Loading...
dk

Nye Supercharger placeringer | Tesla Forum

MOS
MOS Jun 12 '23

Men den fart, der bliver udbygget her i DK, så vil vi snart slå den rekord også :D

Der sker altså ting & sager for tiden!

Noogi
Noogi Jun 12 '23
Citat fra MOS

Men den fart, der bliver udbygget her i DK, så vil vi snart slå den rekord også :D

Der sker altså ting & sager for tiden!

Det må man sige. For tiden åbner de flere nye SuC stationer om dagen.

Billeder fra City 2 i dag:

amorup
amorup Jun 12 '23
Ja - der sker noget!

Maribo må også snart være færdig - lige op til sommerferien. Er der nogen, der kigger forbi?

Ifølge Teslas webside er både Hørsholm og Korsør sat til Q3 2023 og bør nok også snart starte op - hvem finder først byggepladserne?

Forummets indlæg er redigeret af amorup Jun 12 '23
Ice2EV
Ice2EV Jun 12 '23

For 10 dage siden flyttede de byggehegnet i Skalborg og alt så klar ud, bortset fra rødhvide markeringsbånd omkring standerne. 

Det ser ikke anderledes ud idag kl 10.

jramskov
jramskov Jun 13 '23

@amorup: Som altid skal SuC info på Teslas hjemmeside tages med et vognlæs salt, ikke kun datoerne men også lokationerne. Der er nærmest utallige eksempler på at datoer bliver flyttet og/eller den fysiske lokation ændret.

Nogle gange går det måske også hurtigere - Aalborg står f.eks. til Q3 2023, forhåbentligt åbner den før da.

amorup
amorup Jun 13 '23
Citat fra jramskov

@amorup: Som altid skal SuC info på Teslas hjemmeside tages med et vognlæs salt, ikke kun datoerne men også lokationerne. Der er nærmest utallige eksempler på at datoer bliver flyttet og/eller den fysiske lokation ændret.

Nogle gange går det måske også hurtigere - Aalborg står f.eks. til Q3 2023, forhåbentligt åbner den før da.

Det véd jeg godt - det er åbenlyst at 'Planlagt' betyder 'I dette område kunne vi godt tænke os at åbne en SuperCharger, hvis vi kan finde en god lokation'.

Det er også åbenlyst at den endelige lokation (+/- 25 km) ikke opdateres, før den dag SuperChargeren åbner - med mindre Tesla selv lækker adresserne ved en fejl.

Men jeg synes nu at de er blevet bedre til at udskyde den planlagte åbningsdato i god tid, så de to danske Superchargers der står til åbning i Q3 2023 burde være på vej.

Jeg følger lidt nørdet udbygningen af Supercharger netværket i Danmark og Tyskland (hvor jeg rejser en del) her:

Bemærk at der det sidste års tid er åbnet flere Superchargers i Tyskland, der slet ikke på forhånd har været angivet som 'planlagte' på Tesla's kort - f.eks. Berchtesgaden (ses indtil videre kun på Teslalogger).
jramskov
jramskov Jun 13 '23

Ja, supercharge.info er et rigtig fint site!

Ice2EV
Ice2EV Jun 13 '23

Jeg bemærker der er noget prøv en elbil under opsejling i Aalborg Storcenter. Der stod en Xpeng, Megane, Y og et eller andet på centertorvet, klar til tested en af de nærmeste dage.

Mon ikke de åbner SuC til samme lejlighed. 

Ice2EV
Ice2EV Jun 13 '23

Nåh ja den 4 på display var en Toyota.

lindolrik
lindolrik Jun 15 '23

De nye SuC ved City2, set fra den offentligt tilgængelige tagterrasse på 9. sal på Høje Taastrup Kommunes nye rådhus.

Fri adgang i dagtimerne, fx mens der oplades (når de er åbnet!).

Arpe
Arpe Jun 15 '23

Så kom der strøm til udvidelsen i Hjørring, Appen siger der er 27 ladestandere aktive. 12 stk 150 kW og 15 stk 250 kW mon ikke det betyder de har problemer med 1 af de nye ladestandere så vi snart har 28 stk samlet. 

Hjørring er dermed også Danmarks største supercharger lokation de næste par måneder. 

Edit: Jeg kan tælle 16 V3 ladestandere på mine billeder fra påsken.

Forummets indlæg er redigeret af Arpe Jun 15 '23
Ice2EV
Ice2EV Jun 16 '23

Der holdt en Y på prøveplader på Skalborg idag, ikke tilsluttet og fortsat med rød/hvide bånd omkring stikket.

Ice2EV
Ice2EV Jun 17 '23

Der blev tilsyneladende ikke sat ild til Skalborg laderen til elbils tour idag.

Har lige hørt i øresneglen, at der er ansat forretningsbestyrer til at drive det kommende nybyggede Tesla Service center ved siden af MCD/BK ved Svenstrup Syd afkørsel. Der skal altså bygges sprit nyt.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Jun 18 '23
amorup
amorup Jun 20 '23
Fortsat meget få fremskridt i Lyngby Storcenter - i går var der trukket kabler ud til fundamenterne, men ingen stalls sat op.
fmm1000
fmm1000 Jun 21 '23

Haverslev. Der sker ikke så meget. Fundamenterne står stadig på jorden, men man har begyndt planering af marken bag Sunset. 

Arpe
Arpe Jun 21 '23

Så er Slagelse også udvidet! 

10 stk V2 og 16 stk V3. 

Noogi
Noogi Jun 23 '23
Så er der nok ikke så lang tid til Taastrup åbner. Billeder fra i dag. 28 standere. 

Forummets indlæg er redigeret af Noogi Jun 23 '23
Ice2EV
Ice2EV Jun 23 '23

@Noogi Sådan så AAL ud 14 maj, den er fortsat ikke sat ild til.

jramskov
jramskov Jul 1 '23

Maribo er åbnet - 16x V3.

Sider: «« « ... 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 »