Loading...
dk

Nye Supercharger placeringer | Tesla Forum

Arpe
Arpe Jul 13 '23

Taastrup City 2 - 28 V3 ladestandere er nu åbnet :-D 

Bilen
Bilen Jul 13 '23

Det er korrekt at Taastrup er åbnet og der kan lades. Der er dog kun ca halvdelen der er tilgængelige, Den anden halvdel er stadig bag hegn men åbner nok helt de næste dage. 

Arpe
Arpe Jul 13 '23

Så er der melding på Facebook at Lyngby er åbnet, endnu ikke kommet frem i Tesla appen. 

Werge
Werge Jul 13 '23
Lyngby:
Jeg kan bekræfte at 8 af de 12 standere er aktive her til aften.
Kan ikke sætte billeder ind fra mobil, så de kommer når jeg er færdig med at lade og er kommet hjem til computeren.
Werge
Werge Jul 14 '23

Lyngby

Arpe
Arpe Jul 14 '23

Fine billeder :-) 

Ser ikke ud til der rigtig er nogen som får ladet i Taastrup... selvom der kun var 1 fri i Køge så var 26/28 fri i Taastrup tidligere i dag... håber da ikke det bliver ved sådan. 

Noogi
Noogi Jul 14 '23
Må være fordi du kun har tjekket via app og ikke i virkeligheden. Taastrup var lukket ned i dag da jeg var forbi. App'en viste at der var 4 der ladede, men jeg var den eneste derude. Kunne foretage handshake men ikke modtage strøm fra en af de standere udenfor hegnet. En af arbejdsfolkene derude bekræftede at der var et midlertidigt problem.
Forummets indlæg er redigeret af Noogi Jul 14 '23
fmm1000
fmm1000 Jul 22 '23

Haverslev.

For en måned siden var de begyndt at planere jorden. Nu stikker der ledninger op af jorden, men der er stadig ikke asfalteret.

Jens_N_B
Jens_N_B Jul 30 '23

Dejligt at se Tesla udvider Supercharger netværket hurtigt, jeg var selv forbi Lyngby og den fungerer fint. Der er god skiltning i parkeringshuset, så den er nem at finde. Jeg mener dog stadigvæk at SUC burde ligger langs motorvejene, der gør de mere gavn. Nu håber jeg at Tesla træder på bremsen mht. opsætning af flere SUC V3. Tesla SUC har fået mange 'ikke-Tesla' kunder i butikken, så de bør hurtigst muligt sadle om til V4, med længere kabler som passer bedre til andre ladeport placeringer, så 'Ikke-Tesla' kan lade, uden at blokere for flere stalls

Forummets indlæg er redigeret af Jens_N_B Jul 30 '23
Ice2EV
Ice2EV Jul 30 '23

Hvorfor sker der nul i Aalborg Storcenter. SuC'en har stået færdig bygget i 2,5 måned, men ikke igangsat!

Arpe
Arpe Jul 30 '23
Tja, eneste jeg kan tænke er at Norlys ikke ønsker konkurrence. Smart når man har monopol på tilslutninger. Men hvad ved jeg:-D
fmm1000
fmm1000 Aug 12 '23

Status. Haverselev. Der er sat betonklodser og ledninger op. Der er sat lys op over laderne. Der er lagt hel plan grus, så umiddelbart mangler der kun ladekasserne og asfalt. Der er 24 nye ladere i alt. Sat op to og to og så en single ude i hver ende. Nok til trailerfolket. 24 nye plus de gamle bliver da til en del. 

Forummets indlæg er redigeret af fmm1000 Aug 12 '23
Ice2EV
Ice2EV Aug 18 '23

Ved ikke om Skalborg(Aalborg storcenter) er kommet igang.

Men så idag en CBRE vogn holde med åbne låger til forsyningens elskab ved siden af trafoerne.

Arpe
Arpe Aug 21 '23

Tja, den er ikke i APPen endnu. Synes virkelig det er problematisk at Tesla skal vente 2-4 måneder på at få sluttet deres ladestandere til elnettet mens Norlys, Clever m.fl. selv gør det i løbet af 1-2 arbejdsdage. 

Måske Tesla skulle overveje at blive certificeret så de selv kan trykke på den store grønne knap? 

Jens_N_B
Jens_N_B Aug 21 '23

Nu er Aalborg Supercharger endelig online :-)

https://teslalogger.de/suc-stat.php?suc=4122

Mvh. Jens

Tesla referral: https://www.tesla.com/referral/jensnohr71245

jramskov
jramskov Aug 21 '23
Citat fra Arpe

Tja, den er ikke i APPen endnu. Synes virkelig det er problematisk at Tesla skal vente 2-4 måneder på at få sluttet deres ladestandere til elnettet mens Norlys, Clever m.fl. selv gør det i løbet af 1-2 arbejdsdage. 

Måske Tesla skulle overveje at blive certificeret så de selv kan trykke på den store grønne knap? 

Jeg tror ikke Tesla bliver syltet i forhold til andre. Har også set Clever melde nye lokationer ud hvor de skriver at tilslutning først er næste år, netop pga. nettilslutningen.
Ice2EV
Ice2EV Aug 21 '23

Og nu er den også på APP.

Finaly, 2,5 måneds ventetid fra den stod skinnende klar og til ild.

Damn, edit: 3,5 måned!

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Aug 21 '23
Arpe
Arpe Aug 23 '23

Ja, det tog godt nok sin tid. Men nu har Tesla endelig rundet 400 (på 408) ladestandere i Danmark. Clever ligger på cirka 350 stk på 100 kW eller mere. 

Det var så også den sidste nye supercharger lokation under konstruktion vi kender til, foruden udvidelsen i Haverslev og Kolding. Gad vide hvornår vi for info on andre nye lokationer? Den der kommer til lige syd for Vejle er jeg lidt lun på. 

jramskov
jramskov Aug 25 '23

Ny V4 SuC i England - ny med trådløs kreditkortbetaling i standerne for ikke Teslaer, så bliver det vist ikke meget bedre? 
Link: https://www.drivingelectric.com/news/41978/new-v4-tesla-supercharger-unveiled-for-all-evs-with-contactless-payment-option

jramskov
jramskov Aug 29 '23

Lidt off topic, men det ser ud til at Tesla lige har startet fri super charging for alle fra kl. 09:00-00:00. Tjek selv i app. Gad vide hvor længe det varer...

Edit: Muligvis kun i dag - nogen har snakket om at det er 10 år siden den første SuC åbnede i Europa?

Forummets indlæg er redigeret af jramskov Aug 29 '23
Sider: «« « ... 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 »