi. Der skal mao. være en business case.
- Der skal være en eller flere partnere på stedet (restaurant, hotel el. lign)
- Der skal være elektrisk infrastruktur der kan understøtte det ret store behov for strøm.
- Der skal kunne opnås de nødvendige tilladelser fra kommune og andre myndigheder.

Spekulationer i hvor mange gamle biler der kan lade gratis, der evt bor i området tror jeg simpelthen ikke er på listen over hensyn der tages.
Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... » »»