Loading...
dk

Nye Supercharger placeringer | Tesla Forum

Ice2EV
Ice2EV Aug 29 '23

Var lige inde og checke APP'en ud. Der er godt fyldt op på SuC'erne. 

Langt de fleste havde flere ledige standere, enkelt oppe i 10'erne ledige. 

Der var 3 der havde ventetid på mindre end 5 minutter.

Overrasket over det der så attraktivt med lidt gratis kWh.

Konen sagde godt nok det var over hele Fjæs'et, men der er jeg jo ikke. Og idet vi har solceller, så gider jeg ikke køre efter 20 kWh, når de koster et sted imellem 0 og 30 øre hjemme.

MOS
MOS Aug 29 '23

Var lige nede på den lokale SuC og lade den op til 96%. Bilen har godt nok gratis supercharging og jeg har derudover også 12.000 km gratis supercharging. Men når det nu var gratis i dag, så skulle muligheden da udnyttes... :-)

P85DK
P85DK Aug 30 '23
Citat fra MOS

Var lige nede på den lokale SuC og lade den op til 96%. Bilen har godt nok gratis supercharging og jeg har derudover også 12.000 km gratis supercharging. Men når det nu var gratis i dag, så skulle muligheden da udnyttes... :-)

Ha ha ha - gratis er vel gratis er vel gratis!

PeterE
PeterE Aug 30 '23

Hvis gratis er godt, så er dobbelt-gratis dobbelt så godt - øhhh :)))

MOS
MOS Aug 30 '23

Det er så godt, at man næsten kan mærke pengene rulle tilbage på ens konto ;-)

PeterE
PeterE Aug 30 '23
Citat fra MOS

Ja, og med den voldsomt reducerede ladehastighed så sælger man vel sin fritid for en timepris på et pænt stykke under mindstelønnen :) 

MOS
MOS Aug 30 '23

@PeterE

Jeg fik endda timeløn, mens jeg ladede gratis-gratis-gratis, så jeg klager ikke $-D

Forummets indlæg er redigeret af MOS Aug 30 '23
Johannelund
Johannelund Aug 31 '23
@MOS
kører du ikke i en gammel model S med forudbetalt SUC
Derfor Gratis gratis og endnu en gang gratis
Men heldigvis for dig er du ramt af chartergate, hvilket giver længere ladetid og dermed flere penge, da du samtidig for timeløn
webercarbmann
webercarbmann Aug 31 '23
Citat fra PeterE
Citat fra MOS

Ja, og med den voldsomt reducerede ladehastighed så sælger man vel sin fritid for en timepris på et pænt stykke under mindstelønnen :) 

En glasset halvt fuldt eller halv tomt. :)  Jeg gør som MOS. Får ikke timeløn men løber en tur / går en tur / plukker brombær i det lokale krat / ser lidt streaming / tager en morfar. Det er alt sammen ting jeg sætter pris på, så tiden er ikke spildt. Gratis energi til min transport. 

PS. Er elprisen meget lav eller negativ lader jeg til 50% hjemme til næste dag. 

jramskov
jramskov Sep 21 '23

Ikke DK, men første V4 på vej i nærheden af Oslo, Norge: https://youtu.be/V7VO47pxbIQ?si=5gbmq_PrwAty5dfb

cth
cth Sep 21 '23

Tror jeg venter med ny tesla til de kan lade med nogle af de sindssyge hastigheder samt kan levere strøm retur til hus.

Arpe
Arpe Sep 25 '23
Jeg var i går forbi Vejle Syd, kunne ikke se at Tesla skulle være startet der endnu. Den står til Q1 2024 på hjemmesiden.
KimT
KimT Sep 25 '23

Der er udfordringer med strøm i området ved Vejle syd (kan ikke huske om det var herinde det stod). Derfor er de forsinket.

Selv de Clever ladere der står der kører ikke optimalt. De står kun til 150kW, men selv det kan de vist til tider ikke levere (svoger har Clever ab.)

Forummets indlæg er redigeret af KimT Sep 25 '23
Arpe
Arpe Oct 1 '23

Jeg har igen optalt lynladere i Denmark, vi har nu rundet 1600 (+100 kW) ladestandere i Danmark. Tesla fører stadig over Clever de voksede cirka lige hurtigt i Q3. Tesla har dog kun pt. gang i Haverslev så Clever kan komme meget tæt på her i Q4. 

https://twitter.com/Arpe_DK/status/1708581137310798305

KimT
KimT Oct 2 '23

Er det ikke lidt misvisende at de 30 nye EON/Clever tæller med både under Clever og EON

Arpe
Arpe Oct 2 '23

Vil du hellere give 15 til hver. Da begge operatører står for driften af dem og adgangen til dem, synes jeg det er mest rigtigt at de begge får dem tildelt. De er trukket fra i totalen så de ikke tæller med 2 gange. 

KimT
KimT Oct 2 '23

Jeg troede de indgik som det dobbelte i total. 

I princippet kunne du vel liste dem separat, da" Powered by" vel er et selvstændigt selskab

Forummets indlæg er redigeret af KimT Oct 2 '23
fmm1000
fmm1000 Oct 2 '23

Status udvidelse i Haverslev. Man kan nu se selve laderne, og det er desværre ikke V4. De er stadig hegnet inde, men det ser ud til der bare mangler en til at give go. 

MOS
MOS Oct 3 '23

Var lige forbi Kolding Storcenter i dag. Det var åbenbart gået min næse forbi, at Tesla har udvidet, men jeg observerede, at der nu er hele 40 stalls. Det må da være DK's suverænt største ladepark for hurtigladere.

Der var også kommet en hel del Clever-ladere i nordenden af parkeringsområdet. Ved ikke om de allerede var tilsluttet, da jeg bare lige så dem i forbifarten.

KimT
KimT Oct 3 '23

Clever hos Bilka i Kolding er ikke helt klar endnu. Det er den heller ikke i Tilst, og Sønderborg kan jeg ikke lige huske om de er begydt på

Sider: «« « ... 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 »