Loading...
dk

Nye Supercharger placeringer | Tesla Forum

Ice2EV
Ice2EV Oct 3 '23

I Spanien har jeg bemærket at der er opsat ny SuC på La Marina shopping center ved Denia(mellem Velencia og Alicante), og de er ved at montere det sidste på Plaza Mar 2 shopping center på nordsiden af Alicante.

VI overvejer næste år at tage turen igen, denne gang i El Rakettos' afløser. Har ikke rigtigt fået døbt den sidste model endnu.

MOS
MOS Oct 11 '23
Så er der nyt fra Odense SuC ved Rosengårdcentret. Ud over de 16 eksisterende stalls er der en udvidelse i gang. Der er gravet 3 render med plads til 4 stalls i hver. 4 fundamenter er allerede på plads i den ene rende. Jeg talte med et par entreprenører fra Munck, der arbejdede på stedet. De fortalte, at der ville blive gravet til yderligere 2 stalls oppe for enden, hvor containerne står. Altså 14 nye stalls i alt i denne omgang. Senere skulle der udvides med yderligere 12 stalls på den anden side af vejen, så vi kommer op på i alt 42 stalls og dermed Danmarks største ladestation.
jramskov
jramskov Oct 11 '23

Vildt at det gøres så relativt langt væk fra motorvejen.

MOS
MOS Oct 11 '23

Lidt billeder fra Odense SuC, som det så ud i eftermiddags. Der er nu kommet 12 nye fundamenter på plads.

Ice2EV
Ice2EV Oct 11 '23

Er det bare mig der ikke fatter det der med SuC ved storcentre?

Ja det er genialt med en efterhånden ældre model S med nedsat ladehastighed.

Men alt nyere, lader jo op til 80% på under 30 minutter, og man kan jo knap komme igennem kassen på 30 minutter. Skal man handle lidt, gå frem og tilbage fra bilen og måske have en kop kaffe, så får man vel tillagt gebyr for at opholde en lader på SuC'eren? Eller hvad.

fmm1000
fmm1000 Oct 11 '23

De er ikke lavet til folk på langfart. Ej heller til folk, der bruger mange timer på shopping. De er lavet til folk, som bor i lejligheder. Bilen i laderen. Ind og handle i føtex. Tilbage til bilen og vupti, så er den ladet op og du kan parkere på gaden lige ude foran din lejlighed uden du skal til at lede efter en ledig lader, som måske er langt fra din lejlighed. 

jramskov
jramskov Oct 12 '23

Ja, ved storcentre kunne der fint være en række 50kW (eller noget i den stil) ladere i stedet. Har været forbi netop Odense SuC på vej hjem fra KBH til Aarhus. Ankom med 0% og gik ind for at få noget at spise sammen med familien. Der var ikke travlt, men inden vores burgere var klar, havde bilen ladet nok til at køre videre og jeg smuttede over og koblede den fra.

KimT
KimT Oct 12 '23
Citat fra jramskov

..... og jeg smuttede over og koblede den fra.

Så gør du bare som en dansker i en Enyaq jeg så i Busdorf i sommers. Familien var på Burgerking, han kom ud koblede bilen fra og kørte bilen frem så han nu parkerede i båsen overfor, og derved spærede den ladestander (så hvorfor ikke bare hive kablet ud, resultatet havde været det samme....) 

P85DK
P85DK Oct 12 '23
Citat fra KimT

Så gør du bare som en dansker i en Enyaq jeg så i Busdorf i sommers. Familien var på Burgerking, han kom ud koblede bilen fra og kørte bilen frem så han nu parkerede i båsen overfor, og derved spærede den ladestander (så hvorfor ikke bare hive kablet ud, resultatet havde været det samme....)

Fantastisk, det er jo helt på højde med dem som parkerer ved en benzinstander,  når de skal ind og have en hotdog på tanken

MOS
MOS Oct 12 '23

@Ice2EV

Hvis du synes, den lader lidt for hurtigt, så er et tip at lade være med at navigere til superchargeren, men bare til Rosengårdcentret. Så forvarmer den ikke batteriet, den lader langsommer og du får dermed lidt bedre tid til at komme igennem kassen.

Jeg tror i øvrigt ikke, der kommer spærregebyr på, medmindre der er travlt på superchargeren. Sådan var det vist på et tidspunkt. Men du må ikke hænge mig op på, om det stadig er sådan, det fungerer.

jramskov
jramskov Oct 13 '23
Citat fra KimT
Citat fra jramskov

..... og jeg smuttede over og koblede den fra.

Det gjorde jeg dog ikke ;-) Jeg valgte at flytte bilen til en p-plads tættere på centret, ikke at der var i nærheden af optaget ved SuC'en.

Forummets indlæg er redigeret af jramskov Oct 13 '23
cth
cth Oct 13 '23

Synes jeg har læst her eller andet forum, at spærregebyr kommer 5 min efter din ladning er stoppet og hvis supercharger er mindst 50% i brug.

Hvis der er travlt kan Tesla sætte din ladegrænse ned til 80% selvom du har sat den til 100.

Dog kan man selv skyde den op på 100 igen.

amorup
amorup Oct 14 '23
Reglerne for spærregebyr fra Tesla selv - man betaler først, når mindst 50% af opladerene er optaget, men der kan jo komme biler til, imens man er væk...

selsoe
selsoe Oct 20 '23

Nu sker der noget i Rødovre Centrum. Dømme efter antallet af fundamenter jeg kan se, ser det ud til at der bliver 12 standere.

MOS
MOS Oct 21 '23

Update Odense SuC udvidelse. 12 nye fundamenter er nu på plads. Der er gjort klar til yderligere 3 skabe ud over de eksisterende 4.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Oct 21 '23
jramskov
jramskov Oct 24 '23

Tesla har fjernet "kommende placeringer" fra deres kort. Det var alligevel også så utroværdigt at det kunne være lige meget.

amorup
amorup Oct 25 '23
Citat fra jramskov

Tesla har fjernet "kommende placeringer" fra deres kort. Det var alligevel også så utroværdigt at det kunne være lige meget.

De er nu kommet tilbage igen
MOS
MOS Oct 25 '23

Men næsten alle SuC'er i Kina er forsvundet?!

P85DK
P85DK Oct 26 '23
Citat fra MOS

Men næsten alle SuC'er i Kina er forsvundet?!

Personer og ting forsvinder jævnligt i Kina for så at dukker op igen som om intet var hændt

Arpe
Arpe Oct 27 '23

Haha, Kina har ændret deres data-politik. Så data fra Kina ikke må blive vist udenfor Kina. Det er nu blevet udviddet til supercharger kortet. I 1 års tid har man heller ikke kunnet se kinesiske superchargers i APPen. 

Sider: «« « ... 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 »