Loading...
dk

Nye Supercharger placeringer | Tesla Forum

selsoe
selsoe Apr 4 '23

Er det på det eksisterende site i Hjørring de har sat flere op eller er det et nyt site?

Arpe
Arpe Apr 4 '23

150 meter mellem de nye og gamle ladestandere. 

jramskov
jramskov Apr 5 '23

Så kan der stemmes på nye SuC'er igen: https://www.tesla.com/supercharger-voting/overview

amorup
amorup Apr 11 '23
Nu går det hurtigt oppe på Mors:
Forummets indlæg er redigeret af amorup Apr 11 '23
jramskov
jramskov Apr 11 '23

I juni 2022 annoncerede Tesla at de havde installeret 35.000 ladestandere, nu har de lige annonceret at de har nået 45.000, så 10.000 ekstra ladestandere på omkring 3/4 år. Med den øgede bilproduktion er der selvfølgelig også behov for at accellere udbygningen af ladenetværket.

PeterE
PeterE Apr 11 '23

Sommeren skriger jo på roadtrip ude i Europa :)))) Så fedt at SuC netværket stadigvæk bliver udbygget, og i større og større fart. Og ikke et ord om ladehastigheden...

MOS
MOS Apr 11 '23

@PeterE

Hvis du skal på sommerroadtrip (særligt hvis du skal sydpå), så er der god chance for, at dit batteri som udgangspunkt er varmt. Så kan det ikke gå helt galt.

N.B. Jeg nævnte ikke et ord om ************* ;-)

Forummets indlæg er redigeret af MOS Apr 11 '23
Arpe
Arpe Apr 17 '23

Så blev Teslas ladekort opdateret. 2 nye stk. denne gang:

Stuer (Q1 2024)

Sorø (Q2 2024)

https://twitter.com/Arpe_DK/status/1647984556564258817

Forummets indlæg er redigeret af Arpe Apr 17 '23
Jens_N_B
Jens_N_B Apr 17 '23

Super god placering af en ny Supercharger ved Sorø, Slagelse SUC er blevet for lille og for langsom. Men der er jo lang tid til Q2 2024, og det er endda uden at tillægge den forsinkelse der er næsten altid er....

Arpe
Arpe Apr 17 '23

Ja, Korsør står til Q3 2023. Så måske ikke så længe til. 

PL
PL Apr 18 '23

Jeg glæder mig mere til Korsør end Sorø, men det er fordi jeg skal sydover efter Slagelse, når jeg kommer vestfra. 

amorup
amorup Apr 18 '23
Der burde også snart begynde at ske noget ved Korsør. 
Hvis nogen kommer forbi på de kanter, så må de da meget gerne kigge efter en SuperCharger byggeplads.
Jeg tænker at 'Cafeteria Storebælt' eller 'Den Gyldne Ko' ved afkørsel 43 Halskov er en oplagt Tesla location - eller alternativt ved McDonalds ved afkørsel 42 Korsør.
bskaarup
bskaarup Apr 18 '23

Meget godt med Struer, nu da Holstebro blev til Ikast og Thisted blev til Nykøbing Mors.

Ice2EV
Ice2EV Apr 19 '23

Så graves der i AAL Storcenter.

Position bag Shoppen i NW hjørne ved lyskryds. Altså lyskryds ved indgang C, Møbler, og Shoppen.

Ser ud til 12 standere-

Håndværker bekræftede det er Tesla.

amorup
amorup Apr 20 '23
Der er fortsat total stilstand i Lyngby Storcenter - de to prøveopstillede ladere er taget ned igen og der males vægge. Rygter siger at der er problemer med at få fremføringen af el godkendt af kommunen...

Ice2EV
Ice2EV Apr 20 '23

AAL City Syd, Aalborg Storcenter.

De er ikke kommet så langt at Tesla udstyr er ankommet.

Men der er fræsset ud i asfalt og han vi igang med at grave til kabler.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Apr 20 '23
jramskov
jramskov Apr 20 '23

3-4km fra motorvejen, lidt bedre end Odense :)

amorup
amorup Apr 20 '23
Arpe
Arpe Apr 20 '23

Sikke nogle dejlig nyheder af vågne op til! 

"3-4km fra motorvejen, lidt bedre end Odense :)" og i den rigtige retning, du skal ikke samme vej tilbage når man kører syd/nord :-) 

Forhåbentlig er det ikke de eneste to der bliver startet op her i Q2, jeg håber også på at Korsør snart er på vej og en i nærheden af Køge. 

Ice2EV
Ice2EV Apr 20 '23

Man kan vælge at køre fra ved Svenstrup Syd og komme ind til City syd derfra.

Eller man kan køre af ved Skalborg(vist AAL syd) og komme til City Syd.

Kommer man sydfra, vælger man Svenstrup, kommer man nord fra, så vælger man den anden.

I øvrigt kunne Svenstrup Syd godt blive hvor Tesla ender med at lægge en AAL service. Der er grund ledig. MCD og Burger King. 

Alternativt kunne det bliver ved Nørresundby nord, hvor også clever har lavet stor ladestation. Clever bryster sig af at have Nordjyllands største med 16 ladere. Men jeg tænker umiddelbart at Tesla Hjørring har flere, men godt nok på 2 adresser med en god spytklat imellem.

PS om 29! år når politikerne har taget sig sammen, så kan man tage den 3. limfjordsforbindelse direkte til City Syd, den skulle få en afkørsel direkte. så er det en omvej på 1,5-2 km.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Apr 20 '23
Sider: «« « ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 ... » »»